Günümüz koşullarında tüm bireyler mesleki gelişimlerini planlayarak edindikleri bilgi, beceri ve deneyimlerin yardımıyla iş yaşamlarında gelmeyi hedefledikleri noktaya ulaşmaya çalışmaktadırlar. Fakat henüz daha bu planlama aşamasında kariyer algılarını etkileyen kişisel değer, tutum ve algılar devreye girmektedir. İnsanın birçok kişisel değerlerinin oluşumunda doğduğu ve büyüdüğü coğrafyanın etkili oluğunu söyleyebiliriz. Bu noktada sözü geçen demografik özelliğin kariyer tercihinde ne kadar etkili olduğu sorusu akıllara gelmektedir. Bu çalışmada Schein’ın Kariyer Çapaları Kuramı çerçevesinde Isparta Meslek Yüksekokulu’nda öğrenim gören Y kuşağına dahil olan öğrencilerinin kariyer algılarını belirlemek ve söz konusu tercihlerin öğrencilerin doğup büyüdükleri coğrafi konuma dayalı demografik özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediğini tespit etmektir.
In today's conditions, all the individuals are planning their professional development with the help of their knowledge, skills and experience for trying to reach the point they are aiming to come to in their business life. However, yet at this stage of planning, personal values, attitudes and perceptions that affect career perceptions are inevitable. we can say that in the formation of many personal values influenced by the geography where they was born and grew. At this point, the question arises as to how effective demographic characteristics are in your choice of career. In this study, it is aimed that the students who are included in Y generation who are studying in Isparta Vocational School within the framework of Schein’ career anchors to determine career perceptions and whether these preferences differ according to the demographic characteristics of the students based on their geographical location.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 5 |