Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Küçük ve Orta Boy İşletmelerin İletişim Yönetimi Faaliyetleri Üzerine Teorik ve Uygulamalı Bir Çalışma

Yıl 2016, Cilt: 19 Sayı: 41.YIL ÖZEL SAYISI, 155 - 168, 29.12.2016

Öz

Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler
(KOBİ), ekonomik yapıları ne kadar farklı olursa olsun hem gelişmiş hem de
gelişmekte olan ülkelerde önem taşımaktadır. Küçük ve esnek yapıları ile
ekonomiye katkı sağlayan KOBİ'ler tüm dünyanın gündemindedir. Rekabetin ve
değişikliğin çok yoğun yaşandığı günümüzde, istihdamın ve üretimin büyük
bölümünü sağlayan KOBİ'ler değişimlere kolay uyum sağlayabilen yapılarıyla
ekonomilerde önemli yer tutmaktadır.

Bu çalışma, küçük ve orta büyüklükteki
işletmelerin iletişim yönetimi sürecinde yaşamış oldukları yapısal ve algısal
sorunların neler olduğu, bu sorunları aşmada hangi yöntem ve araçları ne
sıklıkla kullandıkları, gerek kurum içine gerekse kurum dışına yönelik iletişim
etkinliklerinin nasıl algılandığı ve neler yapıldığı aynı zamanda iletişim
yönetimi sürecinde bilgi teknolojilerinin kullanım amaç ve sıklığının hangi
düzeyde gerçekleştiği sorularına cevap aramaktadır.

KOBİ’lerde yaşanan iletişim yönetimi
sorunlarına çok yönlü olarak yaklaşılması, bu sorunların sektör bazında
değerlendirilmesi ve bu yönde çeşitli tespitler sunması açısından çalışma önem
taşımaktadır.







KOBİ özelliği taşıyan otomotiv yan
sanayi, döküm sanayi, tarım makineleri sanayi ve deri ve ayakkabı sanayi
sektörlerinde iletişim yönetimi unsurlarının hangi düzeyde algılandığı ve hangi
sıklıkla kullanıldığının tespiti yapılarak bunun yanında yaşanan yapısal ve
algısal sorunlar ortaya konulmuş bu sorunların aşılmasında güncel veriler
sağlanmıştır. 

Kaynakça

  • Baykal, C. (2000), KOBİ’lerde Yapısal Düzenlemeler, Gümrük Birliği Sürecinde KOBİ’ler Semineri, İstanbul.
  • Bozkurt, İ. (2000), Bütünleşik Pazarlama İletişimi Halkla İlişkiler Temelli Bir Model, MediaCat Kitapları, Kapital Medya Hizmetleri A.Ş., Ankara.
  • Daft, R. L. (2000), Management, 5th Edition, The Dryden Press, New York.
  • Duncan, T.R., Everett, S.E. (1993), “Client Perceptions of Integrated Marketing Communications”, Journal of Advertising Research, May/June, New York, USA.
  • Eagle L., ve Kıtchen P., J. (2000), "IMC, Brand Communications and Corporate Cultures", European Journal of Marketing, Vol:34, No:5/6.
  • Goodman, M. B. (2000), “Corporate Communication: The American Picture”, Corporate Communications, An Internatıonel Journal, Volum 5, Number 2.
  • Haywood, R. (1998), Public Relations for Marketing Professionals. Palgrave Publishers, New York.
  • İçel, G. (2004), “Üniversitelerin Kurumsal İletişim Yönetimi: Anadolu Üniversitesi Örnek Olay Çalışması”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Kitchen, J.P., Papasolomou, J.C. (1997), “Marketing Public Relations: Conceptual Legitimacy or Windov Dressing”, Marketing Intelligence and Planning, Vol:15, No:2.
  • Kocabaş, F., Elden, M., Çelebi, S. (1999), Marketing PR, Medicat Yayınları, Ankara.
  • Kotler. P., (2000), Kotler ve Pazarlama, (Çev: Ayşe Özyağcılar), Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • Müftüoğlu, T. ve Durukan T. (2004), Girişimcilik ve KOBİ’ler, Gazi Kitabevi, Ankara.
  • Odabaşı, Y., Oyman, M. (2002), Pazarlama İletişimi Yönetimi, Medicat Yayınları, İstanbul.
  • Peltekoğlu F., B. (2001), Halkla İlişkiler Nedir, 2.b., Beta Yayınları, İstanbul.
  • Riel, C. B., Van, M. (1995) Principles of Corporate Communication, Prentice Hall, London.
  • Sabuncuoğlu, Z. (2004), İşletmelerde Halkla İlişkiler, Aktüel Yayınları, 7.Baskı, İstanbul.
  • Saçkan, M. (1994), “Pazarlamacılar da Marketing PR’ın Etkinliğini Kabul ediyor”, Marketing Türkiye, Eylül, İstanbul.
  • Sampson, E. (1995), İmaj Faktörü, (çev: Hakan İlgün), Rota Yayınları, 26. İstanbul.
  • Sarıaslan, H. (1994), Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerin Finansal Sorunları, TOBB Yayınları, Ankara.
  • Sarıaslan, H. (1996), Türkiye Ekonomisinde Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler, İmalat Sanayi İşletmelerinde Sorunlar ve Yeni Stratejiler, TOBB Yayını, Ankara.
  • Sezgin, M. (2007), Meslek Yüksekokulları İçin MEB-YÖK Uyumlu Halkla İlişkiler, Yüce Medya Yayınları, Konya.
  • Solmaz, B. (2007), Kurumsal İletişim Yönetimi, Tablet Kitapevi, Konya.
  • Şimşek, M. (2002), Ekonominin Lokomotifi KOBİ’lerin Olmazsa Olmazları, Alfa Yayınları, İstanbul.
  • Uludağ.İ., Serin,V. (1990), Türkiye’de Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler, İTO Yayınları, İstanbul.
  • www.tuik.gov.tr/IcerikGetir.do%3Fistab_id%3D59, e.t:27.03.2007

