Günümüz işletmeleri tüketici ihtiyaçlarındaki değişime bağlı olarak talepteki dalgalanmaları karşılayabilmek için üretimin esnek bir yapıya sahip olması konusunda önemli sistemler geliştirmişlerdir. Bu sistemler arasında en önemlisi "Esnek Üretim Sistemi" dir. Tekstil ve Hazır Giyim sektöründe üretim sürelerinin kısaldığı, koleksiyonların sürekli değiştiği, alışverişin bütün yayıldığı bir üretim ve pazarlama süreci yaşanmaktadır. Bu şartlarda işletmeler devamlılıklarını sağlamak amacıyla, yeni eğilimler içeren tasarımlar hazırlamak zorundadırlar. Aynı modelden çok sayıda üretimi mümkün kılan kitlesel pazarlar artık geçmişte kalmıştır. Ucuz da olsa bu ürünlerin satımı oldukça zordur. Türkiye’deki ucuz ham madde ve işçilik ile rekabet üstünlüğü olan Hazır Giyim Sanayinin, yükselen fiyatlar, Tekstil ve Hazır Giyim Sanayinde yatırımlara hız veren diğer ülkelere karşı iddialarını sürdürebilmesi için daha çok teknoloji alanında etkili olması gerekmektedir. Rekabet alanında hissedilen eksikliğin kısa sürede kapatılabilmesi için Esnek Üretim Sistemlerine önemli ölçüde ihtiyaç vardır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Mayıs 2014 |
Gönderilme Tarihi | 31 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2004 Cilt: 7 Sayı: 1-2 |
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.