BibTex RIS Kaynak Göster

PAZARLAMA ARACI OLARAK KONAKLAMA İŞLETMELERİNDE HALKLA İLİŞKİLER FAALİYETLERİ

Yıl 2006, Cilt: 9 Sayı: 1-2, 179 - 198, 06.05.2014

Öz

Günümüzde giderek önemini artıran turizm sektörü,ülkelerin ekonomik gelişiminde anahtar rol oynamaktadır. Ekonomik katkılarının yanı sıra sosyal ve kültürel anlamda da olumlu etkilerinin varlığı söz konusudur. Bunun bilincine varmış ülkeler bu konuya daha ciddi yaklaşmakta ve sahip olduğu turizm arzını en rantabl şekilde kullanarak pazardan daha fazla yaralanmak çabası içinde bulunmaktadır.

Turizmin temel öğesi olan turistin, gittiği yerde geceleme yapmaları için yapılandırılmış konaklama işletmeleri, yaşanan yoğun rekabet koşulları altında kendilerine rekabet avantajı sağlamak için pazarlama araçlarını kullanmak zorundadır. Konaklama işletmelerindeki sunulan ürünü hedef kitlelere benimsetme ve tutundurma için halkla ilişkilerin önemi büyüktür. Bu noktada konaklama işletmeleri başlıca halkla ilişkiler faaliyetlerini belirleyerek, belirlemiş oldukları hedef kitle üzerinde çalışmalarını yoğunlaştırmak zorundadır. Bunun yanı sıra konaklama işletmelerinde halkla ilişkiler faaliyeti olabilecek aktiviteler belirlenerek uygulanmalıdır.

Kaynakça

  • AKAT, Ömer; Turizm İşletmeciliği , Motif Matbaası, İstanbul,1997.
  • AKAT, Ömer; Pazarlama Ağırlıklı Turizm İşletmeciliği, Ekin Kitabevi, Bursa,2000.
  • AKER, Avni; Genel Turizm ve Otelcilik Bilgisi, Anadolu Üniversitesi Yayın No:753, Eskişehir,1994.
  • AVCIKURT, Cevdet;Turizmde Tanıtma ve Satış Geliştirme, Balıke- sir,1995.
  • DENİZER,Dündar; TET İL,Ni|üfer; AKOĞLAN,Meryem; YEŞİLTAŞ, Meh— met; KOZAK, Metin; Otel İşletmeciliği Anadolu Yayıncılık Ankara, 1995.
  • DOĞAN, H. Zafer; “ Turizm Psikolojisinin Günümüzdeki Durumu”, Tu- rizm Bakanlığı Araştırma ve Eğitim Başkanlığı, Anka— ra,1986.
  • ERTEKİN, Yücel; Halkla İlişkiler, TODAİE Yayını, Ankara,1983.
  • İÇÖZ, Orhan; Turizm Pazarlaması, Anatolia Yayıncılık, Ankara,1996.
  • KADIBEŞEGİL SalimHalkla İlişkilerde Temel İlkeler, Tükelmat A.Ş., Bası— mevi, İzmir,1986.
  • KÜÇÜKKURT, Mehmet; “Halkla İlişkilerde araştırma Yöntemleri ve De- ğerlendirme", Halkla İlişkiler Sempozyumu, TODAİE, An- kara,1988.
  • MARDİN, Betül; Değerli Dostum, Sanimat Ltd., İstanbul,1994.
  • MAVİŞ, Fermani ; Otel İşletmelerinde Halkla İlişkiler ve Reklamcı- lık, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir,1987.
  • MUMCUOĞLU, İncinur; Otel İşletmelerinde Halkla İlişkiler ve Beş Yıldızlı Otellerde Uygulamaları, Yayınlanmamış Yüksek Li- sans Tezi, Bursa,1996.
  • Pazarlama Aıacı Olarak Konaklama İşletmelerinde Halkla İlişkiler Faaliyetleri
  • OLALI, Hasan ; TİMUR ,Alp; Turizm Ekonomisi, Ofis Ticaret Matbaa— cılık Ltd. Şti., İzmir,1988.
  • ÖĞÜT, Adem; GÜLEŞ, H.Kürşat; ÇETİNKAYA, A.Şükrü;Bilişim tekno- lojileri Işığında Turizm İşletmelerinde Yönetim Enfor- matik Bir Bakış, Nobel Yayın Dağıtım,Ankara,2003.
  • ÖNAL, Güngör; Halkla İlişkiler, I.T.I.A. Işletme Fakültesı Yayını No:17, Bursa,1982.
  • ÖNER, Çiğdem; Seyahat Ticareti, Literatür Yayınları No:19, İstan— bul,1997.
  • RAMAZANOĞLU, Ahmet; Yönetici ve - Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler Seçme Yazılar, Derleyen: Fermani MAVİş, Anadolu Üni. Yayını, Eskişehir,1986.
  • SABUNCUOĞLU, Zeyyat; Personel Yönetimi, Tenoğrafik Matbaacılık A.Ş., İstanbul,1991
  • SABUNCUOĞLU, Zeyyat; İşletn'ielerd—e Halkla İlişkiler, Ezgi Kitabevi Yayınları, Bursa,1998.
  • TURİZM BAKANLIĞI, Turizm Eğitimi Genel Müdürlüğü, Ön Büro, Pub— lisher Yorum Matbaası, Ankara,1995.
  • TURİZM BAKANLIĞI. Turizm Eğitimi Genel Müdürlüğü; Kat Hizmetle— ri, Publisher Yorum Matbaası, Ankara ,1996.
  • TURİZM BAKANLIĞI. Turizm Eğitimi Genel Müdürlüğü; ön Büro, Pub— lisher Yorum MatbaaSI, Ankara,1996.
  • TURİZM BAKANLIĞI. Turizm Eğitimi Genel Müdürlüğü, Yiyecek ve İçecek Servisi, Publisher Yorum Matbaası, Ankara,1996.
  • TURİZM Teşvik Kanunu.
  • WANHILL, Stephen; “ Small and Medium Tourism Enterprises", Annals of Tourism Research, Vol.27, No.1, Printed in Great Britain,2000.
Yıl 2006, Cilt: 9 Sayı: 1-2, 179 - 198, 06.05.2014

