İnsanlık tarihi kadar eski bir olgu olan girişimcilik ile pazarlama disiplinin ayrı disiplinler olarak ele alınmasının yanı sıra; küçük ve orta ölçekli işletmeler için önemli bir takım ara yüzlerinin olduğunu söylemek mümkündür. Girişimci pazarlama süreçlerini benimseyen işletmeler fırsatları oluşturmaya ve fırsatlardan yararlanmaya odaklanan pazarlama süreçlerine sahiptir. Günümüzde işletmeler rekabet avantajı elde etmek için geleneksel pazarlama çabalarından ziyade girişimci pazarlama çabalarına yer vermelidir.Bu araştırmada, işletmelerin girişimci pazarlama çabaları tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu sebeple, işletmelerin ürün ve markalarının etkileşimi arttırmaları için önemli mecralardan olan fuar araştırma alanı olarak seçilmiştir. 29 Kasım-2 Aralık 2017 tarihleri arasında Antalya ilinde düzenlenen Uluslararası Sera, Tarım Ekipmanları ve Teknolojileri Fuarına Growtech Euroasia 2017 katılan 517 işletmeden tesadüfi olmayan örnekleme yöntemlerinden kolayda örnekleme yöntemi ile seçilen 212 adet işletmenin yetkili çalışanı ile görüşülmüştür. Anket soruları oluşturulurken Fiore vd. 2013 ’ün geliştirmiş olduğu girişimci pazarlama ölçeği kullanılmıştır. Ayrıca ankette işletmelerin demografik verilerinin yanı sıra fuar hakkında görüşlerinin yer aldığı sorulara da yer verilmiştir. Anket uygulaması işletme yetkilileri ile yüz yüze görüşme metodu ile gerçekleştirilmiştir. Veriler amaca uygun istatistik paket programında analiz edilmiştir. Verilerin normal dağılıma uygun olduğu tespit edilmiştir. Veriler frekans analizi ve açımlayıcı faktör analizine tabi tutulmuştur. Verilerin, faktör analizi için uygunluğu Kaiser Meyer Olkin KMO=0.867 katsayısı ve Bartlett Sphericity küresellik testi ile incelenmiş, girişimci pazarlama ölçeğinin 6 boyutlu bir ölçek ve bu ölçeğin toplam varyansı açıklama oranının %64.182 olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca fuara katılan işletmelerin fuar ziyaretçilerini kısmen yeterli bulduğu, fuarın kısmen amacına ulaştığı ve fuarda yapılan satışlardan kısmen memnun olduğu tespit edilmiştir.
Girişimci Pazarlama Girişimci Pazarlamanın Boyutları Girişimci Pazarlama Ölçeği
In addition to being a discipline of entrepreneurship and marketing discipline, which is as old as human history, it is possible to say that there are a number of important interfaces for small and medium-sized enterprises. Entrepreneurial enterprises have marketing processes that focus on creating opportunities and taking advantage of opportunities. Today, businesses must embark on entrepreneurial marketing efforts from traditional marketing efforts to gain competitive advantage.In this research, attempts have been made to identify entrepreneurial marketing efforts by businesses. For this reason, the fair has been chosen as a research field for important meetings for increasing the interaction of the products and brands of the enterprises. Between November 29 and December 2, 2017, 517 companies participating in the International Greenhouse, Agricultural Equipment and Technologies Fair Growtech Euroasia 2017 were interviewed with the authorized personnel of 212 operators who were selected by random sampling method from non-random sampling methods. While questionnaires were being prepared, Fiore et al. 2013 developed the entrepreneurial marketing scale. It also included questions about demographic data as well as the views of the fair on the questionnaire. The questionnaire was conducted by the face-toface interview method with the business authorities. The data are analyzed in the appropriate statistical package program. It has been determined that the data are suitable for normal distribution. The data were subjected to frequency analysis and descriptive factor analysis. Suitability of the data for factor analysis was examined by Kaiser Meyer Olkin KMO = 0.867 coefficient and Bartlett Sphericity sphericity test. Entrepreneurial marketing scale was found to be a 6-dimensional scale and 64.182% of total variance explanation ratio of this scale. It has also been found that businesses participating in the fuara are partly satisfied with the exhibition hire, partially attained the purpose of the fair and partially satisfied with the sales made to the fuard.
Entrepreneurial Marketing Dimensions of Entrepreneurial Marketing Entrepreneurial Marketing Scale
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 1 |