STEM; fen, teknoloji, mühendislik ve matematik disiplinlerini kapsayan bir eğitim yaklaşımı olmakla beraber, okul öncesi çağdan yükseköğrenime kadar her seviyeye hitap etmektedir. Bu çalışmada 50-65 aylık okul öncesi çocukları için yapılandırmacı yaklaşımın 5E modeline göre hazırlanan STEM etkinlikleri, 2019-2020 eğitim-öğretim yılında 22 okul öncesi çocuğa uygulanmıştır. Araştırmada nitel araştırma modellerinden durum çalışması kullanılmıştır. STEM etkinlikleri esnasında Shaw (1988) tarafından yazılan Cipteki Koyunlar (Sheep in a Jeep) hikaye kitabından yararlanılmıştır. Etkinlikler aracılığıyla çocukların, STEM’i oluşturan disiplinlerden her birine ilişkin belli kazanımları edinmeleri amaçlanmıştır. Bu kazanımlar, fen disiplini için, kuvvet, hareket, yerçekimi ve sürtünme gibi kavramların anlaşılması; matematik disiplini için, süre ve sıralama kavramlarının anlaşılması; teknoloji disiplini için uygun malzemelerin seçilip kullanılarak bir paraşüt tasarlanması ve mühendislik disiplini için tasarlanacak ürünün taslak çiziminin yapılarak tasarlanması şeklindedir. Etkinlik esnasında çocukların 21. yüzyıl becerileri olarak adlandırılan problem çözme, işbirliği, iletişim kurma ve yaratıcı düşünme becerilerini kullandıkları gözlemlenmiştir. Sonuç olarak erken çocukluk döneminde, çalışmada geliştirilen etkinliğin etkili bir şekilde kullanılabileceği görüldüğünden bu dönemde STEM eğitimine yer verilmesinin gerekliliği vurgulanmıştır.
STEM eğitimi, okulöncesi eğitim, 5E öğrenme modeli, paraşüt tasarlama
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2021 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2021, Cilt 5, Sayı 2 |
Bibtex | @araştırma makalesi { ses1007703, journal = {Scientific Educational Studies}, eissn = {2602-4527}, address = {}, publisher = {Mahmut SAĞIR}, year = {2021}, volume = {5}, number = {2}, pages = {126 - 158}, doi = {10.31798/ses.1007703}, title = {Okul Öncesi Döneme Yönelik Bir STEM Etkinliği: Paraşüt Tasarlama}, key = {cite}, author = {Bilen, Kadir and Ergün, Ayşegül and Şimşek, Vildan} } |
APA | Bilen, K. , Ergün, A. & Şimşek, V. (2021). Okul Öncesi Döneme Yönelik Bir STEM Etkinliği: Paraşüt Tasarlama . Scientific Educational Studies , 5 (2) , 126-158 . DOI: 10.31798/ses.1007703 |
MLA | Bilen, K. , Ergün, A. , Şimşek, V. "Okul Öncesi Döneme Yönelik Bir STEM Etkinliği: Paraşüt Tasarlama" . Scientific Educational Studies 5 (2021 ): 126-158 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/ses/issue/67235/1007703> |
Chicago | Bilen, K. , Ergün, A. , Şimşek, V. "Okul Öncesi Döneme Yönelik Bir STEM Etkinliği: Paraşüt Tasarlama". Scientific Educational Studies 5 (2021 ): 126-158 |
RIS | TY - JOUR T1 - Okul Öncesi Döneme Yönelik Bir STEM Etkinliği: Paraşüt Tasarlama AU - Kadir Bilen , Ayşegül Ergün , Vildan Şimşek Y1 - 2021 PY - 2021 N1 - doi: 10.31798/ses.1007703 DO - 10.31798/ses.1007703 T2 - Scientific Educational Studies JF - Journal JO - JOR SP - 126 EP - 158 VL - 5 IS - 2 SN - -2602-4527 M3 - doi: 10.31798/ses.1007703 UR - https://doi.org/10.31798/ses.1007703 Y2 - 2021 ER - |
EndNote | %0 Scientific Educational Studies Okul Öncesi Döneme Yönelik Bir STEM Etkinliği: Paraşüt Tasarlama %A Kadir Bilen , Ayşegül Ergün , Vildan Şimşek %T Okul Öncesi Döneme Yönelik Bir STEM Etkinliği: Paraşüt Tasarlama %D 2021 %J Scientific Educational Studies %P -2602-4527 %V 5 %N 2 %R doi: 10.31798/ses.1007703 %U 10.31798/ses.1007703 |
ISNAD | Bilen, Kadir , Ergün, Ayşegül , Şimşek, Vildan . "Okul Öncesi Döneme Yönelik Bir STEM Etkinliği: Paraşüt Tasarlama". Scientific Educational Studies 5 / 2 (Aralık 2021): 126-158 . https://doi.org/10.31798/ses.1007703 |
AMA | Bilen K. , Ergün A. , Şimşek V. Okul Öncesi Döneme Yönelik Bir STEM Etkinliği: Paraşüt Tasarlama. SES. 2021; 5(2): 126-158. |
Vancouver | Bilen K. , Ergün A. , Şimşek V. Okul Öncesi Döneme Yönelik Bir STEM Etkinliği: Paraşüt Tasarlama. Scientific Educational Studies. 2021; 5(2): 126-158. |
IEEE | K. Bilen , A. Ergün ve V. Şimşek , "Okul Öncesi Döneme Yönelik Bir STEM Etkinliği: Paraşüt Tasarlama", Scientific Educational Studies, c. 5, sayı. 2, ss. 126-158, Ara. 2021, doi:10.31798/ses.1007703 |