Günümüz koşullarında işletmeler; satışını, karını, pazar payını arttırmak ya da mevcut durumunu koruyabilmek için güçlü bir marka yaratmak zorundadır. Güçlü markayı yaratmak aynı zamanda pazarlama faaliyetlerinin temel hedefi olan sadık müşteriyi kazanmak anlamına gelmektedir. Çalışmada Yerel marka olarak iş hayatlarına başlamış olan ve bugün ulusal hatta uluslararası faaliyetlerini sürdüren İzmir kökenli beş firmanın markalaşma süreci ve başarılı pazarlama uygulamaları incelenmiştir. Çalışmanın amacı; marka olmak isteyen yerel firmalara yol haritası sunmak ve başarılı pazarlama uygulama örneklerini göstermektir. Bu amaç doğrultusunda seçilen firmaların sahipleri ve pazarlama departmanı müdürleri ile görüşmeler yapılmış, kendilerine yarı yapılandırılmış olarak hazırlanan sorular sorulmuştur. Görüşülen yerel firmaların başarılarında da fırsatları çok iyi değerlendirmeleriyle birlikte pazarlama faaliyetlerini aktif ve etkin kullanmalarının rolü olduğu görülmüştür. Firmaların başarılı uygulamaları sırasıyla; pazarlama bölümü oluşturulmak, markalaşma konusunda danışmanlık almak, firma tescilli markası ile faaliyet göstermek, kendi markası ile satmak, devlet desteği almak, İşletme yöneticisi markalaşma hakkında eğitim alması, dağıtım ağının düzenlenmesi, planlı sponsorluk yapılmasıdır.
The enterprises must create a strong brand to increase their sales, profit, market share or to keep their current status under the present conditions. Creating a strong brand means at the same time gaining loyal customers which is the main target of marketing activities. The branding process and successful marketing practices of five companies originating from İzmir which started their business life as local brands and which keep on their operations today nationally even internationally. The aim of the study is to present a road map to those local firms that would like to become brands and show them successful marketing practice examples. The study is a qualitative study and semi-structured interview form was prepared to apply to the company executives and managers of sales departmant. It was found that besides seizing the opportunies very well, the local firms that were interviewed have been using the marketing activities very intensely and effectively. Successful practices in these firms respectiveley; forming the marketing segmentation, getting consultancy on branding, operating with registered company brand, selling through its own brand, taking govenrment subvention, manager of the company taking branding education, organization of the distribution network, giving planned sponsorship
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |