Bu çalışmanın amacı, X ve Y kuşaklarının çevre dostu ürünleri kullanma eğilimlerinin kıyaslanarak incelenmesine yöneliktir. Bu çalışma bir devlet üniversitesinde 385 tüketici üzerinde yapılmış olup çalışma verileri değerlendirilirken tanımlayıcı istatistiksel metotların Ortalama, Standart Sapma, Medyan, Frekans, Oran, Minimum, Maksimum yansıra normal dağılım gösteren parametrelerin iki grup karşılaştırmalarında Student t testi kullanılmıştır. Parametreler arası ilişkilerin değerlendirilmesinde Pearson Korelasyon Analizi kullanılmıştır. Çevre dostu ürünleri kullanma eğilimi üzerine etkili risk faktörlerinin analizinde de Lineer Regresyon analizi kullanılmıştır. elde edilen bulgular, X kuşağının çevre dostu ürünleri kullanma eğiliminin Y kuşağından fazla olduğunu desteklemektedir. Çevre dostu ürünleri kullanma eğilimleri ölçeğinin alt boyutlarından ekolojik bilinç, çevre sorumluluk bilincinin, çevreye duyarlı ürünleri satın alma ve kullanma bilincinin X kuşağında daha fazla olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Trends in the Use of Environmentally Friendly Products of Generations X and Y
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |