Bu çalışmada, Türk tüketicilerin organik ürünlere karşı tutumlarında sağlıkla ilgili faktörlerin rolü hakkında bilgi edinilmeye çalışılmıştır. Bu amaçla 347 kişilik bir örnek üzerinde, bir anket vasıtasıyla uygulama yapılmıştır. Sağlıkla ilgili faktörler ile organik ürünler arasındaki ilişki yapısal eşitlik modeli aracılığıyla incelenmiştir. Beş araştırma hipotezinden üçü istatistiki bakımından anlamlı bulunmuştur. Araştırma sonuçlarına göre, organik ürünlere ilişkin tutumlar üzerinde sağlık bilinci, öz etkinlik, koruyucu sağlık davranışlarının pozitif yönde bir etkisi olduğu görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Mayıs 2014 |
Gönderilme Tarihi | 31 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 12 Sayı: 1-2 |
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.