BibTex RIS Kaynak Göster

E-DEVLET UYGULAMALARININ HİZMET KALİTESİNE ETKİLERİ

Yıl 2009, Cilt: 12 Sayı: 1-2, 279 - 294, 06.05.2014

Öz

Ülkemizde üzerinde yeni yeni durulmaya başlanan e-devlet, verimliliği artırmak amacıyla ve çağdaş toplum olmanın bir gereği olarak ortaya çıkmıştır. Bu anlamda yönetenlerle yönetilenler arasındaki her türlü ödev ve yükümlülüklerin karşılıklı olarak “dijital ortamda” sürekli ve güvenli bîr biçimde gerçekleştirilmesi anlamına gelmektedir. Küreselleşme, dünya ülkelerinin birçok alanda birbirine bağımlı hale gelmelerini ifade etmektedir. Böylelikle dünyada siyasal sınırlar ortadan kalkmış ve dünya küresel bir köy haline gelmiştir. Bu yapıda devletler, etkinliklerini artırmak için, bilişim teknolojilerinin alt yapılarından yararlanarak, hizmetlerim elektronik ortamda sürdürmeye başlamıştır. Bu uygulamaların tamamı E-Devlet kavramıyla anılmaktadır.

Internet kullanımı hayatımızda birçok kolaylıklar sağlamasının yanında bir takım sorunlara da yol açmıştır. Internet kullanımının yaygınlaşması e-devlet uygulamasına geçişi de hızlandırmıştır. Günümüz kamu yönetiminin vazgeçilmezi haline gelen e-devlet birçok kamu hizmetinin görülmesinde hız ve etkinlik sağlamıştır. Bu çalışmada, internetin Türkiye’de gelişimi ve bunun sonucu olarak ortaya çıkan e- devletin gelişimi ele alınıp incelenecektir.

Kaynakça

  • BACKUS, Michiel, “E-govarnence in Developing Countries”, International Instute for Communication and Development Research Brief, No: l March 2001
  • BİLEN, Mahmut, Cahit Şanver, “Genişleyen Devletin Bunalımı ve E—Devlet”, 1.Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi, 10—11 Mayıs 2002,Hereke — İzmit
  • BOZKURT, Rıdvan, Kalite İyileştirme Araç ve Yöntemleri, MPM Yayını, No:630, Ankara, 199 8
  • CROSBY, Philiph, Quality is Free, Mc-Graw Hill Company, New York 1979
  • DlKEN, Ahmet, Sanayi ve Hizmet İşletmelerinde Toplam Kalite Yönetimi, Koııya Ticaret Odası Kültür ve Eğitim Yayınlan Yayın no:8, Konya 1998
  • EFİL, İsmail, Toplam Kalite Yönetimi ve Toplam Kaliteye Ulaşmada Onemli Bir Araç ISO 9000 Kalite Güvencesi Sistemi, 3. baskı, VipaşYayın Sıra Nozl, Ceylan Matbaacılık,Bursa Şubat 1998
  • E-Governance - an IT Enablerd Theme Of Governance, www.adb.org/Docunıents, 7.9.2000, Erişim: 20.01.2003
  • En İyi E- Devlet ProjesizVEDOP, BTHaber, sayı 387, 16-22 Eylül 2002
  • ERDAL, Murat, , “Elektronik Bilgi Çağında Kamu Yönetimi Ve Bir Yerel Yönetim Uygulaması : İstanbul Büyük Şehir Belediyesi”, l.Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi, 10—11 Mayıs 2002,Hereke — İzmit
  • GÖKBUNAR, Ramazan, Birol Kovancılar, f'Sosyal Refah Devleti ve Değişim”, Süleyman Demirci Universitesi Iktisadi ve Idari Bilimler Fakültesi Dergisi,Y. 1998, S. 3(Güz)
  • JUPP, Vivienne, “Implementing E—govemment Rhetoric and Reality” , Accenture Issue, No:2 June 2000.
  • J URAN, J .M (1988), Quality Control Handbook, 4th Edition, Mc-Graw Hill Int.Edition, New York
  • KARAHAN, Kasım,Hizmet Pazarlaması, Beta Basım Yayım, İstanbul 2000
  • LEBLEBlCl, Doğan N., Mustafa Kemal Öktem, Mehmet Devrim Aydın, “Türkiye’de Kamu Kesiminde Bilgi Teknolojileri Uygulamaları ve E— Bürokrasi: Örgütsel Dönüşüm Üzerine Etkiler”, Kamu Yönetiminde Kalite 3.Ulusal Kongresi, Todaie l. Baskı, Kasım 2003
  • LARRAIN, Claudia Orrego., E-Goverment in Developing Countries: Achievments and Prospects, The Transition to E—government: The Compherensive Strategy of Chile, www].worldbank.org/publicsector/egov/orregp__keynote.pdf Erişim Tarihi: 20.01.2003
  • LEIGH, Andrew, Robert D. Atkinson, Breaaking Down Bureaucratic Barries: The Next
  • Phase of Digital Govenment, Progresive Policy lnstute, Technology and New Economy . Project,November 2001, www.ppionline.org/documents/digigov_JSlovOl,pdf Erişim Tarihi: 20.01.2003
  • SAĞA, Kenji, Vision and Strategy for e-Government, Digital Oppurtunity Forum Session 3, Tokyo, JAPAN, 6 November, 2001.
  • www.glocomac.in/dotforce/dof/handouts final/Sağa finalpdf. Erişim 19.01.2003
  • STOWERS, Genie N,L., Commerce Comes To Government On The Desktop: E-Commerce Applicatiosİn The Public Sector, The Price Waterhouse Coopers Endowment for the Business of Government, February 2001
  • www.endownrnent.Dcwglobal.COm/pdfs/stowerrepoerts.pdf. Erişim Tarihi: 25 .01 .2003
  • Otuz Yıllık RüyarMERNİS, BTHaber-Dosya, sayı 405, 27 Ocak — 2 Şubat 2003.
  • TAK, Bilçin, “Kamu Kuruluşlarında Müşteri Odaklı Yönetim Anlayışına Geçiş Aracı Olarak Vatandaş Tatmin Araştırmaları ve Bursa Halkına Yönelik Görgül Bir Çalışma” Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt XXI, Sayı 2, 2002.
  • TEKİN, Mahmut, Üretim Yönetimi (Cilt II), An Ofset, 4.Bask1, Konya :1999
  • ULUSOY, Ahmet, Birol KARAKURT , Türkiye’nin E—Devlete Geçiş Zorunluluğu, 1. Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi, 10—11 Mayıs 2002,Hereke - İzmit.
  • YÜCETÜRK, E. Elif, “Türk Kamu Yönetiminde E—Devlet Uygulamaları Ve Tabana Yayılabilme Yeteneği Bakımından Bir Değerlendirme : Bolu Örneği”, 1. Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi, 10-11 Mayıs 2002, Hereke — İzmit
  • WWW.stradigma.com/turkce/haziran2003/print 09html erişim tarihi 27.01.2009
  • www.genbilim.comErişim tarihi,27.01.2009
  • http://www.savistav.gov.tr/vavin/dergi/icerik/derö1m6.pdf
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dr. H. Alpay Karasoy Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Mayıs 2014
Gönderilme Tarihi 31 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 12 Sayı: 1-2

Kaynak Göster

APA Karasoy, D. H. A. (2014). E-DEVLET UYGULAMALARININ HİZMET KALİTESİNE ETKİLERİ. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 12(1-2), 279-294.

Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.