Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Bütünleşik Pazarlama İletişimi: Konya İli Örneği

Yıl 2016, Cilt: 19 Sayı: 41.YIL ÖZEL SAYISI, 243 - 260, 29.12.2016

Öz

Bütünleşik pazarlama iletişiminin önemi (BPİ), dinamik piyasa
koşullarının geleneksel pazarlama iletişim araçlarının etkinliğini negatif
yönde etkilemesinden kaynaklanmaktadır. Bu makale, pazarlama iletişimi
yönetimini,  işletme performansı
ölçütleriyle ilişkilendiren bir sistem olarak ‘Bütünleşik Pazarlama
İletişimini’ (Duncan ve Moriarty, 1997) kullanmaktadır. Uygulama 2016 yılı Mart
ayı içerisinde yapılmıştır. Araştırma örneklemi olarak; Konya’da faaliyet
gösteren ihracat yapan KOBİ niteliğindeki üretici işletmeler seçilmiştir. . Bu
amaçla anket yöntemi kullanılarak birincil veriler toplanmıştır. Verilerin
istatistiksel olarak değerlendirilmesiyle elde edilen sonuca göre; İşletmelerin
BPİ ilkelerini benimsemeleri gerektiği tespit edilmiş ve pazarlama iletişimi
yönetimlerini yeniden tasarlamaları için öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • Aytemur, S.(2000) ‘’Faşizm ve Reklam Her Yönüyle Pazarlama İletişimi” Ankara: MediaCat Kitapları.
  • Bozkurt I.(2003), “Pazarlama İletişiminin Bütünleştirilmesi Sürecinde Halkla İlişkilerin Avantajları”, http://www.emu.edu.tr/ibozkurt/publications/Mediacatmak.doc , 24.11.2016.
  • Çabuk, S. (2009). Profesyonel Satış Yönetimi, Adana: Nobel Kitabevi.
  • Çarıkçı, İ., Titiz İ. ve Eroglu A. H. (2002). “Küçük ve Orta Ölçekli Üretim İşletmelerinde Kriz Dönemine Özgü Finansman Sorunları ve Alternatif Pazarlama Stratejileri- Göller Bölgesi İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma” Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi Cilt 7, Sayı 1, ss. 229-239.
  • Doyle, P. (2003) Değer Temelli Pazarlama, ( Çev. Gülfidan Barış) İstanbul: Media Cat Yayınları.
  • Duncan, T. ve Moriarty, S.(1997). Driving Brand Value. New York: McGraw-Hill
  • Dauphinais, G. W., Grady M. ve Price. C.(2003). CEO’ların Bilgeliği, (Çev. Uğur Alpakay, Gürol Koca, Gülden Şen ve Erdal Topparmak), İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Erkuş, Adnan (2008). Bilimsel Araştırma Süreci. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Gronstedt, A.(2002). Müşteri Yüzyılı. (Çev. Ş. Tanju Kalkay). İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • Güzelcik, E. (1999). Küreselleşme ve İşletmelerde Değişen Kurum İmajı, İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Kaşıkçı, E. (2002). Para-Mosyon Pazarlamanın 7 P’si. İstanbul: Kariyer Yayınları.
  • Keegan, W. ve Green, M.(2012). Global Marketing, (7. Baskı), Prentice Hall.
  • Kırım, A. (2003). Farlılığınızı Ölçebildiğiniz An, İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Kırım, A. (2009) Yeni Dünyada Strateji ve Yönetim. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Kocabaş, F., Elden, M. ve Çelebi, S.İ. (2000) Marketing P.R., Ankara: MediaCat Yayınları.
  • Korkut, İ, Aykut, A. ve Altaş, D. (2005). “Bütünleşik Pazarlama İletişimi (BPİ): İçecek Sektöründe Uygulamalı Bir Araştırma ”,
  • Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, Cilt XX, Sayı 1,ss 419-431.
  • Kotler, Philip (1994). Marketing Management. (Eighth Edition). USA: Prentice-Hall, Inc.
  • Kotler, P. ve Armstrong, G. (1997). Marketing. An Introduction. (Fourth Edition). USA: Prentice-Hall, Inc.
  • Kotler, Philip (1998). Mapping The Future Marketplace. ( Edited by Rowan Gibson). Rethinking Business, Principles, Competition, Control, Leadership, Markets and the World. UK: Nicholas Brealey Publishing Ltd, 197-210.
  • Kotler, Philip (1999). “Kotler On Marketing: How To Create, Win And Dominate Markets”, NY: The Free Press.
  • Malhotra, N. (2007). Basic Marketing Research. 5. Edition. Upper Saddle River, NY: Prentice-Hall.
  • Özdamar, K.(2002). Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi-1, Eskişehir: Kaan Kitapevi
  • Reid, M. (2002) "Building Strong Brands Through the Management of Integrated Marketing Communications", International Journal of Wine Marketing, Vol. 14 Iss: 3, pp.37 - 52
  • Titiz, İ. ve Çarıkçı, H. İ. (2001). “Krizlerin İşletmeler Üzerindeki Etkileri ve Küçük İşletme Yöneticilerinin Kriz Dönemine Yönelik Stratejik Düşünce ve Analizleri”, C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt:2., Sayı:1 www.cumhuriyet.edu.tr/edergi/makale/100.pdf , 24.03.2010, 201-215.
  • Türkoğlu, Faruk.(2008) “Kotler’den Durgunluk Dönemi Önerileri”, Referans Gazetesi, 4-5 Ekim 2008.
  • Yalçınkaya, T. (2001). “Sanayi ve Bilgi Toplumlarında Rekabet Ekonomisi” Rekabet Bülteni Dergisi, ESC Consulting Yayını, Yıl:2001, Sayı:5.
  • Yılmaz, Y. (2006). “Pazarlama İletişiminde Bütünleştirici Bir Boyut: Bütünleşik Pazarlama İletişimi”. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, www.e-sosder.com Güz-2006, Cilt 5, Sayı 18, ss54-75
  • http://danismend.com/kategori/altkategori/butunlesik-pazarlama-iletisimi-2/ 28.10.2016
  • http://www.erpcommittee.org/kbh_2016.pdf 01.12.2016

