In today's busy and different working environments, employees have
different behavioral characteristics. In this respect, selfish behaviors,
performances and motivations of employees are important and one of the factors
to be taken into consideration for their work. In previous studies, the effects
of motivation of employees on their performance were measured in general. In
addition, the previous studies did not find many studies measuring selfish
(self-centered) behaviors of employees. In this respect, unlike previous
studies, the effect of employees 'selfish behaviors on their motivation was
measured and the mediator effect of employees' performance was tried to be
revealed. In the results of the research, the selfish behaviors of the
employees had a negative and significant effect on their motivation. The
selfish behaviors of the employees also affected their performance negatively
and significantly. Employees' performances have a positive and significant
effect on their motivation. In addition, it was observed that the performances
of the employees had a full mediating effect on the motivation of selfish
behaviors. With these results, it is aimed to gain different perspectives to
the literature.
Selfish Behavior of Employees Employee Performance Motivation of Employees
Günümüz yoğun ve farklı çalışma ortamlarında çalışanlar farklı
davranış özelliklerine sahip olmaktadır. Bu açıdan çalışanların bencil
davranışları, performansları ve motivasyonları yaptıkları işler için önemli ve
dikkate alınması gereken faktörlerdendir. Daha evvel gerçekleştirilen
çalışmalarda genel olarak çalışanların motivasyonunun performansları üzerindeki
etkileri ölçülmüştür. Ayrıca önceki çalışmalarda çalışanların bencil (ben
merkezli) davranışlarını ölçen fazla bir çalışmaya rastlanılmamıştır. Bu açıdan
çalışmada daha önce gerçekleştirilen çalışmalardan farklı olarak çalışanların
bencil davranışlarının motivasyonları üzerindeki etkisi ölçülürken çalışanların
performansının aracı etkisi ortaya koyulmaya çalışılmıştır. Araştırma
sonuçlarında çalışanların bencil davranışları motivasyonlarını negatif ve
anlamlı olarak etkilemiştir. Çalışanların bencil davranışları performanslarını
yine negatif ve anlamlı olarak etkilemiştir. Çalışanların performansları ise
motivasyonlarını pozitif ve anlamlı olarak etkilemiştir. Ek olarak çalışanların
bencil davranışlarının motivasyonları üzerindeki etkisinde performanslarının da
tam aracı etkiye sahip olduğu gözlemlenmiştir. Bu sonuçlar ile literatüre
farklı bakış açıları kazandırılması amaçlanmaktadır.
Çalışanların Bencil Davranışları Çalışanların Performansı Çalışanların Motivasyonları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2019 |
Gönderilme Tarihi | 9 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 22 Sayı: 2 |
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.