BibTex RIS Kaynak Göster

KÜRESEL REKABETİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER

Yıl 2006, Cilt: 9 Sayı: 1-2, 441 - 450, 06.05.2014

Öz

Özel yada kamu tüm işletmelerin nihai hedefi, ticari hayatlarını sürdürebilmeleri için gerekli olan, kârlılığı yakalamaktır. Bu hedeflerine ulaşabilmek için, işletmeler, yoğun mücadele verirler. Bu mücadele yani rekabet, artık sadece ulusal yada bölgesel düzeyde değil, küresel bir alanda kendini göstermektedir.

Bölgesel yada ulusal bir firma olsanız bile, küresel bir işletmenin rekabeti ile karşılaşabilmeniz her an mümkündür. Bu şartlarda küresel rekabet etkileyen faktörleri iyi bilmeli ve rekabetin kurallarının yönünü değiştirebilme yeteneğine sahip olunmalıdır.

Bu makalede, günümüz koşullarında rekabeti ve dolayısı ile işletmeleri etkileyen faktörler üç ana başlık altında incelenmiştir.

Kaynakça

  • HAMMER, M.; CHAMPY, J. Değişim Mühendisliği, (Çev:Sinem GÜL), İstanbul : Sabah Kitapları, 1997.
  • KIRIM, Arman. Yeni Dünya’da Strateji ve Yönetim. İstanbul : Sistem Yayıncılık, 1999.
  • ODABAŞI, Yavuz. Tüketici Davranışları. Eskişehir : Anadolu Üniv. Açık öğretim Fakültesi Yayınları, 1986.
  • ODABAŞI, Yavuz. Müşteri İlişkileri Yönetimi. İstanbul : Sistem Yayın- cılık, 2000.
  • PORTER, Michael. Rekabet Stratejisi. (Çev:Gülen ULUBİLGEN), İstan— bul: Sistem Yayıncılık, Kasım 2000.
  • RIES, AI and LAURA. Marka Yaratmanın 22 Kuralı. (Çev: Atakan ÖZDEMİR), İstanbul : Mediacat Yayınları, 2000.
  • TEK, Ömer Baybars. Pazarlama İlkeleri. İstanbul : Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., 1999.
  • TEKİN, Mahmut—GÜLEŞ H.Kürşat. Değişen Dünya'da Teknoloji Yö- netimi. Konya : Selçuk Üniversitesi Yayını, 2000.
Yıl 2006, Cilt: 9 Sayı: 1-2, 441 - 450, 06.05.2014

Öz

Kaynakça

  • HAMMER, M.; CHAMPY, J. Değişim Mühendisliği, (Çev:Sinem GÜL), İstanbul : Sabah Kitapları, 1997.
  • KIRIM, Arman. Yeni Dünya’da Strateji ve Yönetim. İstanbul : Sistem Yayıncılık, 1999.
  • ODABAŞI, Yavuz. Tüketici Davranışları. Eskişehir : Anadolu Üniv. Açık öğretim Fakültesi Yayınları, 1986.
  • ODABAŞI, Yavuz. Müşteri İlişkileri Yönetimi. İstanbul : Sistem Yayın- cılık, 2000.
  • PORTER, Michael. Rekabet Stratejisi. (Çev:Gülen ULUBİLGEN), İstan— bul: Sistem Yayıncılık, Kasım 2000.
  • RIES, AI and LAURA. Marka Yaratmanın 22 Kuralı. (Çev: Atakan ÖZDEMİR), İstanbul : Mediacat Yayınları, 2000.
  • TEK, Ömer Baybars. Pazarlama İlkeleri. İstanbul : Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., 1999.
  • TEKİN, Mahmut—GÜLEŞ H.Kürşat. Değişen Dünya'da Teknoloji Yö- netimi. Konya : Selçuk Üniversitesi Yayını, 2000.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

F. Atıl Bilge Bu kişi benim

Muammer Zerenler Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Mayıs 2014
Gönderilme Tarihi 31 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 9 Sayı: 1-2

Kaynak Göster

APA Bilge, F. A., & Zerenler, M. (2014). KÜRESEL REKABETİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 9(1-2), 441-450.

Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.