Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin yeşil
muhasebe konusundaki algı ve farkındalık düzeyini ölçmek ve bu algı ve
farkındalık düzeyinin demografik değişkenlerden etkilenip etkilenmediğini
belirlemektir. Çalışmaya Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi İktisadi ve
İdari Bilimler Fakültesinde eğitim gören 215 “İşletme” ve “Sağlık Yönetimi”
bölüm öğrencileri katılmıştır. Veriler “Kişisel Bilgi Formu” ve “Yeşil Muhasebe
Algı ve Farkındalık Ölçeği” ile toplanmıştır. Yeşil muhasebe algı ve
farkındalık ölçeği ortalaması (x̄=2.30±0.50) olarak tespit edilmiştir. Katılımcıların “Yeşil
Muhasebe Algısı” boyut ortalaması (x̄=3.11±0.55) “Çevre Bilinci” (x̄=2.38±0.52), “Yeşil Muhasebe Eğitimi” (x̄=3.08±0.75) ve “Yeşil Muhasebe Farkındalığı” (x̄=2.88±0.58) boyutlarına göre ortalamalarının daha yüksek
olduğu saptanmıştır. Ayrıca öğrencilerin yeşil muhasebe algı ve farkındalıkları
ile bölüm, muhasebe alanında staj veya iş tecrübesi, yaş, sınıf, akademik
ortalama, mezun olduktan sonra yapmayı düşündüğünüz meslek gibi değişkenler
arasında istatistiksel olarak anlamlılık tespit edilmiştir. Sonuç olarak öğrencilerin yeşil
muhasebe algı ve farkındalıkları demografik değişkenlere göre işletme bölümü
öğrencilerinde, muhasebe alanında staj veya iş deneyimi olanlarda, 25 ve üstü
yaşa sahip, 4. sınıf olan, ortalaması 2,51-3,00 ve 3,51-4,00 arasında ve mezun
olduktan sonra mali müşavirlik- muhasebecilik mesleğini seçmeyi düşünen
öğrencilerde daha yüksek olduğu belirlenmiştir.
The aim of this
study is to measure the perception and awareness level of university students
about green accounting and to determine whether this perception and awareness
level is affected by demographic variables. The study 215
"Business
Administration" and "Health Management" students
attending Faculty
of Economics and Administrative Sciences of Erzincan Binali Yıldırım
participated. The data were collected by "Personal
Information Form" and "Green Accounting Perception and Awareness
Scale". Green
accounting perception and awareness scale average (x̄=2.30±0.50) was determined. Participants of the "Green Accounting Perception"
size average (x̄=3.11±0.55) "Environmental Awareness" (x̄=2.38±0.52), "Green Accounting
Education" (x̄=3.08±0.75) and "Green Accounting Awareness" (x̄=2.88±0.58) were found to
have higher averages than their size. In addition, students' green accounting
perception and awareness, department, accounting internship or
work experience, age, class, academic average, after graduation have been
determined as statistically significant differences between the variables such
as profession. As a result, the students' green accounting perception and
awareness according to the demographic variables of the business department
students, accounting or work experience in the field of accounting, with 25
years of age and older, the 4th grade is between 2.51-3.00 and 3.51-4.00 and,
after graduation, it is determined that students who are considering to choose
the profession of financial consultancy-accountancy are higher.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2020 |
Gönderilme Tarihi | 5 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 23 Sayı: 1 |
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.