A Theoretical And Applied Research On The Communication Management Activities Of Small And Medium Sized Enterpreises

Yıl 2016, Cilt: 19 Sayı: 41.YIL ÖZEL SAYISI, 155 - 168, 29.12.2016

Öz

How different the economic structures
are, small and medium sized enterprises are critically important both in
developing and developed countries. SMEs which are contributing to the
economies with their flexible structures are on the agenda of the world. SMEs
which constitute the majority of production and employment are key enterprises
of the economies with their features of harmonizing to the changes under the
fierce competition and changes of today.

This study is managed in order to find
out: the structural and perceptual problems faced by SMEs during the
communication management process, the methods that are used to resolve these
problems and their usage frequency, how the communication activities within the
organization or towards other parties are perceived and what is done, the level
of information technology usage intent and frequency in the process of
communication management.

This study is important regarding to
examining the communication management problems of small and medium sized
enterprises with a multidisciplinary perspective, evaluating these problems on
an industrial basis and revealing different findings.







The level of communication components
perception and their usage frequency is determined and structural and
perceptual problems are pointed out and up to date information is gathered in
the industries which are characterized by small and medium sized enterprises
such as spare parts industry, foundry industry, leather and footwear industry
and agricultural machinery industry.

Kaynakça

  • Baykal, C. (2000), KOBİ’lerde Yapısal Düzenlemeler, Gümrük Birliği Sürecinde KOBİ’ler Semineri, İstanbul.
  • Bozkurt, İ. (2000), Bütünleşik Pazarlama İletişimi Halkla İlişkiler Temelli Bir Model, MediaCat Kitapları, Kapital Medya Hizmetleri A.Ş., Ankara.
  • Daft, R. L. (2000), Management, 5th Edition, The Dryden Press, New York.
  • Duncan, T.R., Everett, S.E. (1993), “Client Perceptions of Integrated Marketing Communications”, Journal of Advertising Research, May/June, New York, USA.
  • Eagle L., ve Kıtchen P., J. (2000), "IMC, Brand Communications and Corporate Cultures", European Journal of Marketing, Vol:34, No:5/6.
  • Goodman, M. B. (2000), “Corporate Communication: The American Picture”, Corporate Communications, An Internatıonel Journal, Volum 5, Number 2.
  • Haywood, R. (1998), Public Relations for Marketing Professionals. Palgrave Publishers, New York.
  • İçel, G. (2004), “Üniversitelerin Kurumsal İletişim Yönetimi: Anadolu Üniversitesi Örnek Olay Çalışması”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Kitchen, J.P., Papasolomou, J.C. (1997), “Marketing Public Relations: Conceptual Legitimacy or Windov Dressing”, Marketing Intelligence and Planning, Vol:15, No:2.
  • Kocabaş, F., Elden, M., Çelebi, S. (1999), Marketing PR, Medicat Yayınları, Ankara.
  • Kotler. P., (2000), Kotler ve Pazarlama, (Çev: Ayşe Özyağcılar), Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • Müftüoğlu, T. ve Durukan T. (2004), Girişimcilik ve KOBİ’ler, Gazi Kitabevi, Ankara.
  • Odabaşı, Y., Oyman, M. (2002), Pazarlama İletişimi Yönetimi, Medicat Yayınları, İstanbul.
  • Peltekoğlu F., B. (2001), Halkla İlişkiler Nedir, 2.b., Beta Yayınları, İstanbul.
  • Riel, C. B., Van, M. (1995) Principles of Corporate Communication, Prentice Hall, London.
  • Sabuncuoğlu, Z. (2004), İşletmelerde Halkla İlişkiler, Aktüel Yayınları, 7.Baskı, İstanbul.
  • Saçkan, M. (1994), “Pazarlamacılar da Marketing PR’ın Etkinliğini Kabul ediyor”, Marketing Türkiye, Eylül, İstanbul.
  • Sampson, E. (1995), İmaj Faktörü, (çev: Hakan İlgün), Rota Yayınları, 26. İstanbul.
  • Sarıaslan, H. (1994), Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerin Finansal Sorunları, TOBB Yayınları, Ankara.
  • Sarıaslan, H. (1996), Türkiye Ekonomisinde Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler, İmalat Sanayi İşletmelerinde Sorunlar ve Yeni Stratejiler, TOBB Yayını, Ankara.
  • Sezgin, M. (2007), Meslek Yüksekokulları İçin MEB-YÖK Uyumlu Halkla İlişkiler, Yüce Medya Yayınları, Konya.
  • Solmaz, B. (2007), Kurumsal İletişim Yönetimi, Tablet Kitapevi, Konya.
  • Şimşek, M. (2002), Ekonominin Lokomotifi KOBİ’lerin Olmazsa Olmazları, Alfa Yayınları, İstanbul.
  • Uludağ.İ., Serin,V. (1990), Türkiye’de Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler, İTO Yayınları, İstanbul.
  • www.tuik.gov.tr/IcerikGetir.do%3Fistab_id%3D59, e.t:27.03.2007
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

M.Erhan Summak

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 30 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 19 Sayı: 41.YIL ÖZEL SAYISI

Kaynak Göster

APA Summak, M. (2016). Küçük ve Orta Boy İşletmelerin İletişim Yönetimi Faaliyetleri Üzerine Teorik ve Uygulamalı Bir Çalışma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 19(41.YIL ÖZEL SAYISI), 155-168.

Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.