Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kültürlerarası İletişimde Festival Etkisi: La Turchia Festivali

Yıl 2023, Cilt: 3 Sayı: 1, 27 - 54, 30.06.2023

Öz

Kültür kavramı, evrensel sürecin bir yapı taşı olarak karşımıza çıkmaktadır. İlk öğrenme olgusunun gerçekleşme anından itibaren, bireyin tüm yaşantısını içine alan bir süreç olarak bilinmektedir. Kültürel olguların anlamlandırılması ve net bir şekilde anlaşılması için araştırma yapılırken çok yönlü bakış açısıyla, rasyonalist bir yorum gerektiren bir durum olgusu oluşmalıdır. Küreselleşen dünyada etkileşimin, iletişim ile bir paralel olarak varlığını sürdürdüğü ve kültürel sentezler üzerinde de etkileşimin iletişim olgusunun çevresinde geliştiği bilinmektedir. Küreselleşme beraberinde kültürlerin içerisindeki dinamiği de aktif hale getiren, kültürel farklılaşmalara sebep olan aktif bir kavram olarak yeni dünyada yerini almaktadır. Bu çalışma, küreselleşmenin bir parametresi olarak iletişim olgusuyla beraber kültürlerarası iletişim ve etkileşim üzerine inşa edilmiştir. İtalya’nın kuzeyinde küçük bir Türk kasabası olan Moena’da, üç asrı aşkın bir süredir düzenlenen La Turchia isimli Türk Festivali’ni konu alan çalışma, festivalin İtalya ve Türkiye arasında kültürel bir köprü kurduğu iddiasını nitel parametrelere dayanarak doküman analizinin imkanlarıyla ortaya koymaya çalışmıştır.

