Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Lisansüstü Öğrencilerin Tez Yazımında Akademik Erteleme Davranışlarının İncelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 13 Sayı: 3, 138 - 162, 31.12.2024

Öz

Bu çalışmada, Sakarya Üniversitesi (SAÜ) Siyasal Bilgiler Fakültesi Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri (ÇEEİ) Bölümü lisansüstü doktora öğrencilerinin tez yazma sürecini negatif etkileyen unsurların neler olduğunun ve bu kapsamda tez yazma sürecinde öğrencilerin gösterdikleri akademik erteleme davranışlarının nedenlerini incelemek amaçlanmaktadır. Araştırma, lisansüstü doktora tez öğrencilerine tez süreçlerini daha üretken bir süreç oluşturmalarında onlara destek olacak öneriler sunmak ve farkındalık yaratmak anlamında önemlidir. Konunun sınırlı sayıda araştırılmış olması açısından da ayrıca önemlidir.
Çalışmada tümevarımsal araştırma yaklaşımı, yöntem olarak nitel araştırma yöntemi, araştırma deseni olarak da olgu bilim deseni kullanılmıştır. Amaçlı örnekleme kapsamında ölçüt örnekleme yönteminden yararlanılmıştır. Veri toplama yöntemi olarak da görüşme (mülakat) tekniği kullanılmıştır. Araştırmada, yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla 8 lisansüstü öğrenciyle derinlemesine görüşme yapılmıştır. Görüşme sonrası edinilen verilerin dokümantasyonu yapılarak yazılı hale getirilmiş, araştırmacı tarafından defalarca okunarak ve temaları bulmak için tematik analiz yoluyla değerlendirilmeler yapılmıştır. Araştırma sonucunda lisansüstü doktora öğrencilerinin tez yazma süresince akademik erteleme davranışı sergilediklerini bu durumun kendilerinde stres ve kaygı durumu oluşturduğunu bunu aşmak için zaman yönetimi, planlama gibi yöntemler uyguladıkları saptanmıştır. Ayrıca akademisyenlerin aşırı idari iş yükünün de onlar için negatif durum oluşturduğu belirtilmiş bu durumun çözümüyle ilgili öneriler de araştırma sonucunda verilmiştir.

