Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Post-Minimalist Bakış Açısıyla Rıchard Deatson ve Kosho Ito Seramiklerinin Değerlendirilmesi

Yıl 2025, Sayı: 9, 1 - 12, 29.09.2025
https://doi.org/10.62425/sidd.1647364

Öz

Bu araştırma, 1960'ların post-Minimalizm süreç sanatında çağdaş seramik sanatı etrafında eleştirel yazıların eksikliğinden yola çıkarak oluşturulmuştur. Eleştirel yazının eksikliği, her türlü seramik uygulamasında kabul görmüş bir sorundur ve bu durumun bazı nedenleri araştırılacaktır. Geçtiğimiz son otuz yılda sanatçılar, eleştirmenler, akademisyenler ve küratörler tarafından çağdaş çalışmaları desteklemek ve daha geniş kültürel tartışmalarla bağlantı kurmak için çağrılar yapılmıştır. Bu dönemde sanatçılar, eserin yapım sürecini içeriğin bir parçası olarak kullanmaya başladığı görülmektedir. Bu tür çalışmaların geleneksel atölye seramikleriyle hiçbir ilişkisi olmadığı ve eleştirmenlerin bu tarz çalışmalar hakkında yazmanın normatif seramik terimleriyle sınıflandırmanın zor olduğunu belirtmiştir. Ancak, seramik uygulamasının bu alanı, malzemelerin davranışını ve yapım eylemini vurgulayan 1960'ların bir hareketi olan post-Minimalizm ile özellikler paylaşmaktadır.

Post-Minimalist süreç sanatı etrafında geliştirilen eleştirel yazıların, geleneklerle bağlarını koparan ve seramiğin geleneksel tanımlarını genişleten, değiştiren radikal yeni yaklaşımlar için bir bağlam sağlamaktadır. Temel post-Minimalist metinler, süreç odaklı seramik sanatı için yeni bir eleştirel söylem için analitik bir şablon olarak incelenmektedir. Makalede, Richard Deacon ve Kosho Ito’nun heykel seramikleri, süreç odaklı eğilimleri ve post-minimalist bir bakış açısıyla yeniden kavramsallaştırma olasılığını belirlemenin bir yolu araştırılmaktadır. Bu araştırmanın süreç odaklı seramik sanatı için yeni bir eleştirel bağlam sağlaması umulmaktadır. Çağdaş seramik uygulayıcılarını kendi uygulama alanlarına yönelik akademik bir eleştiri sunmanın yeni yollarını keşfetmeye teşvik etmesi amaçlanmaktadır. Makale yazılması zor, kendi uygun eleştirel dili olmayan ve standart seramik terimleriyle kategorize edilmesi zor olarak tanımlanan süreç odaklı seramik uygulama alanı için yeni bir eleştirel bağlam ve yazma yaklaşımı belirlemektedir. Çalışma kapsamında seramik alanında incelenerek literatüre katkı sağlaması hedeflenmektedir. Çalışmada genel tarama modeli esas alınmış ve nitel araştırma yöntem ve teknikleri kullanılmıştır.

