Amaç: Bu çalışma, Cezayir’de denetim mesleğine ilişkin gerekli reformları belirleyerek Cezayir'in BRICS ittifakına potansiyel entegrasyonunu kolaylaştırmayı hedeflemektedir. Cezayir'in denetim yapısını BRICS ülkeleriyle karşılaştırarak şu soruyu ele almaktadır: Cezayir, BRICS'e katılma yolunda denetim mesleğinde hangi iyileştirmeleri yapmalıdır?
Önemi/Değeri: Bu araştırma, BRICS ülkeleri bağlamında Cezayir'deki denetim mesleğine yönelik özgün bir karşılaştırmalı analiz sunarak, düzenleyici ve mesleki gelişim için özel öneriler sağlamaktadır. Bulgular, gelişmekte olan ekonomilerdeki denetim uygulamalarının anlaşılmasına katkı sunmakta ve Cezayir'de denetim mesleğinin iyileştirilmesi için bir yol haritası sağlamaktadır; böylece yabancı yatırımlar için Cezayir’in çekiciliğini artırmakta ve BRICS'e entegrasyon olasılıklarını iyileştirmektedir. Gelecekteki araştırmalar, bu önerilerin uygulanmasıyla ilgili zorlukları ve Cezayir'in BRICS ülkeleri ile ekonomik entegrasyonuna etkisini inceleyebilir.
Metodoloji/Yaklaşım: Araştırma, teorik çerçeve olarak Bédard ve diğerleri (2002) tarafından önerilen kurumsal teori ve düzenleyici yöntemleri kullanmaktadır. Araştırma; IFAC kaynaklarının içerik analizi, literatür taraması ve Cezayir’in Resmi Gazetesi'nde yayınlanan düzenlemelerin incelenmesi yoluyla yürütülmüştür. BRICS ülkeleri ile Cezayir'in denetim sistemlerini değerlendirmek için karşılaştırmalı, analitik bir yaklaşım uygulanmıştır.
Bulgular: Çalışma, Cezayir'in denetim mesleği ile BRICS ülkeleri arasında önemli farklılıklar olduğunu ortaya koymaktadır. BRICS ülkeleri, Uluslararası Denetim Standartlarını (ISA) benimsemiştir ve bu durum küresel iş birliklerinde aktif rol oynamaktadır. Cezayir'de ise denetim standartları zorunlu olmayıp kapsamlı bir kavramsal çerçeveye sahip değildir. İyileştirme gerektiren başlıca alanlar, denetim gözetim organlarının rolünün güçlendirilmesi, Cezayir Denetim Standartları'nın uygulanmasının zorunlu hale getirilmesi, denetçilerin sürekli eğitiminin önceliklendirilmesi ve uluslararası denetim firmalarına açıklığın teşvik edilmesidir.
Sonuç: BRICS ülkeleri gelişmiş düzenleyici çerçevelere, ISA'ların zorunlu olarak benimsenmesine ve güçlü uluslararası iş birliklerine sahipken, Cezayir gönüllülüğe dayanan standartlar, sınırlı eğitim, uluslararası denetim firmalarına getirilen kısıtlamalar ve daha zayıf denetçi akreditasyonu ile en iyi küresel uygulamalarla uyum konusunda geride kalmaktadır.
Denetim Mesleği BRICS Düzenleyici Reformlar Kurumsal Teori Denetim Gözetimi.
Purpose: This study aims to identify necessary reforms in Algeria's auditing profession to facilitate its potential integration into the BRICS alliance. It seeks to compare Algeria's auditing landscape with that of BRICS countries, addressing the question: What improvements should Algeria introduce to its auditing profession in its bid to join BRICS?
Importance/value: This research provides a novel comparative analysis of Algeria's auditing profession in the context of BRICS countries, offering specific recommendations for regulatory and professional development. The findings contribute to the understanding of auditing practices in emerging economies and provide a roadmap for Algeria to enhance its auditing profession, thereby increasing its attractiveness for foreign investment and improving its prospects for BRICS integration. Future research could explore the implementation challenges of these recommendations and their impact on Algeria's economic integration with BRICS nations.
Methodology/approach: The research employs institutional theory and regulatory methods proposed by Bédard et al. (2002) as a theoretical framework. It utilizes content analysis of IFAC sources, literature review, and examination of Algerian regulations published in The Official Law Journals. A comparative, analytical approach is applied to assess the auditing systems across BRICS nations and Algeria.
Findings: The study reveals significant disparities between Algeria's auditing profession and those of BRICS countries. While BRICS nations have adopted International Standards on Auditing (ISAs) and actively engage in global collaborations, Algeria's auditing standards are not mandatory and lack a comprehensive conceptual framework. Key areas for improvement include enhancing the role of supervisory bodies, mandating the application of Algerian Standards on Auditing, prioritizing ongoing auditor training, and fostering openness to international audit firms.
Result: BRICS countries have advanced regulatory frameworks, mandatory adoption of ISAs, and strong international collaborations, while Algeria lags with voluntary standards, and limited training, Additionally, restrictions on international audit firms and weaker auditor accreditation further hinder Algeria's alignment with global best practices.
Auditing Profession Regulatory Reforms Audit Oversight. Institutional Theory BRICS
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Adli Muhasebe, Finansal Muhasebe, Muhasebe Teorisi ve Standartları, Sürdürülebilirlik Muhasebesi ve Raporlama |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Kasım 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Kasım 2024 |
Gönderilme Tarihi | 8 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 14 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 27 Sayı: 2 |
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.