Integrated Marketing Communication: A Sample of Konya

Yıl 2016, Cilt: 19 Sayı: 41.YIL ÖZEL SAYISI, 243 - 260, 29.12.2016

Öz

The importances of integrated marketing
communications (IMC) stems from the fact that dynamic market conditions affect
the effectiveness of traditional marketing communication tools negatively. This
article uses 'Integrated Marketing Communications' (Duncan and Moriarty, 1997)
as a system that relates marketing communication management to business
performance measures.
Application was made in March 2016. As a research
sample; exporting producers businesses classified as SMEs
in Konya were
selected.  As a result of the research,
it is revealed that focusing on marketing communication management provides
better brand performance. It has been emphasis that the businesses to adopt IMC
principles and to redesign their marketing communications management systems.

For this
purpose, primary data were collected using the questionnaire method. According
to the result obtained by statistical evaluation of the data; It has been
determined that businesses need to adopt IMC principles and offers suggestions
for redesigning their marketing communications management.

Kaynakça

  • Aytemur, S.(2000) ‘’Faşizm ve Reklam Her Yönüyle Pazarlama İletişimi” Ankara: MediaCat Kitapları.
  • Bozkurt I.(2003), “Pazarlama İletişiminin Bütünleştirilmesi Sürecinde Halkla İlişkilerin Avantajları”, http://www.emu.edu.tr/ibozkurt/publications/Mediacatmak.doc , 24.11.2016.
  • Çabuk, S. (2009). Profesyonel Satış Yönetimi, Adana: Nobel Kitabevi.
  • Çarıkçı, İ., Titiz İ. ve Eroglu A. H. (2002). “Küçük ve Orta Ölçekli Üretim İşletmelerinde Kriz Dönemine Özgü Finansman Sorunları ve Alternatif Pazarlama Stratejileri- Göller Bölgesi İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma” Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi Cilt 7, Sayı 1, ss. 229-239.
  • Doyle, P. (2003) Değer Temelli Pazarlama, ( Çev. Gülfidan Barış) İstanbul: Media Cat Yayınları.
  • Duncan, T. ve Moriarty, S.(1997). Driving Brand Value. New York: McGraw-Hill
  • Dauphinais, G. W., Grady M. ve Price. C.(2003). CEO’ların Bilgeliği, (Çev. Uğur Alpakay, Gürol Koca, Gülden Şen ve Erdal Topparmak), İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Erkuş, Adnan (2008). Bilimsel Araştırma Süreci. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Gronstedt, A.(2002). Müşteri Yüzyılı. (Çev. Ş. Tanju Kalkay). İstanbul: MediaCat Yayınları.
  • Güzelcik, E. (1999). Küreselleşme ve İşletmelerde Değişen Kurum İmajı, İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Kaşıkçı, E. (2002). Para-Mosyon Pazarlamanın 7 P’si. İstanbul: Kariyer Yayınları.
  • Keegan, W. ve Green, M.(2012). Global Marketing, (7. Baskı), Prentice Hall.