Kaynakça

  • Adams, J. (2014, 21 Ocak). Richard Deacon: A stop, but not a finish. The Talks. https://the- talks.com/interview/richard-deacon/ adresinden 21 aralık 2024 tarihinde alınmıştır.
  • British Ceramics Biennial, (2009). http://www.britishceramicsbiennial.com adresinden 21 aralık 2024 tarihinde alınmıştır.
  • Booth, S. (2011, 7 Mart). Marl Hole. A.N News. https://www.a-n.co.uk/reviews/marl-hole-1/ adresinden 10 ocak 2025 tarihinde alınmıştır.
  • Calvocoressi, R. (2021, 27 Ekim). The thinking hand. Gagosian Quarterly. https://gagosian.com/quarterly/2021/10/27/interview-thinking-hand-edmund-de-waal-richard-calvocoressi/ adresinden 12 ocak 2025 tarihinde alınmıştır.
  • Higgins, C. (2006, 5 Aralık). Turnerprize 2006. The Guardian. ttps://www.theguardian.com/uk/2006/dec/05/turnerprize2006.topstories3 adresinden 18 ocak 2025 tarihinde alınmıştır.
  • Geerts, E. (2016, 14 Ağustos). Performativity. New Materialism. https://newmaterialism.eu/almanac/p/performativity.html adresinden 7 aralık 2024 tarihinde alınmıştır.
  • Westerman, J. (2009). Robert Morris born 1931 Robert Morris, Tate gallery 1971; Bodyspacemotionthings,Tate. https://www.tate.org.uk/research/publications/performance-at-tate/perspectives/robert-morris adresinden 2 şubat 2025 tarihinde alınmıştır.
  • Gali, A. (2011). Towards a Critical Discourse on Craft. Norwegian Crafts Magazine https://www.academia.edu/118209648/Towards_a_Critical_Discourse_on_Craft adresinden 18 aralık 2024 tarihinde alınmıştır.
  • Granti, S. (2014). How I learned to see Richard Deacon at Tate Britain. Tate. https://www.tate.org.uk/tate- etc/issue-30-spring-2014/how-i-learned-see adresinden 6 ocak 2025 tarihinde alınmıştır.
  • Judah, H. (2020, 19 Ağustos). Behind the creative process of Richard Deacon. Art UK. https://artuk.org/discover/stories/behind-the-creative-process-of-richard-deacon adresinden 6 ocak 2025 tarihinde alınmıştır.
  • Kellaway, K. (2015, 15 Kasım). Seven ages of an artist Richard Deacon. The Guardian. https://www.theguardian.com/artanddesign/2015/nov/15/richard-deacon-interview-i-wouldnt-like-to-feel- itd-be-a-failure-to-stop adresinden 19 ocak 2025 tarihinde alınmıştır.
  • Koçay, T. (2015). Minimalizm ve günümüz heykel sanatında minimalist yaklaşımlar (Tez No: 388886). [Yükseklisans Tezi, Anadolu Üniversitesi]. Anadolu Kurumsal Akademik Arşiv https://earsiv.anadolu.edu.tr/xmlui/handle/11421/6650?locale-attribute=en adresinden 28 ocak 2025 tarihinde alınmıştır.
  • Long, R., & Gabo, N. (2002). Notes for teachers. Tate St Ives.
  • https://www.tate.org.uk/documents/123/longgaboito_teachersnotes.pdf adresinden 9 ocak 2025 tarihinde alınmıştır.
  • Punk, R. (2017, Eylül). The relationship to action an interview with Richard Deacon, Marian Goodman Gallery. https://www.mariangoodman.com/usr/library/documents/main/art-deal-august-2017-.pdf adresinden 6 ocak 2025 tarihinde alınmıştır.
  • Singsen, D. (2011). Post-minimalism. Grove Encyclopedia of American Art. https://www.academia.edu/30031510/ adresinden 20 aralık 2024 tarihinde alınmıştır.
  • Shima, K. M. (2010). The essence of elements: Kosho Ito’S distilled world. Art Space. https://artscape.jp/artscape/eng/focus/0909_01.html adresinden 16 şubat 2025 tarihinde alınmıştır.
  • Solin, S. (2022). Asphalt Rundown. Holt/Smithson Foundation: Scholarly Texts. https://holtsmithsonfoundation.org/asphalt-rundown-0 adresinden 22 aralık 2024 tarihinde alınmıştır.
  • Görsel Kaynakça
  • Görsel 1. Unknown, British Ceramic Biennial, 2009 https://www.britishceramicsbiennial.com/biennial/bcb-festival/2009-2/
  • Görsel 2. Hole Projesi sanatçılarına ait bir görüntü, 2009 https://www.youtube.com/watch?v=iyaZtJdUzBs
  • Görsel 3. Torbjorn Kvasbo, Marl Projesi, 2009 https://kvasbo.com/marl-hole-2009/
  • Görsel 4. Torbjorn Kvasbo, Marl Projesi, 2009 https://kvasbo.com/marl-hole-2009/
  • Görsel 5. Alexandra Engelfriet, Marl Hole Projesi, 2009 https://www.alexandra-engelfriet.nl/view.php? Album=Marl%20Hole&Page=projects&PhotoSetId=72157628234205209&PhotoId=12194468806
  • Görsel 6. Alexandra Engelfriet, Marl Hole Projesi, 2009 https://www.flickr.com/photos/70864930@N04/albums/72157628234205209/with/12193755595
  • Görsel 7. Robert Smithson, Asphalt Rundown, 1969 https://www.mutualart.com/Exhibition/Mining-Photography--The-Ecological-Footp/28BF097D31D06DE8
  • Görsel 8. Robert Smithson, Asphalt Rundown, 1969 https://thenotsosolidearth.wordpress.com/2017/02/24/notes-on-sedimentation-of-the-mind/
  • Görsel 9. Richard Deacon, Small Clay Sculptures, 1999-2003 Watkings, J., Stevenson D. (2007). Richard Deacon: Personals, Sergi Kataloğu, p. 52, Ikon.
  • Görsel 10. Richard Deacon, Kind of blue, 2005 https://ropac.net/artists/38-richard-deacon/works/10526/
  • Görsel 11. Richard Deacon, Flower 2, 2004 https://lalouver.com/exhibition.cfm?tExhibition_id=483
  • Görsel 12. Kosho Ito, Seafolds, 2002 https://artscape.jp/artscape/eng/focus/0909_01.html
  • Görsel 13. Kosho Ito, Earthfolds, 2002 http://www.tokinowasuremono.com/e/artist-e58-ito/index.html
  • Görsel 14. Richard Serra, Scatter Piece, 1967 https://www.diaart.org/collection/collection/serra-richard-scatter-piece-1967-2011-002

