Nowadays, social media
environments are no longer just for personal use. States are also showing their
presence on this medium and they are sharing, through social media, their national
discourse with the world; they are even announcing their decisions and
sanctions via social media. Popular social media environments that are used on
an international scale like Facebook, Twitter and Instagram have became a tool
in diplomacy communication. This study focused on the place of Weibo, a
regional social media environment that belongs to China where social media is
prohibited, and that is only used through the Chinese identity or phones that
are registered in China, in dimplomacy communication.
Using the content analysis
method, the countries that are present on Weibo will be identified respectively
and they will be classified according to geographical regions. Then the 5
countries that have the highest number of followers will be listed and they
will be determined based on the type of content they shared on video, photo,
text). Giving a place to the interactions on their last posts, the situations
of these countries will be assessed. When it comes to interaction, Israel, the
country with the highest number of followers, is prooved to be in the first
place.
Digital Diplomacy Social Media Diplomacy Communication Weibo
Sosyal
medya ortamları günümüzde artık sadece bireysel kullanım amacı taşımamaktadır.
Devletlerde bu mecrada varlığını göstermekte ve ulusal söylemlerini dünya ile
sosyal medya aracılığıyla paylaşmakta; kararları, yaptırımları yine sosyal
medya ortamları aracılığıyla duyurmaktadır. Uluslararası olarak kullanılabilen
Facebook, Twitter, Instagram gibi popüler sosyal medya ortamları diplomasi iletişiminde
bir araç haline gelmiştir. Çalışmada sosyal medya platformlarının yasak olduğu
Çin’de yine Çin’e ait olan ve sadece Çin kimlik numarası ya da Çin’e kayıtlı
telefon numarasıyla kullanılan bölgesel bir sosyal medya ortamı olan Weibo’ nun
diplomasi iletişiminde nasıl bir yeri olduğunu üzerine yoğunlaşılmıştır.
İçerik
analizi yöntemi kullanılarak yapılan araştırmada sırasıyla Weibo sosyal medya
platformunda yer alan ülkeler tespit edilecek, coğrafi bölgelere göre kategorilere
ayrılmıştır. Sonrasında en çok takipçi sayısına sahip 5 ülke sıralanıp, bu
ülkelerin Weibo’da yaptıkları paylaşımlar içerik türlerine göre (video,
fotoğraf, metin) belirlenmiştir. Son
paylaşımlarının etkileşimine yer verilerek ülkelerin durumları
değerlendirilmiştir. En çok takipçiye sahip ülke olan İsrail’in etkileşim açısından da ilk sırada yer aldığı
tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1 |
https://asosindex.com.tr/index.jsp?modul=journal-page&journal-id=725
https://www.acarindex.com/journals/simetrik-iletisim-arastirmalari-dergisi-1291#
https://journalseeker.researchbib.com/view/issn/2667-5692
https://journal-index.org/index.php/asi/article/view/7761
https://www.sindexs.org/JournalList.aspx?ID=7744
https://www.worldcat.org/search?q=n2%3A2667-5692&qt=advanced&dblist=638
Önemli Not: Dergimizin 3. Cilt 4. sayı çalışma kabul tarihleri 15 Mart 2024-30 Nisan 2024 arası olarak belirlenmiştir. Yazarların bu hususa dikkat etmeleri gerekmektedir.