Görsel sanatlarda Neo-stilistik, estetik veya kavramsal bir başlangıç noktası olarak post-minimalizme atıfta bulunan sanatçıların stilleri için kullanılır. Bu terim belirli bir akımdan ziyade sanatsal bir eğilimi tanımlar. Birçok Neo-stilistik sanatçı, gündelik nesnelere ve işlevlere yapılan göndermelerin yerine, kendilerinden önceki post-minimalistlerinkine benzer tam teşekküllü bir biçimcilik ortaya koyar. Neo-stilistik sanat anlayışı, sanat eserinin kendisinde bir sanat eserini anlamak için gerekli olan her şeyi içerir. Bu perspektifte sanat, kavranması için gerekli tüm unsurları ve anlamları içinde taşıyan müstakil bir varlık olarak görülmektedir. Bu görüşe göre, sanat eseri yorumlama için dış bağlam veya arka plan bilgisi gerektirmez. Bunun yerine, sanat eserini anlamak için gereken tüm bilgilerin, kompozisyonu, renk paleti, çizgileri ve şekilleri gibi biçimsel niteliklerine gömülü olduğuna inanılmaktadır. Bu yaklaşım, sanatın özerkliğini ve kendi kendine yeterliliğini vurgulayarak, sanat eserinin yalnızca içsel görsel ve estetik özelliklerine dayanarak takdir edilmesi ve analiz edilmesi gerektiğini öne sürmektedir. Bu sanat anlayışı, yalnızca sanat eserinin kendisine odaklanarak, izleyiciye tam ve bağımsız bir deneyim sunmayı, dış kaynaklara dayanmadan sanat eserinin özünü ve niyetini kavramalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Yeni Biçimsel sanat anlayışı nesneleri çözümleyerek parçalara bölünmesi ve bu parçaların geometrik bir yorumla yeniden bir araya getirilmesi ilkesine dayanarak kendi irade ve görüşlerini ileri sürerek yeni biçimlerin önünü açmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Güzel Sanatlar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Mart 2024 |
Gönderilme Tarihi | 21 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 22 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 6 |
Sanat ve İkonografi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.