Evaluation of Richard Deatson and Kosho Ito Ceramics from A Post-Minimalist Perspective

Yıl 2025, Sayı: 9, 1 - 12, 29.09.2025
https://doi.org/10.62425/sidd.1647364

Öz

This research is motivated by the lack of critical writing around contemporary ceramic art in the post-Minimalist process art of the 1960s. The lack of critical writing is a recognized problem in all ceramic practices, and some of the reasons for this will be explored. Over the past three decades, there have been calls by artists, critics, academics and curators to support contemporary work and to engage with broader cultural debates. During this period, artists began to use the process of making the work as part of the content. Such work had no relation to traditional studio ceramics, and critics have noted that writing about such work was difficult to classify in normative ceramic terms. However, this area of ceramic practice shares characteristics with post-Minimalism, a movement of the 1960s that emphasized the behavior of materials and the act of making.

The critical writing around post-Minimalist process art provides a context for radical new approaches that break with tradition and expand and challenge traditional definitions of ceramics. Key post-Minimalist texts are examined as an analytical template for a new critical discourse for process-oriented ceramic art. The article explores a way to identify the process-oriented tendencies of Richard Deacon and Kosho Ito’s sculptural ceramics and the possibility of reconceptualizing them from a post-minimalist perspective. It is hoped that this research will provide a new critical context for process-oriented ceramic art. It is intended to encourage contemporary ceramic practitioners to explore new ways of providing academic critique of their own practice. The article identifies a new critical context and writing approach for a field of process-oriented ceramic practice that has been described as difficult to write about, lacking its own appropriate critical language, and difficult to categorize in standard ceramic terms. Within the scope of the study, it is aimed to contribute to the literature by examining the field of ceramics. The general screening model was taken as basis in the study and qualitative research methods and techniques were used.

