BibTex RIS Kaynak Göster

MÜŞTERİ İLİŞiâLERİ YÖNETİMİ VE KAPSAMI

Yıl 2003, Cilt: 6 Sayı: 1, 35 - 54, 05.05.2014

Öz

Günümüzde yoğun rekabet ve globalleşmenin etkisiyle arzın talepten fazla olması, CRM adı verilen yeni bir pazarlama anlayışını ortaya çıkarmıştır. Müşterilerin karşısındaki seçenekler artarken üretilen ürün ve hizmetler hep birbirine benzemeye başlamış ve bunun sonucunda işletmeler rekabet edebilmek için fark yaratmak zorunda kalmışlardır. Bu farkta müşterinin ne istediğini anlamak ve müşterilerin isteğini geliştirip kendisine sunmakla mümkün olabilmektedir. Günümüzde her bir müşteriyi ayrı ayrı tanıyıp, onların ihtiyaçlarına göre ürün dizayn edip, bunları ilgili kişilere iletebilmek ancak bilişim teknolojilerinin kullanılması ile mümkündür ve her müşterinin işletmeyle yapmış olduğu işlemler ve kurduğu ilişkilerin sistemsel olarak kaydedilmesi ve müşterilerle ilgili bir veri tabanının oluşturulması gerekmektedir. Yine Web siteleri, satış otomasyonu veya post otomasyonu ve benzeri de müşterilerin beklentilerinin belirlenmesini mümkün kılacak teknolojilerdir.

Yıl 2003, Cilt: 6 Sayı: 1, 35 - 54, 05.05.2014

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dr. Mehmet Alagöz Bu kişi benim

Dr. Selda Başaran Alagöz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 5 Mayıs 2014
Gönderilme Tarihi 31 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Alagöz, D. M., & Başaran Alagöz, D. S. (2014). MÜŞTERİ İLİŞiâLERİ YÖNETİMİ VE KAPSAMI. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 6(1), 35-54.

Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.