Konya İli Merkez ilçelerindeki altı on iki yaş grubu öğrencilerin giydiği okul önlüklerinin, vücut hareketleri ile uyumunun ergonomik açıdan değerlendirilmesi bu araştırmanın amacını oluşturmuştur.
Araştırmanın örneklemi; Konya ili merkez ilçelerindeki ilköğretim okullarının sosyo-ekonomik düzeyi saptanarak, küme örnekleme yöntemi ile 205 ilkokul arasından 20 ilköğretim okulu seçilmiştir.
Araştırmada okul önlüklerinin ergonomik açıdan değerlendirilmesi konusunun seçimindeki amaç, okul çağı gelişme dönemindeki çocukların zamanlarının büyük bir bölümünü okul önlükleri içerisinde geçirmeleridir. Okul önlüklerinin, bu geçirdikleri zaman sürecinde vücutlarına uyum ve kullanım kolaylığı sağlanabilmesi açısından konu değerlendirilmeye çalışılmıştır.
Öğrencilerin bir çoğu, hali hazırda kullanılan okul önlüklerinden ergonomik nitelikler doğrultusunda memnun oldukları tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Mayıs 2014 |
Gönderilme Tarihi | 31 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 9 Sayı: 1-2 |
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.