Women have been
playing an important role since the world was created. Social roles determine
the relationship between men and women. In the first age, women didn't have
much right. Nowadays, gender inequality still exists. Media is disrupting its
communication mission because of capitalism. Objectivity and public watchdog
duty are currently being replaced by ratings. That's why the news is being
asked to attract attention.
The information created
today is parallel to the dominant ideology of the news source. Otherwise,
supports to the media are cut and the media companies go bankrupt. Companies
don't want to move away from opportunities. Capital requests are being made. İn
order to sell more, the smallest common feature of the large society is being
produced in newspapers. In this study, the headlines of the Mail, the morning
and the spokesman newspapers from 15 and 30 June were examined amd the image of
women being featured in news headlines was revealed
Dünya’nın
meydana gelişinden günümüze kadar nesillerin devamını sürdürmede kadının erkek
gibi önemli bir rolü bulunmaktadır. Cinsel kimlikler aracılığıyla gelişen birey
rolleri kadın, erkek ilişkilerinin genel hatlarını belirlemiştir. Tarihin
derinliklerinde kadınların hak sahibi olmadığı günler bulunmaktadır. Öte yanda
cinsiyet eşitsizliği halen kadınlar üzerinde varlığını sürdürebilmektedir. Medya enformasyon aktarım görevinin önemli
bir özelliğinden liberal ekonomi anlayışı ile feragat emiştir. Objektiflik ve
kamu bekçiliği anlayışı zamanla yerini tiraj ve reyting kaygısına bırakmıştır.
Bu nedenle haberlerin yer alış şekli günden güne farklılaşmakta izleyici ve
okura yönelik ilgiyi üstünde toplayan içerikler geliştirilmektedir.
Günümüzde de
oluşturulan enformasyonlar haber kaynağının hangi egemen ideolojiye yönelik
hareket ettiği ile paralellik göstermektedir. Aksi takdirde destekler ve
sponsorluklar kesilmekte, medya kuruluşları el değiştirmekte veya iflas
etmektedir. Büyük sermayeler harcanarak belirli noktalara taşınan medya
kuruluşları ellerinde bulundurdukları imkânlardan uzaklaşmak istememekte ve
sermaye sahiplerine ayak uydurmaktadır. Günümüzün önemli medya problemlerinden
biri kadınların haber içeriklerinde yer alış şekli olmaktadır. Öyle ki reyting
ve tiraj kaygısı izleyici ve okur kitleyi toplumu birleştiren en küçük
özellikler üzerinde birleştirmektedir. Bu çalışma ile 15 – 30 Haziran tarihleri
arasında Sözcü Gazetesi, Sabah Gazetesi ve Posta Gazetesi haber manşetlerinde
kadınların yer alış şekli çeşitli gruplamalar ışığında incelenmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 3 |
https://asosindex.com.tr/index.jsp?modul=journal-page&journal-id=725
https://www.acarindex.com/journals/simetrik-iletisim-arastirmalari-dergisi-1291#
https://journalseeker.researchbib.com/view/issn/2667-5692
https://journal-index.org/index.php/asi/article/view/7761
https://www.sindexs.org/JournalList.aspx?ID=7744
https://www.worldcat.org/search?q=n2%3A2667-5692&qt=advanced&dblist=638
Önemli Not: Dergimizin 3. Cilt 4. sayı çalışma kabul tarihleri 15 Mart 2024-30 Nisan 2024 arası olarak belirlenmiştir. Yazarların bu hususa dikkat etmeleri gerekmektedir.