Bu çalışma, influencer Şeyda Erdoğan’ın kişisel halkla ilişkiler unsurlarını analiz etmeyi ve parasosyal etkileşim ile ilişkilendirerek açıklamayı amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda Şeyda Erdoğan’ın dört bölümden oluşan İplik Serisi, Maxqda programında söylem analizi yöntemiyle incelenmiştir. Çalışma, bir influencerın kişisel halkla ilişkilerini analiz ederek kamusal kimliğini ortaya çıkaran ilk çalışma olması yönüyle önem taşımaktadır. Araştırmanın evrenini Şeyda Erdoğan’ın YouTube kanalındaki paylaşımlar, örneklemini İplik Serisi oluşturmaktadır. Analiz sonucunda elde edilen bulgular şöyledir: Tarihsel hikayeleştirme temasında makyaj yapmaya nasıl başladığı ve mesleği haline geldiğine; üniversite eğitimini neden sonlandırmak zorunda kaldığına yer verilmiştir. Konumlandırma temasında özel konumlandırma alt grubunda güçlü ve mücadeleci kişiliğine; kişisel konumlandırma onun samimi, doğal ve başarılı yanlarına; genel konumlandırma teması kapsamında parasosyal etkileşime değinilmiştir. Şeyda Erdoğan’ın medyatikleştirme temasındaki faaliyetleri kapsamında kendini görünür kılmak ve kanıtlamak için attığı adımlar bulunmaktadır. Ahlaki kariyer temasında Erdoğan’ın kariyer yolculuğu, mesleğine bakış açısı ve yaşadığı zorluklar anlatılmaktadır. Estetikleştirme teması kapsamında Erdoğan’ın kalıpların dışında, kendine özgü biri olduğu görülmektedir. Metalaştırma temasında ise Erdoğan kendisini marka gibi sunduğu ve marka değeri görmeyi beklediği söylenebilir.
Şeyda Erdoğan Influencer Pazarlama Kişisel Halkla İlişkiler Kişisel Halkla İlişkiler Modeli
This study aims to analyze and explain influencer Şeyda Erdoğan's personal PR elements by relating them to parasocial interaction. For this purpose, the four-part İplik series by Şeyda Erdoğan was analyzed in the Maxqda program using discourse-analytical methods. The study is important in that it is the first study to reveal an influencer's public identity through the analysis of their personal public relations. The universe of research is the posts on Şeyda Erdoğan's YouTube channel, and the example is the İplik series. The insights gained as a result of the analysis are as follows: the story of how she started making makeup on the subject of historical storytelling and became her profession is told; the reason why she had to finish her university education is also given. Your strong and challenging personality in the Special Positioning subgroup in the Positioning theme; personal positioning on their sincere, natural, and successful side; Parasocial Interaction was mentioned within the scope of the general positioning theme. There are steps that Şeyda Erdoğan took to make herself visible and prove herself within the scope of her activities on the theme of mediatization. In the moral career theme, Erdoğan's career journey, her perspective on her profession, and the difficulties she experienced are explained. Within the scope of the theme of aestheticization, it is seen that Erdoğan is a unique person outside of the stereotypes. In this commodification theme, it can be said that Erdoğan presents herself as a brand and expects to see brand value.
Şeyda Erdoğan Influencer Marketing Personal Public Relations Personal Public Relations Model
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Halkla İlişkiler |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 2 |
Bu dergi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.