Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE USE OF SOCIAL MEDIA ENVIRONMENTS IN DIPLOMACY COMMUNICATION: THE EXAMPLE OF WEIBO SOCIAL MEDIA PLATFORM

Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 1, 37 - 47, 29.01.2019

Öz

Nowadays, social media
environments are no longer just for personal use. States are also showing their
presence on this medium and they are sharing, through social media, their national
discourse with the world; they are even announcing their decisions and
sanctions via social media. Popular social media environments that are used on
an international scale like Facebook, Twitter and Instagram have became a tool
in diplomacy communication. This study focused on the place of Weibo, a
regional social media environment that belongs to China where social media is
prohibited, and that is only used through the Chinese identity or phones that
are registered in China, in dimplomacy communication.

 





Using the content analysis
method, the countries that are present on Weibo will be identified respectively
and they will be classified according to geographical regions. Then the 5
countries that have the highest number of followers will be listed and they
will be determined based on the type of content they shared on video, photo,
text). Giving a place to the interactions on their last posts, the situations
of these countries will be assessed. When it comes to interaction, Israel, the
country with the highest number of followers, is prooved to be in the first
place.

Kaynakça

  • Bahçeşehir Üniversitesi. (2012). “Diplomat Okulu'nda 'Digital Diplomasi' Konuşuldu”. https://bau.edu.tr/icerik/1778-diplomat-okulunda-digital-diplomasi-konusuldu. Erişim Tarihi: 04.04.2018.
  • Bjola, C. Ve Holmes, M. (2015), Digital Diplomacy; Theory and Practice, Routledge.
  • Castells, M. (2008). Enformasyon Çağı: Ekonomi,Toplum ve Kültür Ağ Toplumunun Yükselişi, İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, s. 275-278.)
  • Deruda, A. (2014). The Digital Diplomacy Handbook. North Carolina: CreateSpace Independent Publishing Platform.
  • DiploFoundation. (2012). “eDiplomacy: influence in the Twitter age”. https://www.diplomacy.edu/blog/ediplomacy-influence-twitter-age. Erişim Tarihi: 03.03.2018.
  • Milliyet. (2017). “Çin'in Twitter'ı gerçek olanından daha fazla kullanıcıya sahip”. http://www.milliyet.com.tr/weibo-nun-aktif-kullanici-sayisi-teknoloji-haber-2453965/. Erişim Tarihi: 09.05.2018.
  • Teknovi.com. (2015). “Weibo Ne İşe Yarar? Weibo Nedir?”. https://teknovi.com/weibo-ne-ise-yarar-weibo-nedir/. Erişim Tarihi: 05.05.2018.
  • Seib, P. (2012). Real-Time Diplomacy: Politics and Power in the Social Media Era. New York: Palgrave MacMillan.
  • Straus, N., Kruikemeier, S., Van der Meulen, H., ve Van Noort, G. (2015). Digital Diplomacy in GCC Countries: Strategic Communication of Western Embassies on Twitter. Government Information Quarterly. Vol: 32 ss: 369-379.
  • Uğurlu, S. (2015). Gelişen İletişim Araçlarıyla Modern Halkla İlişkiler: Digital PR. Saadet Uğurlu (der.) Günümüzde ve Gelecekte Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi. (ss:259-311) (2. Baskı). İstanbul: Beta Yayınları.
  • Yücel, G. (2016). "Dijital Diplomasi", TRT Akademi, 1 (2): 748- 760.
  • Yücel, G. (2011). “DİJİTAL DİPLOMASİ NEDİR?”. https://yenidiplomasi.wordpress.com/2011/04/26/dijital-diplomasi-nedir/. Erişim Tarihi: 01.03.2018.
  • Zhong, X. ve Lu, J. (2013). Public Diplomacy Meets Social Media: A Study of the U.S. Embassy’s Blogs and Micro Blogs. Public Relations Review. 39, ss: 542-548.