Kaynakça

  • AKBAY, S.E., GİZİR, C.A. (2010) Cinsiyete Göre Üniversite Öğrencilerinde Akademik Erteleme Davranışı: Akademik Güdülenme, Akademik Özyeterlik Ve Akademik Yükleme Stillerinin Rolü. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:6, Sayı:1, Haziran, ss. 60-78.
  • ALANKA, D. (2024) Nitel Bir Araştırma Yöntemi Olarak İçerik Analizi: Teorik Bir Çerçeve. Kronotop İletişim Dergisi 2024; 1(1): 62-82.
  • AYTEKİN, Ç. (2023) Lisansüstü Öğrencilerinin Akademik Erteleme Davranışları ve Öğrenilmiş Güçlülük Düzeyleri. Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • BALKIS, M. (2006). Öğretmen Adaylarının Davranışlarındaki Erteleme Eğilimlerinin Düşünme Ve Karar Verme Tarzları İle İlişkisinin İncelenmesi. Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • BALKIS, M., DURU, E. (2010). Akademik Erteleme Eğilimi, Akademik Başarı İlişkisinde Genel ve Performans Benlik Saygısının Rolü. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 27, ss. 159-170.
  • BALTACI, A. (2017) Erteleme Davranışı Eğilimi Ve Beş Faktörlü Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişkiler: Okul Yöneticileri Üzerine Bir Araştırma. International Journal Of Contemporary Educational Studies (Intjces), 3(1), 56-80.
  • BENK, O., EKMEKÇİOĞLU, B. E., SÖKMEN, A. (2021).Öz-Yeterlik İnancı, Kontrol Odağı İle Erteleme Davranışı Arasındaki İlişki:Bir Kamu Kurumunda Araştırma,Yönetim,Ekonomi Ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi,5(4),234-248.
  • BURKA, J. B. AND YUEN, L. M. (1983). Procrastination: Why You Do İt, What To Do About İt. New York: Addison-Wessley.
  • CEYLAN ÇAPAR, M. ve CEYLAN, M. (2022). Durum Çalışması Ve Olgubilim Desenlerinin Karşılaştırılması. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22 (Özel Sayı: 2), 295-312.
  • CRESWELL, J. W. (2021). Nitel Araştırma Yöntemleri- Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma Ve Araştırma Deseni. (Çev.: M. Bütün ve S. B. Demir). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • DEWİTTE, S., AND SCHOUWENBURG, H. C. (2002). Procrastination, temptations, and incentives: The struggle between the present and the future in procrastinators and the punctual. European Journal of Personality, 16(6), 469-489.
  • ERDOĞDU, M. Y. (2019). Akademik Ertelemenin Yordayıcısı Olarak Benlik Saygısı, Başarı Ve Bazı Demografik Değişkenlerin Rolü. Erciyes Journal Of Education, 3(1), 1-15. DOI: 10.32433/Eje.470965
  • FERRARİ, J.R., JOHNSON J.L., MCCOWN W.G. (1995). Procrastination And Task Avoidance: Theory, Research, And Treatment. Springer Science And Business.
  • FERRARİ, J. R. (1991). Self-Handicapping By Procrastinators: Protecting Self-Esteem, Social-Esteem, Or Both? Journal Of Research İn Personality, 25(3), 245-261.
  • FUSCH, P. and NESS, L. (2015). Are We There Yet? Data Saturation İn Qualitative Research. Qual. Rep., 20(9), 1408-1416.
  • GÜLCAN, C. (2021) Nitel Bir Veri Toplama Aracı: Odak (Focus) Grup Tekniğinin Uygulanışı Ve Geçerliliği Üzerine Bir Çalışma. Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü E-Dergisi, Haziran, Cilt: 4 Sayı: 2.
  • GÜNGÖR, A. B. ve KOÇAK, O. (2020). Üniversite Öğrencilerinin Akıllı Telefon Bağımlılığı Ve Akademik Erteleme Davranışı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. JRES, 7(2), 397-419.
  • GÜR, S. H., BAKIRCI, Ö., KARABAŞ, B. N., BAYOĞLU, F., ATLİ, A. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Bağımlılığının Akademik Erteleme Davranışları Üzerindeki Etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5(10), 68-77. Https://Doi.Org/10.29129/İnujgse.466534
  • GRECCO, P. R. (1984). A Cognitive-Behavioral Assessment Of Problematic Academic Procrastination: Development Of A Procrastination Self- Statement İnventory. Unpublished Phd, California School Of Professional Psychology – Fresno.
  • KANDEMİR, M. (2016). Akademik Erteleme Davranışını Açıklayıcı Bir Model. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi, 4(3), 51-72.
  • KNAUS, W. J. (2003). The Procrastination Workbook. Oakland: New Harbinger Pub.
  • KNAUS, W. J. (2000). Procrastination, Blame, And Change. Journal Of Social Behavior And Personality, 15, 153- 166.
  • KARABIYIK ÇERİ, B., ÇAVUŞOĞLU, C., GÜROL, M. (2015) Üniversite Öğrencilerinin Akademik Erteleme Düzeylerinin İncelenmesi. The Journal Of Academic Social Science Studies. DOI:10.9761/JASSS2721.
  • LEE, E. (2005). The Relationship Of Motivation And Flow Experience To Academic Procrastination İn University Students.Journal Of Genetic Psychology,166,5-14.
  • MİLGRAM, N., MEY-TAL, G.ve LEVİSON, Y. (1998). Procrastination, Generalized Or Specific, İn College Students And Their Parents. Personality & Individual Differences, 25(2), 297-316.
  • MİLGRAM, N. A., SROLOFF, B. & ROSENBAUM, M. (1988). The Procrastination Of Everyday Life. Journal Of Research İn Personality, 22(2), 197-212.
  • MAXWELL, J. A. (2008). Designing A Qualitative Study. The SAGE Handbook Of Applied Social Research Methods, 2, 214-253.
  • ORPEN, C. (1998). The Causes And Consequences Of Academic Procrastination: A Research Note. Westminister Studies İn Education, 21, 73-75.
  • ÖZER, B. U. (2005). Academic Procrastination: Prevalance, Self-Reported Reasons, Gender Difference And It’s Relation With Academic Achievement. Yüksek Lisans Tezi. Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • ÖZER, A., ALTUN, E. (2011) Üniversite Öğrencilerinin Akademik Erteleme Nedenleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Yıl: 11, Sayı: 21, Haziran, 45-72.
  • POTTS, T. J. (1987). Predicting Procrastination On Academic Tasks With Self-Report Personality Measures (Unpublished Doctoral Dissertation). Hofstra University, New York, USA.
  • SCHOUWENBURG, H. C. (1995). Academic Procrastination. In Procrastination And Task Avoidance (Pp. 71-96). Springer, Boston, MA
  • SCHER, J.S. AND OSTERMAN, N.M., (2002). Procrastination, Conscientiousness, Anxiety, And Goals: Exploring The Measurement And Correlates Of Procrastination Among School- Aged Children. Psychology İn The Schools, 39 (4), 385-398.
  • SAYERS, C. R. (2003). The Psychological İmplications Of Procrastination, Anxiety, Perfectionism, And Lowered Aspirations İn College Graduate Students (Doctoral Dissertation, Cleveland State University).
  • SENÉCAL, C., KOESTNER, R. and VALLERAND, R. J. (1995). Self-Regulation And Academic Procrastination. Journal Of Social Psychology, 135(1), 607-619.
  • SIMON, J., BURSTEİN, P. (1985). Basic Research Methods İn Social Sciences, Newyork: Random Press.
  • SOLOMON, L. J. and ROTHBLUM, E. D. (1984). “Academic Procrastination: Frequency And Cognitive-Behavioral Correlates”. Journal Of Counseling Psychology, 31, October, 503-509.
  • TAKMAZ DEMİREL, F. (2023) Araştırmalarda Kullanılan Yöntem Ve Teknikler: Sosyoloji Araştırmaları Dergisi İçerik Analizi. Veche, 2 (1), 30-43.
  • UYANIK, K., YILDIRIM, M. VE DİNÇER, M.A.M. (2021). Özel Hastanelerde Rekabet İstihbaratı Toplanması Sürecine Yönelik Durum Çalışması. Uluslararası Yönetim İktisat Ve İşletme Dergisi, 17(3), 944-970. https://doi.org/10.17130/ijmeb.831974
  • YAĞAR, F. (2023). Nitel Araştırmalarda Örneklem Büyüklüğünün Belirlenmesi: Veri Doygunluğu. Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,7(2), 138-152. doi: 10.38122/ased.1030365
  • YEŞİLTAŞ, M.D. (2020).Akademik Motivasyon Ve Genel Erteleme Davranışının Öğrencilerinin Akademik Erteleme Davranışı Üzerindeki Rolü. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi,4(1),123-133.
  • YILDIRIM, A. ve ŞİMŞEK, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • YILDIRIM, A. ve ŞİMŞEK, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • YILDIZ B. ve ASLAN, H. (2023). Öğretmenlerin Psikolojik İyi Oluşları İle Erteleme Davranışları Arasındaki İlişki. Akademik Platform Eğitim Ve Değişim Dergisi, 6(2), 246- 278. DOI: 10.55150/Apjec.1375474.
  • YORULMAZ, A. (2003). Erteleme Davranışının Çeşitli Psikolojik Değişkenler Açısından İncelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.

