Bütünleşik pazarlama iletişiminin önemi (BPİ), dinamik piyasa
koşullarının geleneksel pazarlama iletişim araçlarının etkinliğini negatif
yönde etkilemesinden kaynaklanmaktadır. Bu makale, pazarlama iletişimi
yönetimini, işletme performansı
ölçütleriyle ilişkilendiren bir sistem olarak ‘Bütünleşik Pazarlama
İletişimini’ (Duncan ve Moriarty, 1997) kullanmaktadır. Uygulama 2016 yılı Mart
ayı içerisinde yapılmıştır. Araştırma örneklemi olarak; Konya’da faaliyet
gösteren ihracat yapan KOBİ niteliğindeki üretici işletmeler seçilmiştir. . Bu
amaçla anket yöntemi kullanılarak birincil veriler toplanmıştır. Verilerin
istatistiksel olarak değerlendirilmesiyle elde edilen sonuca göre; İşletmelerin
BPİ ilkelerini benimsemeleri gerektiği tespit edilmiş ve pazarlama iletişimi
yönetimlerini yeniden tasarlamaları için öneriler sunulmuştur.
Bütünleşik Pazarlama İletişimi Pazarlama Karması Stratejileri
The importances of integrated marketing
communications (IMC) stems from the fact that dynamic market conditions affect
the effectiveness of traditional marketing communication tools negatively. This
article uses 'Integrated Marketing Communications' (Duncan and Moriarty, 1997)
as a system that relates marketing communication management to business
performance measures. Application was made in March 2016. As a research
sample; exporting producers businesses classified as SMEs in Konya were
selected. As a result of the research,
it is revealed that focusing on marketing communication management provides
better brand performance. It has been emphasis that the businesses to adopt IMC
principles and to redesign their marketing communications management systems.
For this
purpose, primary data were collected using the questionnaire method. According
to the result obtained by statistical evaluation of the data; It has been
determined that businesses need to adopt IMC principles and offers suggestions
for redesigning their marketing communications management.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 30 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 19 Sayı: 41.YIL ÖZEL SAYISI |
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.