Kaynakça

  • Akarpınar, B. (2004). Tarım Toplumundan Sanayi Toplumuna Geçişte Panayır Sergi-Fuar-Festivalin Durumu ve Türkiye Örneği. Milli Folklor Dergisi. 16 (64). 28-32.
  • Derrett, R. (2003). Making Sense of How Festivals Demonstrate A Community’s Sense of Place. Event Management. 8(1), 49-58.
  • Berber Ş. (2003). Sosyal Değişme Katalizörü Olarak Turizm ve Etkileri. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9, 207-211.
  • Stynes, D. (2000). Economic Impacts of Tourism. https://msu.edu/course/prr/840/econimpact/pdf/ecimpvol1.pdf, [Erişim: 05.12.2020 04:30].
  • Bahar, O., Kozak, M. (2013). Turizm Ekonomisi (1. Baskı). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi
  • Kozak, M. Akoğlan, M. Kozak, N. (2014). Genel Turizm İlkeler Kavramlar. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Wang, Y. (2009). The Impact of Festivals and Events on Cityimage: A Case Analysis of Ningbo International Fashion Festival, Yüksek Lisans Tezi, Erasmus 112 University, Rotterdam.
  • Atak, O. (2009). Türk Turizminin Tanıtımında Festivallerin Yeri ve Önemi: Antalya Örneği. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bahar, H. İ. (2009). Sosyoloji. Ankara: Karınca Yayınları.
  • Bakan, Ö., Canöz, K. (2017). Kültürlerarası İletişim Bağlamında Türk Üniversite Öğrencilerinin Japonlara Yönelik Kalıp Yargıları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, No: 37, Sf, 91-107.
  • Brier, Bob., Hobbs, A. H. (1999). Daily life of the ancient Egyptians. New York: Greenwood Yayınları.
  • Cevizci, A. (2015). Felsefe Tarihi (7. Baskı). İstanbul: Say Yayınları.
  • Congcong, T. (2014). “The Study of Festival Tourism Development of Shanghai’’, İnternational Journal of Business and Social Science, C. 5, S. 4, ss. 52-58.
  • Demir, S. (2019). Coğrafi Açıdan Türkiye’de Festivaller. Yüksek Lisans Tezi. Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Freeman, C. (2005). Mısır, Yunan ve Roma Antik Akdeniz Uygarlıkları. Suat Kemal Angı (Çev.), Ankara: Dost Yayınları.
  • Picard, D., Robinson, M. (2006). Festivals, tourism and social change: Remaking worlds, channel view publications, Clevedon: England.
  • Güney, S. (2007). Örgüt Kültürü (2. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Henderson, J. C. (2003). Managing tourism and islam in peninsular Malaysia. Tourism Management, 24(4), Singapur: 447-456.
  • İzgi, Ö. (2000), Çin Elçisi Wang Yen-te’nin Uygur Seyahatnamesi, Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi.
  • Kartarı, A. (2001). Farklılıklarla Yaşamak: Kültürlerarası İletişim. Ankara: Ürün Yayınları.
  • Kaşgarlı M. (1941), Divanü Lügat-İt-Türk Tercümesi III. Besim Atalay (Çev.), Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Klyagın S. V. Y., Peremibeda P. A. (2020). Non-Political Resources of The Political: On Dynamic Models in The Methodology of Studying and Implementing Intercultural Communıcatıon. ВЛАСТЬ Dergisi, No: 1, Sf, 119-124.
  • Koca, S. (2002). Eski Türklerde Bayram ve Festivaller. (Editör: Hasan Celal Güzel, Kemal Çiçek, Salim Koca). Türkler Cilt 3 İlk Çağ. Ankara: Yeni Türkiye Yayınları.
  • Koca, S. (2002), Eski Türklerde Bayram ve Festivaller içinde: Türkler Cilt:3, edit: Hasan Celal Güzel vd., Ankara, Yeni Türkiye Yayınları.