SOSYAL MEDYA ORTAMLARININ DİPLOMASİ İLETİŞİMİNDE KULLANIMI: WEİBO SOSYAL MEDYA PLATFORMU ÖRNEĞİ

Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 1, 37 - 47, 29.01.2019

Öz

Sosyal
medya ortamları günümüzde artık sadece bireysel kullanım amacı taşımamaktadır.
Devletlerde bu mecrada varlığını göstermekte ve ulusal söylemlerini dünya ile
sosyal medya aracılığıyla paylaşmakta; kararları, yaptırımları yine sosyal
medya ortamları aracılığıyla duyurmaktadır. Uluslararası olarak kullanılabilen
Facebook, Twitter, Instagram gibi popüler sosyal medya ortamları diplomasi iletişiminde
bir araç haline gelmiştir. Çalışmada sosyal medya platformlarının yasak olduğu
Çin’de yine Çin’e ait olan ve sadece Çin kimlik numarası ya da Çin’e kayıtlı
telefon numarasıyla kullanılan bölgesel bir sosyal medya ortamı olan Weibo’ nun
diplomasi iletişiminde nasıl bir yeri olduğunu üzerine yoğunlaşılmıştır.



İçerik
analizi yöntemi kullanılarak yapılan araştırmada sırasıyla Weibo sosyal medya
platformunda yer alan ülkeler tespit edilecek, coğrafi bölgelere göre kategorilere
ayrılmıştır. Sonrasında en çok takipçi sayısına sahip 5 ülke sıralanıp, bu
ülkelerin Weibo’da yaptıkları paylaşımlar içerik türlerine göre (video,
fotoğraf, metin)  belirlenmiştir. Son
paylaşımlarının etkileşimine yer verilerek ülkelerin durumları
değerlendirilmiştir. En çok takipçiye sahip ülke olan İsrail’in etkileşim açısından da ilk sırada yer aldığı
tespit edilmiştir. 

Kaynakça

  • Bahçeşehir Üniversitesi. (2012). “Diplomat Okulu'nda 'Digital Diplomasi' Konuşuldu”. https://bau.edu.tr/icerik/1778-diplomat-okulunda-digital-diplomasi-konusuldu. Erişim Tarihi: 04.04.2018.
  • Bjola, C. Ve Holmes, M. (2015), Digital Diplomacy; Theory and Practice, Routledge.
  • Castells, M. (2008). Enformasyon Çağı: Ekonomi,Toplum ve Kültür Ağ Toplumunun Yükselişi, İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, s. 275-278.)
  • Deruda, A. (2014). The Digital Diplomacy Handbook. North Carolina: CreateSpace Independent Publishing Platform.
  • DiploFoundation. (2012). “eDiplomacy: influence in the Twitter age”. https://www.diplomacy.edu/blog/ediplomacy-influence-twitter-age. Erişim Tarihi: 03.03.2018.
  • Milliyet. (2017). “Çin'in Twitter'ı gerçek olanından daha fazla kullanıcıya sahip”. http://www.milliyet.com.tr/weibo-nun-aktif-kullanici-sayisi-teknoloji-haber-2453965/. Erişim Tarihi: 09.05.2018.
  • Teknovi.com. (2015). “Weibo Ne İşe Yarar? Weibo Nedir?”. https://teknovi.com/weibo-ne-ise-yarar-weibo-nedir/. Erişim Tarihi: 05.05.2018.
  • Seib, P. (2012). Real-Time Diplomacy: Politics and Power in the Social Media Era. New York: Palgrave MacMillan.
  • Straus, N., Kruikemeier, S., Van der Meulen, H., ve Van Noort, G. (2015). Digital Diplomacy in GCC Countries: Strategic Communication of Western Embassies on Twitter. Government Information Quarterly. Vol: 32 ss: 369-379.
  • Uğurlu, S. (2015). Gelişen İletişim Araçlarıyla Modern Halkla İlişkiler: Digital PR. Saadet Uğurlu (der.) Günümüzde ve Gelecekte Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi. (ss:259-311) (2. Baskı). İstanbul: Beta Yayınları.
  • Yücel, G. (2016). "Dijital Diplomasi", TRT Akademi, 1 (2): 748- 760.
  • Yücel, G. (2011). “DİJİTAL DİPLOMASİ NEDİR?”. https://yenidiplomasi.wordpress.com/2011/04/26/dijital-diplomasi-nedir/. Erişim Tarihi: 01.03.2018.
  • Zhong, X. ve Lu, J. (2013). Public Diplomacy Meets Social Media: A Study of the U.S. Embassy’s Blogs and Micro Blogs. Public Relations Review. 39, ss: 542-548.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Böyük

Yayımlanma Tarihi 29 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Böyük, M. (2019). SOSYAL MEDYA ORTAMLARININ DİPLOMASİ İLETİŞİMİNDE KULLANIMI: WEİBO SOSYAL MEDYA PLATFORMU ÖRNEĞİ. Simetrik İletişim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 37-47.