içinde bulunduğumuz iletişim çağında insanoğlu hayatını düzenleyebilmek için, etrafında olan bitenden sürekli olarak haberdar olmak durumundadır. Bu nedenle en doğru haberleri en hızlı biçimde elde etmek istemektedir. Bunun en pratik yöntemi ise kitle iletişim araçlarından yararlanmaktır. Haberleri görsel olarak elde edebilmek ve hedef kitleye iletebilmek için de fotoğraflara gereksinim duyulmaktadır.
Kelime anlamı ışıkyazı olan fotoğraf; gerçeğin aynısını olmasa da görüntüsünün aynısını ayna gibi yansıtıp, kaydedebilen bir tekniktir. Haberde objektiflik kavramı da aslında fotoğraf makinesinin objektifinin ayna işlevi görmesinden kaynaklanmaktadır. Bu nedenle fotoğraf basında kullanıldığında, öne sürülen fikirlere kanıt niteliği oluşturmakta, haberin inanılırlığını arttırmaktadır. Aynı zamanda fotoğraf yazıya göre daha fazla ilgi çektiği için haberlerin görülmesi ve okunmasını, daha uzun süre akılda kalmasını sağlamaktadır. Haber fotoğrafında en önemli unsur, foto muhabirinin bir olayı görüntülerken tarafsız olmaya özen göstermesidir. Aynı özeni bu fotoğrafları seçip yayınlayacak fotoğraf editörlerinin de göstermesi gerekmektedir. Bir diğer önemli husus da, gerek foto muhabirinin, gerekse editörün, alanlarında eğitimli, uzman kişiler olmaları ve basın etiğine göre hareket etmeleridir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Mayıs 2014 |
Gönderilme Tarihi | 31 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 10 Sayı: 1-2 |
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.