BibTex RIS Kaynak Göster

BİLGİ KAVRAMI VE BİLGİYE DAYALI ORGANİZASYONLARDA BİLGİ SİSTEMLERİ

Yıl 2006, Cilt: 9 Sayı: 1-2, 81 - 94, 06.05.2014

Öz

Bilgi toplumu, bilginin kavramsal ve organizasyon olarak yeniden yapılanmasında önemli rol oynamıştır. Günümüzde bilgi kavramı, daha geniş bir yapıya bürünerek örgütlerin etkili silahı konumuna gelmiştir. Bilgiye dayalı organizasyon ise yalın yönetim anlayışı içerisinde; alanında uzmanlaşmış bilgi işçilerinin çalışmasını ve bilginin en verimli şekilde kullanılmasını hedef alır.

Küresel rekabette varolma amacı taşıyan organizasyonlar bilginin önemini kavramalıdırlar. Çünkü günlük yaşamın ötesinde işlevsel ve güçlü örgütler baş döndüren değişimin hızı karşısında ürettikleri sistemli ve orijinal bilgi ile ayakta kalabileceklerdir. Bu çalışmada gelecekte varolmak isteyen örgütler için temel olarak bilgi, bilgi sistemleri, bilgiye dayalı organizasyonların özellikleri ve yöneticilerin yaklaşımlarına ilişkin değerlendirmeler yer almaktadır.

Kaynakça

  • Bayrak, S., İrmiş A. (1999). Yalın Üretim ve Yalın Yönetim. Deniz— li'de Sanayileşme ve Kentleşme Sempozyumu. 15—17 Ekim. De— nizli.
  • Bedük, A.(1998). Bigi Çağında Yönetim. Verimlilik Dergisi. Ankara sayı:3
  • Behan, Kate, Diana Holmes. (1990). Understanding Information Technology. Prentice Hall. NewYork.
  • Bensghir, T.K. (1996). Bilgi Teknolojileri ve Örgütsel Değişim. Tür— kiye Ortadoğu Amme İdaresi Enstitüsü Yayınları. Ankara.
  • Bensghir, Türksel Kaya. (1996) Bilgi Teknolojileri ve Örgütsel Deği— şim. Türkiye Ortadoğu Amme İdaresi Enstitüsü Yayınları. Ankara.
  • Bradley, G. (1993). Knowledge—Based Systems - Experiences of the Organizational and Psychosocial İmpact. In Brown & Kobzev "Ergonomics in Russia, The Other Independent States and Around The World. Past Present And Future". Proceedings at
  • The First Ergonomic Conference in Russia, St. Petersburg, June 21-24.
  • Dale, E. (Çev.: O.Akınhan). (1994). Yönetim Teorileri: Geçmiş ve Gelecek. Feryal Matbaası. Ankara.
  • Drucker, P.F. (1992). The New Society of Organizations. Harvard Business Review.
  • Drucker, P.F.(1986). The Information Based Organization, The Frontiers of Manegement. Truman Talley Books.
  • Bilgi Kavramı ve Bilgiye Dayalı Organizasyonlarda Bilgi Sistemleri
  • Enformatik Çalışma Gurubu. (1995). Enformatik Alanına Yönelik Bi— lim Teknoloji ve Sanayi Politikaları. TÜBA-TÜBİTAK-TFGV. Ankara.
  • Güder, G.(1986). Bilgi İşlem Terimleri Sözlüğü, KİPAŞ Dağıtımcılık, İstanbul,
  • Kavrakoğlu, İ. (1996). Bilgi Teknolojilerinin Etkin Kullanımı. Bilgi
  • Teknolojilerinin Toplam Kalite Organizasyon Yapısındaki Yeri Se
  • miner Kitabı. TÜSİAD—KALDER Yayınları. İstanbul.
  • Köksal, A. (1981). Bilişim Terimleri Sözlüğü. Türk Dil Kurumu Yayın— ları. No:476, Ankara.
  • Lee, S., Kim, B. (1996). Developing the Information System Architecture for World-Class Organizations?".Management Decision. 34/2.
  • Lee, Sang; Kim, Bonn—Oh. (1996). Developing the Information System Architecture for World-Class Organizations?. Management Decision. 34/2.
  • Long, L.(1989). Management ”Information Systems. Prentice—Hall. New Jersey. Drucker, P.F. (Çev.: F.Dilber).(1994). Yönetim Gö- revleri, Sorumlulukları, Uygulamaları. ODTÜ Basım İşliği. Ankara.
  • Lucas, Henry (1989) Computer Based Information Systems in Organization, Prentice—Hall, Englewood Cliffs, New Jersey.
  • Moore, N. (1997). Enformasyon Uzmanları. Future’s Technologies, İstanbul.
  • Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Dergisi /' Abdullah KARAMAN & Selçuk Burak HAŞILOĞLU
  • Özgen, H., Türk, M. (1998). Bilgi Toplumunda Yeni Bir Yönetim Felsefesi: Bilgiye Dayalı Organizasyonlar. Verimlilik Dergisi. Ankara. sayı: 2.
  • Soyuer, Haluk. (2000). İşletmelerde Bilgisayar Destekli Bilgi Sis- temi Uygulamaları ve Üretim / İşlemler Yönetiminde Bil- gisayara Dayalı _Sistemler, Gazi Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Işletme Bölümü. Doçentlik Tezi. Ankara, 2000
  • Stewart, Thomas _A. (Çev. Nurettin Elhüsayni). (1997). Entelektüel Sermaye Orgütlerin Yeni Zenginliği. MESS Yayınları. Is— tanbui.
  • Türkmen, İ. (1996). Bilgi Sistemleri ile Pazarlama Yönetiminde Verimlilik. Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları. No:575. Ankara.
  • Türkmen, İ.(1994). Yönetsel Zaman ve Yetki Devri Açısından Yö- netimde Verimlilik. Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları. No:519. Ankara.
  • Womack, J.P., Jones, D.T. (1994). From Lean Production to Lean Enterprise. Harvard Business Review.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Abdullah Karaman Bu kişi benim

Selçuk Burak Haşıloğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Mayıs 2014
Gönderilme Tarihi 31 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 9 Sayı: 1-2

Kaynak Göster

APA Karaman, A., & Haşıloğlu, S. B. (2014). BİLGİ KAVRAMI VE BİLGİYE DAYALI ORGANİZASYONLARDA BİLGİ SİSTEMLERİ. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 9(1-2), 81-94.

Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.