Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler
(KOBİ), ekonomik yapıları ne kadar farklı olursa olsun hem gelişmiş hem de
gelişmekte olan ülkelerde önem taşımaktadır. Küçük ve esnek yapıları ile
ekonomiye katkı sağlayan KOBİ'ler tüm dünyanın gündemindedir. Rekabetin ve
değişikliğin çok yoğun yaşandığı günümüzde, istihdamın ve üretimin büyük
bölümünü sağlayan KOBİ'ler değişimlere kolay uyum sağlayabilen yapılarıyla
ekonomilerde önemli yer tutmaktadır.
Bu çalışma, küçük ve orta büyüklükteki
işletmelerin iletişim yönetimi sürecinde yaşamış oldukları yapısal ve algısal
sorunların neler olduğu, bu sorunları aşmada hangi yöntem ve araçları ne
sıklıkla kullandıkları, gerek kurum içine gerekse kurum dışına yönelik iletişim
etkinliklerinin nasıl algılandığı ve neler yapıldığı aynı zamanda iletişim
yönetimi sürecinde bilgi teknolojilerinin kullanım amaç ve sıklığının hangi
düzeyde gerçekleştiği sorularına cevap aramaktadır.
KOBİ’lerde yaşanan iletişim yönetimi
sorunlarına çok yönlü olarak yaklaşılması, bu sorunların sektör bazında
değerlendirilmesi ve bu yönde çeşitli tespitler sunması açısından çalışma önem
taşımaktadır.
KOBİ özelliği taşıyan otomotiv yan
sanayi, döküm sanayi, tarım makineleri sanayi ve deri ve ayakkabı sanayi
sektörlerinde iletişim yönetimi unsurlarının hangi düzeyde algılandığı ve hangi
sıklıkla kullanıldığının tespiti yapılarak bunun yanında yaşanan yapısal ve
algısal sorunlar ortaya konulmuş bu sorunların aşılmasında güncel veriler
sağlanmıştır.
Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler (KOBİ) İletişim Yönetimi Kurumsal İletişim Bütünleşik Pazarlama İletişimi Halkla İlişkiler
How different the economic structures
are, small and medium sized enterprises are critically important both in
developing and developed countries. SMEs which are contributing to the
economies with their flexible structures are on the agenda of the world. SMEs
which constitute the majority of production and employment are key enterprises
of the economies with their features of harmonizing to the changes under the
fierce competition and changes of today.
This study is managed in order to find
out: the structural and perceptual problems faced by SMEs during the
communication management process, the methods that are used to resolve these
problems and their usage frequency, how the communication activities within the
organization or towards other parties are perceived and what is done, the level
of information technology usage intent and frequency in the process of
communication management.
This study is important regarding to
examining the communication management problems of small and medium sized
enterprises with a multidisciplinary perspective, evaluating these problems on
an industrial basis and revealing different findings.
The level of communication components
perception and their usage frequency is determined and structural and
perceptual problems are pointed out and up to date information is gathered in
the industries which are characterized by small and medium sized enterprises
such as spare parts industry, foundry industry, leather and footwear industry
and agricultural machinery industry.
Small and Medium Sized Enterprises (SMEs) Communication Management Organizational Communication Integrated Marketing Communication Public Relations
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 30 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 19 Sayı: 41.YIL ÖZEL SAYISI |
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.