  • Korkmaz, E. K. (2014). Sosyal Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Tasarımının, Öğrencilerin Kültürlerarası Duyarlılığına ve Etnik merkezciliğine Etkisi. Doktora Tezi. İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü.
  • Kozak, N., Akoğlan, M,. Kozak, M. (2014). Genel Turizm İlkeler Kavramlar. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Lyck, L.L., Long, P., Grige, A.X. (2012). “Tourism, Festivals and Cultural Events in Times of Crisis’’, Frederiksberg bogtrykkeri Danimarka, 11-12.
  • Marshall, G. (1999). Sosyoloji Sözlüğü. Osman Akınhay, Derya Kömürcü (Çev.), Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları. Neugebauer, O., (1942), “The Origin of the Egyptian Calender”, Journal of Near Eastern Studies, C. 1, No. 4, ss. 396-403.
  • Nikolaevna S. T. (2020). МОДЕЛИ МЕЖКУЛЬТУРНОЙ КОММУНИКАЦИИ, Власть
  • Ocak, Deray, (2006), “XVI. Yüzyıl Osmanlı Şenliklerinin Siyasal Boyutları ve Gündelik Hayata Etkileri”. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Rogers, E. M. (1999). Georg Simmel’s Concept of the Stranger and Intercultural Communication Research, Communication Theory Dergisi, Sayı: 9 (1), Sf, 58-74.
  • Sarı, E. (2004). Kültürlerarası İletişim: Temeller, Gelişimler, Yaklaşımlar. Folklor/Edebiyat Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi Dergisi, Cilt 10, No: 39, Sf, 1-31.
  • Seloğlu, A. (2012). İtalya’daki Türkolojik Bulgular: Moena’da Türk Kültürüne Dair İzler. Gazi Üniversitesi Türkçe Araştırmaları Akademik Öğrenci Dergisi, Yıl: 2, Sayı: 2, Sf, 82-87.
  • Seregina, T. N. (2020). Kültürlerarası iletişim modelleri. Yetki , 28 (1), 119-124. https://doi.org/10.3171/vlast.v28i1.7062
  • Smith, A. D. (1994). Milli Kimlik. B. S. Şener (Çev.), İstanbul: İletişim Yayıncılık, 48-50.
  • Soydaş U. A. (2010). Kültürlerarası İletişim Farklı Kültürel Ortamlarda Çalışma ve İletişim. İstanbul: Parşömen Yayınları.
  • Temizsoylu, G. (2015). İtalya’da Bir Türk Köyü: Moena. Başkent Üniversitesi Kültür Yayını, Bütün Dünya Dergisi, Sayı:3, Sf, 71-74.
  • www.arsiv.sabah.com.tr/2007/01/10/cp/gnc110-20070107-102.html, [Erişim: 09.09.2018 03:00].
  • www.comminit.com/digital-health/content/cultural-indicator-tree-model, [Erişim: 20.08.2018 01:10].
  • www.gezilecekyerler.com/avrupanin-ortasinda-ilginc-bir-koy-herkes-turk-gibi-yasiyor, [Erişim: 01.08.2018 18:50].
  • www.haberler.com/italya-da-yuzlerce-yildir-suren-turk-festivali-9950980-haberi, [Erişim: 02.08.2018 12:00].
  • Derrett, R. (2003). Making sense of how festivals demonstrate a community’s sense of place. Event Management, 8(1), 49-58.
  • Allen John, Harris Robert, Jago Leo K. ve Veal A. J. (2000). Events Beyond 2000: Setting The Agenda (1. Baskı).
  • Sidney: School of Leisure, Sport and Tourism University of Technology Yayınları. www.hanedancity.com/index.php/2018/03/12/italyanin-moena-koyunde-duzenlenen-turk-festivali, [Erişim: 09.09.2018 04:25].
  • www.orsam.org.tr/tr/italya-da-unutulmus-turk-varligi-moena-turkleri, [Erişim: 13.08.2018 13:35].
  • www.sozluk.gov.tr, [Erişim: 22.11.2020 01:07].
  • Yeşilçayır, Celal (2014). Toplum Kültürünün Kurum Kültürüne Yansıması. Mavi Atlas Gümüşhane Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, Bahar Sayı: 2, Sf, 62-72.