Examining Academic Procrastination Behaviors of Graduate Students in Thesis Writing

Yıl 2024, Cilt: 13 Sayı: 3, 138 - 162, 31.12.2024

Öz

In this study, it is aimed to examine the factors that negatively affect the thesis writing process of postgraduate doctoral students of Sakarya University Faculty of Political Sciences, Department of Labor Economics and Industrial Relations, and in this context, the reasons for the academic procrastination behaviors of the students during the thesis writing process. The research is important in terms of providing suggestions and raising awareness to postgraduate doctoral thesis students that will support them in making their thesis processes more productive. It is also important because the subject has been researched in limited numbers.
In the study, the inductive research approach was used, the qualitative research method was used as the research method, and the phenomenology pattern was used as the research design, and the criterion sampling method was used within the scope of purposeful sampling. Interview technique was used as the data collection method. In the research, in-depth interviews were conducted with 8 graduate students through a semi-structured interview form. The data obtained were evaluated by reading and thematic analysis, which is a qualitative data analysis method that involves looking for patterns in the meaning of the data to find themes. As a result of the research, it was determined that postgraduate doctoral students exhibited academic procrastination during the thesis writing process, and this situation created stress and anxiety in them, and they applied methods such as time management and planning to overcome this. In addition, it has been stated that the excessive administrative workload of academics creates a negative situation for them, and suggestions for the solution of this situation are given as a result of the research.

