Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

An Empirical Study on the Analysis of the Relationship Between Media Literacy Level and Financial Literacy Level

Yıl 2022, Cilt: 25 Sayı: Özel Sayı, 475 - 488, 22.09.2022
https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.1148207

Öz

The aim of this study is to determine the relationship between financial literacy and media literacy. In line with this purpose, the financial literacy scale of Doğan (2018) consisting of two different dimensions and the media literacy scales of Koç and Barut (2016) consisting of three different dimensions were combined and used in the study. The research was carried out on university students and 302 participants were included in the research. As a result of the study, a statistically significant and positive relationship was determined between financial literacy and media literacy. This relationship is valid in all sub-dimensions of both scales. In addition, as a result of the study, it was determined that the participants' self-identification as an entrepreneur affects financial literacy, however, whether the participants' parents are influential in the decisions they will take does not have any effect on financial literacy.

Kaynakça

  • Adams, D. ve Hamm, M. (2006). Media and Literacy (Third.). Illinois, USA: Charles C Thomas Publisher Ltd. Alexander, R. M. ve Gentry, J. K. (2014). Using social media to report financial results. Business Horizons, 57(2), 161–167.

Medya Okuryazarlık Düzeyi ile Finansal Okuryazarlık Düzeyi Arasındaki İlişkinin Tespitine Yönelik Ampirik Bir Çalışma

Yıl 2022, Cilt: 25 Sayı: Özel Sayı, 475 - 488, 22.09.2022
https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.1148207

Öz

Bu çalışmanın amacı finansal okuryazarlık düzeyi ile medya okuryazarlığı düzeyi arasındaki ilişkiyi tespit etmektir. Söz konusu amaç doğrultusunda; çalışmada, Doğan (2018)’ın iki farklı boyuttan oluşan finansal okuryazarlık ölçeği ile Koç ve Barut (2016)’un üç farklı boyuttan oluşan medya okuryazarlık ölçekleri birleştirilerek kullanılmıştır. Araştırma, üniversite öğrencileri üzerinde gerçekleştirilmiş olup 302 katılımcı araştırmaya dahil olmuştur. Çalışma sonucunda, finansal okuryazarlık düzeyi ile medya okuryazarlık düzeyi arasında istatiksel olarak anlamlı ve pozitif yönlü ilişki tespit edilmiştir. Bu ilişki her iki ölçeğin tüm alt boyutlarında geçerlidir. Ayrıca katılımcıların kendisini girişimci olarak tanımlamasının finansal okuryazarlık düzeyini etkilediği, buna karşın katılımcıların alacak oldukları kararlarda ebeveynlerinin etkili olup olmamasının finansal okuryazarlık düzeyleri üzerinde herhangi bir etkisinin olmadığı yine çalışma sonucunda tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Adams, D. ve Hamm, M. (2006). Media and Literacy (Third.). Illinois, USA: Charles C Thomas Publisher Ltd. Alexander, R. M. ve Gentry, J. K. (2014). Using social media to report financial results. Business Horizons, 57(2), 161–167.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ümmü Saliha Eken İnan 0000-0001-6442-3000

Abdurrahman Gümrah 0000-0003-2588-7448

A. Selçuk Köylüoğlu 0000-0003-0359-1443

Erken Görünüm Tarihi 19 Eylül 2022
Yayımlanma Tarihi 22 Eylül 2022
Gönderilme Tarihi 25 Temmuz 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 25 Sayı: Özel Sayı

Kaynak Göster

APA Eken İnan, Ü. S., Gümrah, A., & Köylüoğlu, A. S. (2022). Medya Okuryazarlık Düzeyi ile Finansal Okuryazarlık Düzeyi Arasındaki İlişkinin Tespitine Yönelik Ampirik Bir Çalışma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 25(Özel Sayı), 475-488. https://doi.org/10.29249/selcuksbmyd.1148207

Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.