Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Seyahat ve Konaklama Tercihi Açısından Sosyal Paylaşım Sitelerinin Kullanımı

Yıl 2016, Cilt: 19 Sayı: 41.YIL ÖZEL SAYISI, 111 - 128, 29.12.2016

Öz

Gelişen günümüz teknolojileri artık insanları sosyal medya olarak adlandırılan, iletişim açısından benzersiz bir platformun oluşmasını sağlamıştır. Ülkemizde ve dünyada sosyal paylaşım sitelerinin kullanım oranı son derece yüksektir ve bu oran büyük bir hızla artmaktadır. Turizm için de sosyal medya platformlarında turizm tüketicileri arasında gerçekleşen bilgi değişimini anlamak oldukça önem taşımaktadır. Birbirlerinden farklı işlev ve özellikte birçok sosyal medya platformu mevcuttur. Bu sosyal paylaşım ağları tüketicilerin tatil tercihinde son derece önemli bir araçtır. Sosyal medya ile hızlı, kolay ve düşük bir maliyetle turizm tüketicilerine ulaşmayı mümkün kılmaktadır. Tüketicilerin seyahat ve konaklama tercihinde sosyal medyadan etkilendikleri görülmektedir. Özellikle gençler tarafından çok fazla ilgi gören sosyal paylaşım siteleri, bireylerin tatil tercihi yaparken faydalandığı ilk kaynaklardan biri konumundadır. Bu çalışmanın amacı, tüketicilerin seyahat ve konaklama tercihinde sosyal paylaşım sitelerinin kullanımını ve etkilerini değerlendirmektir.

Kaynakça

  • Atadil, H. A. (2011), Otel İşletmelerinde Sosyal Medya Pazarlaması: Turizm Tüketicilerinin Sosyal Paylaşım Sitelerine İlişkin Algıları Üzerine Bir Alan Çalışması, Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Aydın B. (2016), “Sosyal Medyada Restoran İmajı: Tripadvisor Örneği”, Disiplinlerarası Akademik Turizm Dergisi, Y.2016, C.1, S.1.
  • Aymankuy, Y., Soydaş, M. E. ve Saçlı, Ç. (2013), Sosyal Medya Kullanımının Turistik Tüketicilerin Tatil Kararlarına Etkisi: Akademik personel üzerinde bir uygulama. International Journal of Human Sciences. 10(1), 379.
  • Bayram, A. T. (2012), Pazarlama Veri Tabanının Güncel Bir Unsuru Olan Sosyal Medyanın Otel Pazarlamasındaki Yeri, Gazi Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Blackshaw, P. ve Nazzaro, M. (2006), Consumer-Generated Media (CGM) 101: Word-of-Mouth in the Age of the Web-Fortified Consumer (2) , New York: Nielsen BuzzMetrics 3.
  • Buhalis, D. ve Law, R. (2008), Progress in Information Technology and Tourism Management: 20 Years on and 10 Years after the Internet - The State Of Etourism Research, Tourism Management, 29(4), 611.
  • Dijital Ajanslar, (2015), İnternet ve Sosyal Medya Kullanım İstatistikleri 2015, http://www. dijitalajanslar.com/internet-ve-sosyal-medya-kullanici-istatistikleri-2015/, Erişim Tarihi: 14.03.2016.