Kaynakça

  • AKBAY, S.E., GİZİR, C.A. (2010) Cinsiyete Göre Üniversite Öğrencilerinde Akademik Erteleme Davranışı: Akademik Güdülenme, Akademik Özyeterlik Ve Akademik Yükleme Stillerinin Rolü. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:6, Sayı:1, Haziran, ss. 60-78.
  • ALANKA, D. (2024) Nitel Bir Araştırma Yöntemi Olarak İçerik Analizi: Teorik Bir Çerçeve. Kronotop İletişim Dergisi 2024; 1(1): 62-82.
  • AYTEKİN, Ç. (2023) Lisansüstü Öğrencilerinin Akademik Erteleme Davranışları ve Öğrenilmiş Güçlülük Düzeyleri. Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • BALKIS, M. (2006). Öğretmen Adaylarının Davranışlarındaki Erteleme Eğilimlerinin Düşünme Ve Karar Verme Tarzları İle İlişkisinin İncelenmesi. Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • BALKIS, M., DURU, E. (2010). Akademik Erteleme Eğilimi, Akademik Başarı İlişkisinde Genel ve Performans Benlik Saygısının Rolü. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 27, ss. 159-170.
  • BALTACI, A. (2017) Erteleme Davranışı Eğilimi Ve Beş Faktörlü Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişkiler: Okul Yöneticileri Üzerine Bir Araştırma. International Journal Of Contemporary Educational Studies (Intjces), 3(1), 56-80.
  • BENK, O., EKMEKÇİOĞLU, B. E., SÖKMEN, A. (2021).Öz-Yeterlik İnancı, Kontrol Odağı İle Erteleme Davranışı Arasındaki İlişki:Bir Kamu Kurumunda Araştırma,Yönetim,Ekonomi Ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi,5(4),234-248.
  • BURKA, J. B. AND YUEN, L. M. (1983). Procrastination: Why You Do İt, What To Do About İt. New York: Addison-Wessley.
  • CEYLAN ÇAPAR, M. ve CEYLAN, M. (2022). Durum Çalışması Ve Olgubilim Desenlerinin Karşılaştırılması. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22 (Özel Sayı: 2), 295-312.
  • CRESWELL, J. W. (2021). Nitel Araştırma Yöntemleri- Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma Ve Araştırma Deseni. (Çev.: M. Bütün ve S. B. Demir). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • DEWİTTE, S., AND SCHOUWENBURG, H. C. (2002). Procrastination, temptations, and incentives: The struggle between the present and the future in procrastinators and the punctual. European Journal of Personality, 16(6), 469-489.
  • ERDOĞDU, M. Y. (2019). Akademik Ertelemenin Yordayıcısı Olarak Benlik Saygısı, Başarı Ve Bazı Demografik Değişkenlerin Rolü. Erciyes Journal Of Education, 3(1), 1-15. DOI: 10.32433/Eje.470965
  • FERRARİ, J.R., JOHNSON J.L., MCCOWN W.G. (1995). Procrastination And Task Avoidance: Theory, Research, And Treatment. Springer Science And Business.
  • FERRARİ, J. R. (1991). Self-Handicapping By Procrastinators: Protecting Self-Esteem, Social-Esteem, Or Both? Journal Of Research İn Personality, 25(3), 245-261.
  • FUSCH, P. and NESS, L. (2015). Are We There Yet? Data Saturation İn Qualitative Research. Qual. Rep., 20(9), 1408-1416.
  • GÜLCAN, C. (2021) Nitel Bir Veri Toplama Aracı: Odak (Focus) Grup Tekniğinin Uygulanışı Ve Geçerliliği Üzerine Bir Çalışma. Mersin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü E-Dergisi, Haziran, Cilt: 4 Sayı: 2.
  • GÜNGÖR, A. B. ve KOÇAK, O. (2020). Üniversite Öğrencilerinin Akıllı Telefon Bağımlılığı Ve Akademik Erteleme Davranışı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. JRES, 7(2), 397-419.
  • GÜR, S. H., BAKIRCI, Ö., KARABAŞ, B. N., BAYOĞLU, F., ATLİ, A. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medya Bağımlılığının Akademik Erteleme Davranışları Üzerindeki Etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5(10), 68-77. Https://Doi.Org/10.29129/İnujgse.466534
  • GRECCO, P. R. (1984). A Cognitive-Behavioral Assessment Of Problematic Academic Procrastination: Development Of A Procrastination Self- Statement İnventory. Unpublished Phd, California School Of Professional Psychology – Fresno.
  • KANDEMİR, M. (2016). Akademik Erteleme Davranışını Açıklayıcı Bir Model. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi, 4(3), 51-72.
  • KNAUS, W. J. (2003). The Procrastination Workbook. Oakland: New Harbinger Pub.
  • KNAUS, W. J. (2000). Procrastination, Blame, And Change. Journal Of Social Behavior And Personality, 15, 153- 166.