  • Kırım, A. (2003). Farlılığınızı Ölçebildiğiniz An, İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Kırım, A. (2009) Yeni Dünyada Strateji ve Yönetim. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Kocabaş, F., Elden, M. ve Çelebi, S.İ. (2000) Marketing P.R., Ankara: MediaCat Yayınları.
  • Korkut, İ, Aykut, A. ve Altaş, D. (2005). “Bütünleşik Pazarlama İletişimi (BPİ): İçecek Sektöründe Uygulamalı Bir Araştırma ”,
  • Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, Cilt XX, Sayı 1,ss 419-431.
  • Kotler, Philip (1994). Marketing Management. (Eighth Edition). USA: Prentice-Hall, Inc.
  • Kotler, P. ve Armstrong, G. (1997). Marketing. An Introduction. (Fourth Edition). USA: Prentice-Hall, Inc.
  • Kotler, Philip (1998). Mapping The Future Marketplace. ( Edited by Rowan Gibson). Rethinking Business, Principles, Competition, Control, Leadership, Markets and the World. UK: Nicholas Brealey Publishing Ltd, 197-210.
  • Kotler, Philip (1999). “Kotler On Marketing: How To Create, Win And Dominate Markets”, NY: The Free Press.
  • Malhotra, N. (2007). Basic Marketing Research. 5. Edition. Upper Saddle River, NY: Prentice-Hall.
  • Özdamar, K.(2002). Paket Programlar İle İstatistiksel Veri Analizi-1, Eskişehir: Kaan Kitapevi
  • Reid, M. (2002) "Building Strong Brands Through the Management of Integrated Marketing Communications", International Journal of Wine Marketing, Vol. 14 Iss: 3, pp.37 - 52
  • Titiz, İ. ve Çarıkçı, H. İ. (2001). “Krizlerin İşletmeler Üzerindeki Etkileri ve Küçük İşletme Yöneticilerinin Kriz Dönemine Yönelik Stratejik Düşünce ve Analizleri”, C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt:2., Sayı:1 www.cumhuriyet.edu.tr/edergi/makale/100.pdf , 24.03.2010, 201-215.
  • Türkoğlu, Faruk.(2008) “Kotler’den Durgunluk Dönemi Önerileri”, Referans Gazetesi, 4-5 Ekim 2008.
  • Yalçınkaya, T. (2001). “Sanayi ve Bilgi Toplumlarında Rekabet Ekonomisi” Rekabet Bülteni Dergisi, ESC Consulting Yayını, Yıl:2001, Sayı:5.
  • Yılmaz, Y. (2006). “Pazarlama İletişiminde Bütünleştirici Bir Boyut: Bütünleşik Pazarlama İletişimi”. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, www.e-sosder.com Güz-2006, Cilt 5, Sayı 18, ss54-75
  • http://danismend.com/kategori/altkategori/butunlesik-pazarlama-iletisimi-2/ 28.10.2016
  • http://www.erpcommittee.org/kbh_2016.pdf 01.12.2016
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Betül Garda

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 30 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 19 Sayı: 41.YIL ÖZEL SAYISI

Kaynak Göster

APA Garda, B. (2016). Bütünleşik Pazarlama İletişimi: Konya İli Örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 19(41.YIL ÖZEL SAYISI), 243-260.

Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.