Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sinemada Motion Capture Uygulamalarında Yazılım Şirketlerin Estetik ve Teknolojik Çözümleri

Yıl 2022, Cilt: 2 Sayı: 1, 34 - 47, 31.05.2022

Öz

Yakın dönemde motion capture teknolojisinin birçok farklı sektörde uygulama alanında kullanılmaya başlanması kuşkusuz sinema sektörünün de ilgi alanına girmeye başlamıştır. Film yapımında motion capture teknolojisinin başta animasyon türünde sinema filmlerinde kullanılması dışında live action türünde sinema filmlerinde de artan yoğun kullanımına şahit olunmaktadır. Sektörün teknoloji ile bu şekilde iç içe geçmesi, yazılım sektörünün film yapımında belirleyici rol oynadığı günümüz film prodüksiyon koşullarını ortaya çıkarmıştır. Sinema anlatısının farklılaştığı, oyunculukta yepyeni pratiklerin ortaya çıktığı bu dijital dönemde yazılım şirketleri, amatör kullanıcılardan profesyonel çalışanlara birçok farklı düzeyde kullanıcıyı içine alacak şekilde yapılandırılmış teknolojik çözümlerle yoluna devam etmektedir. Çalışmamız yazılım sektörünün filmlerin yapım sürecinde motion capture uygulamalarını daha rahat ve hızlı bir şekilde yapabilmesi için geliştirmiş olduğu çözümlerin estetik ve teknolojik detaylarını ortaya çıkartmaya dönük hazırlanmıştır. Çalışmamız bu belirtilen amaç doğrultusunda motion capture uygulamaları için geliştirilen Adobe, Autodesk, Blender, Daz3D, Houdini, MakeHuman gibi yazılım şirketlerinin üretmiş olduğu çözümleri doküman incelemesi tekniği ile inceleyerek yazılımların birbirinden ayrılan teknolojik yönlerini, kullanıcıya sunmuş olduğu fırsatları ve geleceğe yön veren inovatif kimliğine dair bileşenleri tespit etmiştir.

Kaynakça

  • Bregler, C. (2007). Motion Capture Technology For Entertainment (In The Spotlight), IEEE Signal Processing Magazine, 24(6), 160-158.
  • Camacho, R. & Arturo, R. (2010). Development of Artificial Intelligence-Based Tools for Houdini Software for Static and Dynamic Crowd Replications, Double Degree Program Thesis, Pontificia Universidad Javeriana.
  • Chi, D. (1999). A Motion Control Scheme For Animating Expressive Arm Movements, University of Pennsylvania. “Hareket Yakalama Teknolojisi Motion Capture System”, http://modsim.metu.edu.tr/en/system/files/node-export/seminermocap3.pdf (Erişim Tarihi: 10.10.2021).
  • Jensenius, A. R. (2013). Some Video Abstraction Techniques For Displaying Body Movement in Analysis and Performance, Leonardo, 46(1), 53-60.
  • Jones, A. & Jamie, O. (2007), Thinking Animation: Bridging The Gap Between 2d And Cg, Thomson Course Technology, Boston: Ptr.
  • Kayacık, M. (2011). Beden ve Hareket Bağlamında Görüntü Teknolojileri ve Motion Capture (MOCAP) Tekniği, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), İstanbul Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Paul, G. & Scataglini, S. (2019). Open-Source Software to Create A Kinematic Model in Digital Human Modeling, In DHM and Posturography (pp. 201-213), Academic Press.
  • Rahul, M. (2018). Review On Motion Capture Technology, Global Journal of Computer Science and Technology, 18(1), 22-26.
  • Singer, G. (2003). “The Two Towers: Face to Face with Gollum”, https://www.awn.com/ animationworld/two-towers-face-face-gollum (Erişim Tarihi: 24.05.2022).
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ersin Kozan 0000-0003-3482-5417

Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2022
Gönderilme Tarihi 20 Ocak 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kozan, E. (2022). Sinemada Motion Capture Uygulamalarında Yazılım Şirketlerin Estetik ve Teknolojik Çözümleri. Sakarya İletişim, 2(1), 34-47.