  • KARABIYIK ÇERİ, B., ÇAVUŞOĞLU, C., GÜROL, M. (2015) Üniversite Öğrencilerinin Akademik Erteleme Düzeylerinin İncelenmesi. The Journal Of Academic Social Science Studies. DOI:10.9761/JASSS2721.
  • LEE, E. (2005). The Relationship Of Motivation And Flow Experience To Academic Procrastination İn University Students.Journal Of Genetic Psychology,166,5-14.
  • MİLGRAM, N., MEY-TAL, G.ve LEVİSON, Y. (1998). Procrastination, Generalized Or Specific, İn College Students And Their Parents. Personality & Individual Differences, 25(2), 297-316.
  • MİLGRAM, N. A., SROLOFF, B. & ROSENBAUM, M. (1988). The Procrastination Of Everyday Life. Journal Of Research İn Personality, 22(2), 197-212.
  • MAXWELL, J. A. (2008). Designing A Qualitative Study. The SAGE Handbook Of Applied Social Research Methods, 2, 214-253.
  • ORPEN, C. (1998). The Causes And Consequences Of Academic Procrastination: A Research Note. Westminister Studies İn Education, 21, 73-75.
  • ÖZER, B. U. (2005). Academic Procrastination: Prevalance, Self-Reported Reasons, Gender Difference And It’s Relation With Academic Achievement. Yüksek Lisans Tezi. Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • ÖZER, A., ALTUN, E. (2011) Üniversite Öğrencilerinin Akademik Erteleme Nedenleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Yıl: 11, Sayı: 21, Haziran, 45-72.
  • POTTS, T. J. (1987). Predicting Procrastination On Academic Tasks With Self-Report Personality Measures (Unpublished Doctoral Dissertation). Hofstra University, New York, USA.
  • SCHOUWENBURG, H. C. (1995). Academic Procrastination. In Procrastination And Task Avoidance (Pp. 71-96). Springer, Boston, MA
  • SCHER, J.S. AND OSTERMAN, N.M., (2002). Procrastination, Conscientiousness, Anxiety, And Goals: Exploring The Measurement And Correlates Of Procrastination Among School- Aged Children. Psychology İn The Schools, 39 (4), 385-398.
  • SAYERS, C. R. (2003). The Psychological İmplications Of Procrastination, Anxiety, Perfectionism, And Lowered Aspirations İn College Graduate Students (Doctoral Dissertation, Cleveland State University).
  • SENÉCAL, C., KOESTNER, R. and VALLERAND, R. J. (1995). Self-Regulation And Academic Procrastination. Journal Of Social Psychology, 135(1), 607-619.
  • SIMON, J., BURSTEİN, P. (1985). Basic Research Methods İn Social Sciences, Newyork: Random Press.
  • SOLOMON, L. J. and ROTHBLUM, E. D. (1984). “Academic Procrastination: Frequency And Cognitive-Behavioral Correlates”. Journal Of Counseling Psychology, 31, October, 503-509.
  • TAKMAZ DEMİREL, F. (2023) Araştırmalarda Kullanılan Yöntem Ve Teknikler: Sosyoloji Araştırmaları Dergisi İçerik Analizi. Veche, 2 (1), 30-43.
  • UYANIK, K., YILDIRIM, M. VE DİNÇER, M.A.M. (2021). Özel Hastanelerde Rekabet İstihbaratı Toplanması Sürecine Yönelik Durum Çalışması. Uluslararası Yönetim İktisat Ve İşletme Dergisi, 17(3), 944-970. https://doi.org/10.17130/ijmeb.831974
  • YAĞAR, F. (2023). Nitel Araştırmalarda Örneklem Büyüklüğünün Belirlenmesi: Veri Doygunluğu. Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,7(2), 138-152. doi: 10.38122/ased.1030365
  • YEŞİLTAŞ, M.D. (2020).Akademik Motivasyon Ve Genel Erteleme Davranışının Öğrencilerinin Akademik Erteleme Davranışı Üzerindeki Rolü. Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi,4(1),123-133.
  • YILDIRIM, A. ve ŞİMŞEK, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • YILDIRIM, A. ve ŞİMŞEK, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • YILDIZ B. ve ASLAN, H. (2023). Öğretmenlerin Psikolojik İyi Oluşları İle Erteleme Davranışları Arasındaki İlişki. Akademik Platform Eğitim Ve Değişim Dergisi, 6(2), 246- 278. DOI: 10.55150/Apjec.1375474.
  • YORULMAZ, A. (2003). Erteleme Davranışının Çeşitli Psikolojik Değişkenler Açısından İncelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
Toplam 45 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erkan Aydemir 0000-0002-6054-6529

Elvan Yıldırım 0000-0002-9082-8850

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 1 Ağustos 2024
Kabul Tarihi 4 Eylül 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 13 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Aydemir, E., & Yıldırım, E. (2024). Lisansüstü Öğrencilerin Tez Yazımında Akademik Erteleme Davranışlarının İncelenmesi. Sakarya İktisat Dergisi, 13(3), 138-162.