Müşteri isteklerinin önem kazandığı günümüz piyasa koşullarında, firmalar rekabet güçlerini artırmak için hızla değişen bu müşteri isteklerine en kısa sürede yanıt vermek zorundadırlar. Bu ortamda işletmeler hayatta kalabilmek için, artan müşteri ihtiyaç ve beklentilerini karşılayabilmek amacıyla müşteri isteklerini ürün ve hizmetlerine yansıtabilmenin yollarını aramaktadır. Bu bağlamda Kalite fonksiyon göçerimi (KFG) müşteri ve ürün (süreç/hizmet) gelişim toplulukları arasındaki bir köprüdür.
KFG tekniği Pazar araştırmasından elde edilen müşteri gereksinimlerini matriks diyagramları ve ürün gelişim takımlarını kullanarak ürün ölçümlerine çeviren bir süreçtir. Çalışmamızda iki otomobil bayisi denek olarak seçilmiş ve bunlara KFG uygulanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Mayıs 2014 |
Gönderilme Tarihi | 31 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 13 Sayı: 1-2 |
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.