Globalleşme süreci ile global pazarlar, global tüketiciler, global markalar ortaya çıkarken, rekabetin boyutu da değişerek global hale gelmiştir. Ülkelerin sahip oldukları, ekonomik, sosyal ve kültürel değerler yanında, sahip oldukları teknoloji ve bilgi düzeyi ile bunlardan yararlanılması, ülkelerin global rekabet içinde ki yerini belirlemektedir.
Çünkü günümüzde rekabetin boyutu değişerek faktör güdümlü rekabetten, teknoloji ve bilgiye dayalı rekabete yönelinmiştir. Bu çalışmanın kapsamı içinde, rekabet, rekabet sürecinin değişimi ve teknolojik gelişmeler bağlamında global rekabet ele alınıp incelenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Mayıs 2014 |
Gönderilme Tarihi | 31 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1999 Cilt: 1 Sayı: 3 |
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.