Bir ürün veya hizmete yönelik olarak, kullanım yerinde bir ürünün fonksiyon veya fonksiyonlarını beğeni ile yerine getirebilmesi için ürüne kazandırılmış özellikler ve bu özelliklerin yarattığı faydaların bir ölçüsü olarak tanımlanabilecek olan değer, aynı zamanda tüketim sonrasında tüketicilerin satın almış oldukları ürünlerin markalarına ilişkin hissettikleri memnuniyetin ölçüsü olarak da tanımlanabilmektedir. Bu nedenle de değer kavramı ve özellikle de marka değeri kavramı işletmeler açısından oldukça önemli bir konuma gelmiştir. Değer analizi ise müşteri ihtiyaçlarını belirlemenin, müşterilerin ürün ve hizmetlere ilişkin duygu ve değerlendirmelerini öğrenmenin en çağdaş yollarından birisidir. Değer yönetimi ile, işletmeler hem rakiplerinden daha fazla değer yaratmanın yolarını öğrenirler hem de ürün ve hizmet üretim süreçlerinde müşterileri ve kendileri için değer yaratmayan faaliyetleri tespit ederek onları elemine edebilirler.
Değer yönetimi ve değer analizinin işletmeler tarafından bir kontrol ve planlama aracı olarak kullanımı henüz yeni olmasına rağmen genel kabul görürlülüğü oldukça yüksektir. Değer yaratmak, işletmenin müşteri için değer yaratması ve müşterinin işletme için değer yaratması olarak ikiye ayrılmaktadır. Bu çalışmada sadece işletmelerin müşteriler için değer yaratma konusuna değinilmiştir. Bu amaçla, benzer ürünü üreten seçilmiş iki marka hakkında tüketicilerin cevaplarından yola çıkılarak bir değer analizi yapılmaya çalışılmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Mayıs 2014 |
Gönderilme Tarihi | 31 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 10 Sayı: 1-2 |
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.