  • Erol, G. ve Hassan, A.(2014), Gençlerin Sosyal Medya Kullanımı ve Sosyal Medya Kullanımının Tatil Tercihlerine Etkisi, Uluslararsı Sosyal Araştırmalar Dergisi Cilt:7 Sayı:3, 805.
  • Eryılmaz, B. ve Zengin, B. (2014), Butik Otel İşletmelerinin Sosyal Medya Kullanımına Yönelik Bir İnceleme: Facebook Örneği, Kastamonu Üniversitesi İİBF Dergisi Vol. 4-2.
  • Eryılmaz, B. ve Zengin, B. (2015), Müşterilerin Otel Seçimlerinde Sosyal Medyanın Rolü, I.Eurasia International Tourism Congress: Current Issues, Trends and Indicators, Proceedings, Vol.1.
  • Güleç, E. (2016), “Kullanım ve Doyumlar Yaklaşımının Sosyal Medya Kullanım Niyeti ve Turistik Deneyim Üzerindeki Etkisinin Belirlenmesi”, Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • https://www.researchgate.net/publication/278019052_musterilerin_otel secimlerinde_ sosyal_medyanın_rolu, Erişim Tarihi: 09.02.2016
  • Hudson, S. Ve Thal, K. (2013), The Impact of Social Media on the Consumer Decision Process: Implications for Tourism Marketing, Journal of Travel & Tourism Marketing, 30: 156.
  • Huang, L. (2012), Social Media As A New Play İn A Marketing Channel Strategy: Evidence From Taiwan Travel Agencies’ Blogs, Asia Pacific Journal of Tourism Research, Vol. 17, No. 6, December.
  • Kheiri, J. Ve Nasihatkon, B. (2015), Evaluating the Effects of Social Media usage on Tourist's Behavior based on Different Phases of Travel Process, SIT Journal of Management Vol. 5. No. 2. December, 2.
  • Olgun, Büşra. (2014), Sosyal Medya Ve Tüketici Davranışları, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Sarı, Y. Ve Kozak, M. (2005), Turizm İşletmelerinde Doğrudan Pazarlama Çabaları Kapsamında Bilgi Teknolojilerinin Kullanımı, İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 19 Nisan Sayı: 1, 361.
  • Sayımer, İ. (2008), Sanal Ortamda Halkla İlişkiler, İstanbul, Beta Yayıncılık, 1. Baskı.
  • Sosyal Medya Türkiye, (2010). Sosyal Paylaşım Sitelerinin Tanımı, http://www.socialmediatr.com/ blog/sosyal-paylasim-sitelerinin-tanimi/ Erişim Tarihi: 16.03.2016).
  • Summak, M.E., Arı, İ.(2015), The Influence Of Real-Time Marketing On Social Media Users: A Study On Users Of “Ekşi Sözlük, Sosyal Bilimler M.Y.O. Dergisi, Cilt:18, Sayı:2, Konya.
  • Weinberg, T. (2009), The New Community Rules: Marketing On the Social Web, First Edition. Sebastopol: O’Reilly Media, 3.
  • Yılmazdoğan, O. C. (2013), Otellerde Sosyal Medya Pazarlamasının Yararlarına Yönelik Yönetici Algılarının Belirlenmesi: Antalya Örneği, Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Yücel, N. (2013), Müşteri İlişkileri Yönetiminde Yeni Bir Anlayış: Sosyal Müşteri İlişkileri Yönetimi, The Journal of Academic Social Science Studies, 1647.