Öz

Kaynakça

  • AKAT, Ömer; Turizm İşletmeciliği , Motif Matbaası, İstanbul,1997.
  • AKAT, Ömer; Pazarlama Ağırlıklı Turizm İşletmeciliği, Ekin Kitabevi, Bursa,2000.
  • AKER, Avni; Genel Turizm ve Otelcilik Bilgisi, Anadolu Üniversitesi Yayın No:753, Eskişehir,1994.
  • AVCIKURT, Cevdet;Turizmde Tanıtma ve Satış Geliştirme, Balıke- sir,1995.
  • DENİZER,Dündar; TET İL,Ni|üfer; AKOĞLAN,Meryem; YEŞİLTAŞ, Meh— met; KOZAK, Metin; Otel İşletmeciliği Anadolu Yayıncılık Ankara, 1995.
  • DOĞAN, H. Zafer; “ Turizm Psikolojisinin Günümüzdeki Durumu”, Tu- rizm Bakanlığı Araştırma ve Eğitim Başkanlığı, Anka— ra,1986.
  • ERTEKİN, Yücel; Halkla İlişkiler, TODAİE Yayını, Ankara,1983.
  • İÇÖZ, Orhan; Turizm Pazarlaması, Anatolia Yayıncılık, Ankara,1996.
  • KADIBEŞEGİL SalimHalkla İlişkilerde Temel İlkeler, Tükelmat A.Ş., Bası— mevi, İzmir,1986.
  • KÜÇÜKKURT, Mehmet; “Halkla İlişkilerde araştırma Yöntemleri ve De- ğerlendirme", Halkla İlişkiler Sempozyumu, TODAİE, An- kara,1988.
  • MARDİN, Betül; Değerli Dostum, Sanimat Ltd., İstanbul,1994.
  • MAVİŞ, Fermani ; Otel İşletmelerinde Halkla İlişkiler ve Reklamcı- lık, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir,1987.
  • MUMCUOĞLU, İncinur; Otel İşletmelerinde Halkla İlişkiler ve Beş Yıldızlı Otellerde Uygulamaları, Yayınlanmamış Yüksek Li- sans Tezi, Bursa,1996.
  • Pazarlama Aıacı Olarak Konaklama İşletmelerinde Halkla İlişkiler Faaliyetleri
  • OLALI, Hasan ; TİMUR ,Alp; Turizm Ekonomisi, Ofis Ticaret Matbaa— cılık Ltd. Şti., İzmir,1988.
  • ÖĞÜT, Adem; GÜLEŞ, H.Kürşat; ÇETİNKAYA, A.Şükrü;Bilişim tekno- lojileri Işığında Turizm İşletmelerinde Yönetim Enfor- matik Bir Bakış, Nobel Yayın Dağıtım,Ankara,2003.
  • ÖNAL, Güngör; Halkla İlişkiler, I.T.I.A. Işletme Fakültesı Yayını No:17, Bursa,1982.
  • ÖNER, Çiğdem; Seyahat Ticareti, Literatür Yayınları No:19, İstan— bul,1997.
  • RAMAZANOĞLU, Ahmet; Yönetici ve - Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler Seçme Yazılar, Derleyen: Fermani MAVİş, Anadolu Üni. Yayını, Eskişehir,1986.
  • SABUNCUOĞLU, Zeyyat; Personel Yönetimi, Tenoğrafik Matbaacılık A.Ş., İstanbul,1991
  • SABUNCUOĞLU, Zeyyat; İşletn'ielerd—e Halkla İlişkiler, Ezgi Kitabevi Yayınları, Bursa,1998.
  • TURİZM BAKANLIĞI, Turizm Eğitimi Genel Müdürlüğü, Ön Büro, Pub— lisher Yorum Matbaası, Ankara,1995.
  • TURİZM BAKANLIĞI. Turizm Eğitimi Genel Müdürlüğü; Kat Hizmetle— ri, Publisher Yorum Matbaası, Ankara ,1996.
  • TURİZM BAKANLIĞI. Turizm Eğitimi Genel Müdürlüğü; ön Büro, Pub— lisher Yorum MatbaaSI, Ankara,1996.
  • TURİZM BAKANLIĞI. Turizm Eğitimi Genel Müdürlüğü, Yiyecek ve İçecek Servisi, Publisher Yorum Matbaası, Ankara,1996.
  • TURİZM Teşvik Kanunu.
  • WANHILL, Stephen; “ Small and Medium Tourism Enterprises", Annals of Tourism Research, Vol.27, No.1, Printed in Great Britain,2000.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şafak Ünüvar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Mayıs 2014
Gönderilme Tarihi 31 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 9 Sayı: 1-2

Kaynak Göster

APA Ünüvar, Ş. (2014). PAZARLAMA ARACI OLARAK KONAKLAMA İŞLETMELERİNDE HALKLA İLİŞKİLER FAALİYETLERİ. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 9(1-2), 179-198.

Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.