Kaynakça

  • Adams, J. (2014, 21 Ocak). Richard Deacon: A stop, but not a finish. The Talks. https://the- talks.com/interview/richard-deacon/ adresinden 21 aralık 2024 tarihinde alınmıştır.
  • British Ceramics Biennial, (2009). http://www.britishceramicsbiennial.com adresinden 21 aralık 2024 tarihinde alınmıştır.
  • Booth, S. (2011, 7 Mart). Marl Hole. A.N News. https://www.a-n.co.uk/reviews/marl-hole-1/ adresinden 10 ocak 2025 tarihinde alınmıştır.
  • Calvocoressi, R. (2021, 27 Ekim). The thinking hand. Gagosian Quarterly. https://gagosian.com/quarterly/2021/10/27/interview-thinking-hand-edmund-de-waal-richard-calvocoressi/ adresinden 12 ocak 2025 tarihinde alınmıştır.
  • Higgins, C. (2006, 5 Aralık). Turnerprize 2006. The Guardian. ttps://www.theguardian.com/uk/2006/dec/05/turnerprize2006.topstories3 adresinden 18 ocak 2025 tarihinde alınmıştır.
  • Geerts, E. (2016, 14 Ağustos). Performativity. New Materialism. https://newmaterialism.eu/almanac/p/performativity.html adresinden 7 aralık 2024 tarihinde alınmıştır.
  • Westerman, J. (2009). Robert Morris born 1931 Robert Morris, Tate gallery 1971; Bodyspacemotionthings,Tate. https://www.tate.org.uk/research/publications/performance-at-tate/perspectives/robert-morris adresinden 2 şubat 2025 tarihinde alınmıştır.
  • Gali, A. (2011). Towards a Critical Discourse on Craft. Norwegian Crafts Magazine https://www.academia.edu/118209648/Towards_a_Critical_Discourse_on_Craft adresinden 18 aralık 2024 tarihinde alınmıştır.
  • Granti, S. (2014). How I learned to see Richard Deacon at Tate Britain. Tate. https://www.tate.org.uk/tate- etc/issue-30-spring-2014/how-i-learned-see adresinden 6 ocak 2025 tarihinde alınmıştır.
  • Judah, H. (2020, 19 Ağustos). Behind the creative process of Richard Deacon. Art UK. https://artuk.org/discover/stories/behind-the-creative-process-of-richard-deacon adresinden 6 ocak 2025 tarihinde alınmıştır.
  • Kellaway, K. (2015, 15 Kasım). Seven ages of an artist Richard Deacon. The Guardian. https://www.theguardian.com/artanddesign/2015/nov/15/richard-deacon-interview-i-wouldnt-like-to-feel- itd-be-a-failure-to-stop adresinden 19 ocak 2025 tarihinde alınmıştır.
  • Koçay, T. (2015). Minimalizm ve günümüz heykel sanatında minimalist yaklaşımlar (Tez No: 388886). [Yükseklisans Tezi, Anadolu Üniversitesi]. Anadolu Kurumsal Akademik Arşiv https://earsiv.anadolu.edu.tr/xmlui/handle/11421/6650?locale-attribute=en adresinden 28 ocak 2025 tarihinde alınmıştır.
  • Long, R., & Gabo, N. (2002). Notes for teachers. Tate St Ives.
  • https://www.tate.org.uk/documents/123/longgaboito_teachersnotes.pdf adresinden 9 ocak 2025 tarihinde alınmıştır.
  • Punk, R. (2017, Eylül). The relationship to action an interview with Richard Deacon, Marian Goodman Gallery. https://www.mariangoodman.com/usr/library/documents/main/art-deal-august-2017-.pdf adresinden 6 ocak 2025 tarihinde alınmıştır.
  • Singsen, D. (2011). Post-minimalism. Grove Encyclopedia of American Art. https://www.academia.edu/30031510/ adresinden 20 aralık 2024 tarihinde alınmıştır.
  • Shima, K. M. (2010). The essence of elements: Kosho Ito’S distilled world. Art Space. https://artscape.jp/artscape/eng/focus/0909_01.html adresinden 16 şubat 2025 tarihinde alınmıştır.
  • Solin, S. (2022). Asphalt Rundown. Holt/Smithson Foundation: Scholarly Texts. https://holtsmithsonfoundation.org/asphalt-rundown-0 adresinden 22 aralık 2024 tarihinde alınmıştır.
  • Görsel Kaynakça
  • Görsel 1. Unknown, British Ceramic Biennial, 2009 https://www.britishceramicsbiennial.com/biennial/bcb-festival/2009-2/
  • Görsel 2. Hole Projesi sanatçılarına ait bir görüntü, 2009 https://www.youtube.com/watch?v=iyaZtJdUzBs
  • Görsel 3. Torbjorn Kvasbo, Marl Projesi, 2009 https://kvasbo.com/marl-hole-2009/
  • Görsel 4. Torbjorn Kvasbo, Marl Projesi, 2009 https://kvasbo.com/marl-hole-2009/
  • Görsel 5. Alexandra Engelfriet, Marl Hole Projesi, 2009 https://www.alexandra-engelfriet.nl/view.php? Album=Marl%20Hole&Page=projects&PhotoSetId=72157628234205209&PhotoId=12194468806
  • Görsel 6. Alexandra Engelfriet, Marl Hole Projesi, 2009 https://www.flickr.com/photos/70864930@N04/albums/72157628234205209/with/12193755595
  • Görsel 7. Robert Smithson, Asphalt Rundown, 1969 https://www.mutualart.com/Exhibition/Mining-Photography--The-Ecological-Footp/28BF097D31D06DE8
  • Görsel 8. Robert Smithson, Asphalt Rundown, 1969 https://thenotsosolidearth.wordpress.com/2017/02/24/notes-on-sedimentation-of-the-mind/
  • Görsel 9. Richard Deacon, Small Clay Sculptures, 1999-2003 Watkings, J., Stevenson D. (2007). Richard Deacon: Personals, Sergi Kataloğu, p. 52, Ikon.
  • Görsel 10. Richard Deacon, Kind of blue, 2005 https://ropac.net/artists/38-richard-deacon/works/10526/
  • Görsel 11. Richard Deacon, Flower 2, 2004 https://lalouver.com/exhibition.cfm?tExhibition_id=483
  • Görsel 12. Kosho Ito, Seafolds, 2002 https://artscape.jp/artscape/eng/focus/0909_01.html
  • Görsel 13. Kosho Ito, Earthfolds, 2002 http://www.tokinowasuremono.com/e/artist-e58-ito/index.html
  • Görsel 14. Richard Serra, Scatter Piece, 1967 https://www.diaart.org/collection/collection/serra-richard-scatter-piece-1967-2011-002
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular El Sanatları, Güzel Sanatlar
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Melike Nükte Dinçer 0000-0001-5004-0359

Yayımlanma Tarihi 29 Eylül 2025
Gönderilme Tarihi 26 Şubat 2025
Kabul Tarihi 11 Eylül 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Nükte Dinçer, M. (2025). Post-Minimalist Bakış Açısıyla Rıchard Deatson ve Kosho Ito Seramiklerinin Değerlendirilmesi. Sanat ve İkonografi Dergisi(9), 1-12. https://doi.org/10.62425/sidd.1647364

    32904  29743   32903 

Sanat ve İkonografi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

26107