Using Social Web Site in Aspect Of Choosing Travel And Accommodation

Yıl 2016, Cilt: 19 Sayı: 41.YIL ÖZEL SAYISI, 111 - 128, 29.12.2016

Öz

Modern day
technologies ensured a platform called as social media in terms of
communication anymore. The rate of using social media is very high in our
country and world and this rate is increasing by day by. It is very important
to understand changing of information between tourism consumers. There are a
lot of social media platforms different from each other. This social media
networks are important tools for vacation preferences of consumers. Social
media makes possible to reach consumers fast, easy and with low cost. In
vacation and accommodation preferences of consumers, it can be seen effects of
social media. Social media draws attention by young people. It is first source
used by consumers for searching vacation. This work aims to evaluate effects
and using of social media in vacation and accommodation preferences.

Kaynakça

  • Atadil, H. A. (2011), Otel İşletmelerinde Sosyal Medya Pazarlaması: Turizm Tüketicilerinin Sosyal Paylaşım Sitelerine İlişkin Algıları Üzerine Bir Alan Çalışması, Yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Aydın B. (2016), “Sosyal Medyada Restoran İmajı: Tripadvisor Örneği”, Disiplinlerarası Akademik Turizm Dergisi, Y.2016, C.1, S.1.
  • Aymankuy, Y., Soydaş, M. E. ve Saçlı, Ç. (2013), Sosyal Medya Kullanımının Turistik Tüketicilerin Tatil Kararlarına Etkisi: Akademik personel üzerinde bir uygulama. International Journal of Human Sciences. 10(1), 379.
  • Bayram, A. T. (2012), Pazarlama Veri Tabanının Güncel Bir Unsuru Olan Sosyal Medyanın Otel Pazarlamasındaki Yeri, Gazi Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Blackshaw, P. ve Nazzaro, M. (2006), Consumer-Generated Media (CGM) 101: Word-of-Mouth in the Age of the Web-Fortified Consumer (2) , New York: Nielsen BuzzMetrics 3.
  • Buhalis, D. ve Law, R. (2008), Progress in Information Technology and Tourism Management: 20 Years on and 10 Years after the Internet - The State Of Etourism Research, Tourism Management, 29(4), 611.
  • Dijital Ajanslar, (2015), İnternet ve Sosyal Medya Kullanım İstatistikleri 2015, http://www. dijitalajanslar.com/internet-ve-sosyal-medya-kullanici-istatistikleri-2015/, Erişim Tarihi: 14.03.2016.
  • Erol, G. ve Hassan, A.(2014), Gençlerin Sosyal Medya Kullanımı ve Sosyal Medya Kullanımının Tatil Tercihlerine Etkisi, Uluslararsı Sosyal Araştırmalar Dergisi Cilt:7 Sayı:3, 805.
  • Eryılmaz, B. ve Zengin, B. (2014), Butik Otel İşletmelerinin Sosyal Medya Kullanımına Yönelik Bir İnceleme: Facebook Örneği, Kastamonu Üniversitesi İİBF Dergisi Vol. 4-2.
  • Eryılmaz, B. ve Zengin, B. (2015), Müşterilerin Otel Seçimlerinde Sosyal Medyanın Rolü, I.Eurasia International Tourism Congress: Current Issues, Trends and Indicators, Proceedings, Vol.1.
  • Güleç, E. (2016), “Kullanım ve Doyumlar Yaklaşımının Sosyal Medya Kullanım Niyeti ve Turistik Deneyim Üzerindeki Etkisinin Belirlenmesi”, Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • https://www.researchgate.net/publication/278019052_musterilerin_otel secimlerinde_ sosyal_medyanın_rolu, Erişim Tarihi: 09.02.2016
  • Hudson, S. Ve Thal, K. (2013), The Impact of Social Media on the Consumer Decision Process: Implications for Tourism Marketing, Journal of Travel & Tourism Marketing, 30: 156.
  • Huang, L. (2012), Social Media As A New Play İn A Marketing Channel Strategy: Evidence From Taiwan Travel Agencies’ Blogs, Asia Pacific Journal of Tourism Research, Vol. 17, No. 6, December.
  • Kheiri, J. Ve Nasihatkon, B. (2015), Evaluating the Effects of Social Media usage on Tourist's Behavior based on Different Phases of Travel Process, SIT Journal of Management Vol. 5. No. 2. December, 2.
  • Olgun, Büşra. (2014), Sosyal Medya Ve Tüketici Davranışları, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Sarı, Y. Ve Kozak, M. (2005), Turizm İşletmelerinde Doğrudan Pazarlama Çabaları Kapsamında Bilgi Teknolojilerinin Kullanımı, İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 19 Nisan Sayı: 1, 361.
  • Sayımer, İ. (2008), Sanal Ortamda Halkla İlişkiler, İstanbul, Beta Yayıncılık, 1. Baskı.
  • Sosyal Medya Türkiye, (2010). Sosyal Paylaşım Sitelerinin Tanımı, http://www.socialmediatr.com/ blog/sosyal-paylasim-sitelerinin-tanimi/ Erişim Tarihi: 16.03.2016).
  • Summak, M.E., Arı, İ.(2015), The Influence Of Real-Time Marketing On Social Media Users: A Study On Users Of “Ekşi Sözlük, Sosyal Bilimler M.Y.O. Dergisi, Cilt:18, Sayı:2, Konya.
  • Weinberg, T. (2009), The New Community Rules: Marketing On the Social Web, First Edition. Sebastopol: O’Reilly Media, 3.
  • Yılmazdoğan, O. C. (2013), Otellerde Sosyal Medya Pazarlamasının Yararlarına Yönelik Yönetici Algılarının Belirlenmesi: Antalya Örneği, Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Yücel, N. (2013), Müşteri İlişkileri Yönetiminde Yeni Bir Anlayış: Sosyal Müşteri İlişkileri Yönetimi, The Journal of Academic Social Science Studies, 1647.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tugay Arat

Gonca Dursun Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 29 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 19 Sayı: 41.YIL ÖZEL SAYISI

Kaynak Göster

APA Arat, T., & Dursun, G. (2016). Seyahat ve Konaklama Tercihi Açısından Sosyal Paylaşım Sitelerinin Kullanımı. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 19(41.YIL ÖZEL SAYISI), 111-128.

Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.