Among the issues that businesses emphasized with precisely are
synchronized harmony between the marketing with close and distant stakeholders
of marketing. The customer, who is crucial to the survival of the enterprise,
is at the forefront of these stakeholders. In this respect, the purpose of this
study, which is investigate the factors affecting consumer behavior, to examine
the factors affecting the buying behavior of academicians. In addition to
meeting the basic needs of people such as transportation, the car can also respond
to social and psychological needs. Academicians have an important position in
society. In this regard, Selcuk University academicians car buying behaviors
were investigated by questionnaire method. Survey questions were prepared
according to demographic characteristics and psychological factors. For this
study, benefited from a master thesis that is titled: "Car Buying Behavior
in Beijing: An Empirical Research" by Dongyan and Xuan in 2008 was used. The
academicians were selected by random sample selection and the questionnaires
were filled in face to face. In total 135 questionnaires were answered. The
obtained data recorded according to the statistical analysis program of SPSS /
Windows 2.0 version. Difference tests, regression analysis and anova test which
are suitable for the purpose of the study have been analyzed. As a result,
brand, monetary value and driving comfort were statistically significant in
explaining the general satisfaction level variable at the level of 5%
significance. It is seen that this explanatory variable is provided by the
largest contribution brand variable.
İşletmelerin, hassasiyetle üzerinde durduğu konular arasında
pazarlama ve pazarlamanın yakın ve uzak çevresindeki paydaşlarla senkronize uyumu
yer almaktadır. İşletmenin varlığını devam ettirebilmesi için hayati önem teşkil
eden müşteri, bu paydaşların başında gelmektedir. Bu anlayışla, tüketici davranışını
etkileyen faktörlerin araştırıldığı bu çalışmada amaç, akademisyenlerin araç satın alma davranışlarına etki eden faktörleri incelemektir.Otomobil, insanların ulaşım gibi temel ihtiyaçlarını karşılamanın
yanı sıra sosyal ve psikolojik ihtiyaçlarına da cevap verebilmektedir. Akademisyenler
ise toplumda önemli bir yere sahiptir. Bu
doğrultuda, Selçuk Üniversitesi akademisyenlerinin araç satın alma davranışları
anket yöntemiyle araştırılmıştır. Anket soruları demografik özelliklere ve
psikolojik faktörlere göre hazırlanmıştır. Bu çalışma için Dongyan ve Xuan
tarafından 2008 yılında yapılan “Pekin’de Otomobil Satın Alma Davranışları:
Ampirik Bir Araştırma” isimli yüksek lisans tezinden faydalanılmıştır.
Akademisyenler rastgele örneklem seçimi ile belirlenmiş ve anket formları yüz
yüze görüşülerek doldurulmuştur. Toplamda 135 anket cevaplanmıştır. Elde edilen
veriler SPSS/Windows 2.0 sürümü istatistik analiz programına uygun olarak kodlanmıştır.
Fark testleri, regresyon analizi ve anova
testi gibi çalışmanın amacına uygun testler analiz edilmiştir. Sonuç olarak %5
anlamlılık düzeyinde genel memnuniyet düzeyi değişkenini açıklamada marka,
parasal değer ve sürüş konforu istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Bu
açıklayıcılığa en büyük katkıyı marka değişkeninin sağladığı görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2018 |
Gönderilme Tarihi | 26 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 21 Sayı: 2 |
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.