FESTIVAL EFFECT ON INTERCULTURAL COMMUNICATION: LA TURCHIA FESTIVAL

Yıl 2023, Cilt: 3 Sayı: 1, 27 - 54, 30.06.2023

Öz

The concept of culture appears as a building block of the universal process. From the moment of the realization of the first learning phenomenon, it is known as a process that includes the whole life of the individual. In order to make sense of cultural phenomena and to understand them clearly, a situation phenomenon that requires a rationalist interpretation should be formed from a multifaceted point of view when conducting research. It is known that interaction in the globalizing world continues to exist in parallel with communication and that interaction on cultural syntheses develops around the phenomenon of communication. Globalization takes its place in the new world as an active concept that activates the dynamics within cultures and causes cultural differentiation. This study is built on intercultural communication and interaction with the phenomenon of communication as a parameter of globalization. The study on the Turkish Festival La Turchia, which has been held for more than three centuries in Moena, a small Turkish town in the north of Italy , has tried to reveal the claim that the festival establishes a cultural bridge between Italy and Turkey with the possibilities of document analysis based on qualitative parameters.

Kaynakça

  • Akarpınar, B. (2004). Tarım Toplumundan Sanayi Toplumuna Geçişte Panayır Sergi-Fuar-Festivalin Durumu ve Türkiye Örneği. Milli Folklor Dergisi. 16 (64). 28-32.
  • Derrett, R. (2003). Making Sense of How Festivals Demonstrate A Community’s Sense of Place. Event Management. 8(1), 49-58.
  • Berber Ş. (2003). Sosyal Değişme Katalizörü Olarak Turizm ve Etkileri. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9, 207-211.
  • Stynes, D. (2000). Economic Impacts of Tourism. https://msu.edu/course/prr/840/econimpact/pdf/ecimpvol1.pdf, [Erişim: 05.12.2020 04:30].
  • Bahar, O., Kozak, M. (2013). Turizm Ekonomisi (1. Baskı). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi
  • Kozak, M. Akoğlan, M. Kozak, N. (2014). Genel Turizm İlkeler Kavramlar. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Wang, Y. (2009). The Impact of Festivals and Events on Cityimage: A Case Analysis of Ningbo International Fashion Festival, Yüksek Lisans Tezi, Erasmus 112 University, Rotterdam.
  • Atak, O. (2009). Türk Turizminin Tanıtımında Festivallerin Yeri ve Önemi: Antalya Örneği. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bahar, H. İ. (2009). Sosyoloji. Ankara: Karınca Yayınları.
  • Bakan, Ö., Canöz, K. (2017). Kültürlerarası İletişim Bağlamında Türk Üniversite Öğrencilerinin Japonlara Yönelik Kalıp Yargıları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, No: 37, Sf, 91-107.
  • Brier, Bob., Hobbs, A. H. (1999). Daily life of the ancient Egyptians. New York: Greenwood Yayınları.
  • Cevizci, A. (2015). Felsefe Tarihi (7. Baskı). İstanbul: Say Yayınları.
  • Congcong, T. (2014). “The Study of Festival Tourism Development of Shanghai’’, İnternational Journal of Business and Social Science, C. 5, S. 4, ss. 52-58.
  • Demir, S. (2019). Coğrafi Açıdan Türkiye’de Festivaller. Yüksek Lisans Tezi. Isparta: Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Freeman, C. (2005). Mısır, Yunan ve Roma Antik Akdeniz Uygarlıkları. Suat Kemal Angı (Çev.), Ankara: Dost Yayınları.
  • Picard, D., Robinson, M. (2006). Festivals, tourism and social change: Remaking worlds, channel view publications, Clevedon: England.
  • Güney, S. (2007). Örgüt Kültürü (2. Baskı). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Henderson, J. C. (2003). Managing tourism and islam in peninsular Malaysia. Tourism Management, 24(4), Singapur: 447-456.
  • İzgi, Ö. (2000), Çin Elçisi Wang Yen-te’nin Uygur Seyahatnamesi, Ankara: Türk Tarih Kurumu Basımevi.
  • Kartarı, A. (2001). Farklılıklarla Yaşamak: Kültürlerarası İletişim. Ankara: Ürün Yayınları.
  • Kaşgarlı M. (1941), Divanü Lügat-İt-Türk Tercümesi III. Besim Atalay (Çev.), Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Klyagın S. V. Y., Peremibeda P. A. (2020). Non-Political Resources of The Political: On Dynamic Models in The Methodology of Studying and Implementing Intercultural Communıcatıon. ВЛАСТЬ Dergisi, No: 1, Sf, 119-124.
  • Koca, S. (2002). Eski Türklerde Bayram ve Festivaller. (Editör: Hasan Celal Güzel, Kemal Çiçek, Salim Koca). Türkler Cilt 3 İlk Çağ. Ankara: Yeni Türkiye Yayınları.
  • Koca, S. (2002), Eski Türklerde Bayram ve Festivaller içinde: Türkler Cilt:3, edit: Hasan Celal Güzel vd., Ankara, Yeni Türkiye Yayınları.
  • Korkmaz, E. K. (2014). Sosyal Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Tasarımının, Öğrencilerin Kültürlerarası Duyarlılığına ve Etnik merkezciliğine Etkisi. Doktora Tezi. İstanbul: Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü.
  • Kozak, N., Akoğlan, M,. Kozak, M. (2014). Genel Turizm İlkeler Kavramlar. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Lyck, L.L., Long, P., Grige, A.X. (2012). “Tourism, Festivals and Cultural Events in Times of Crisis’’, Frederiksberg bogtrykkeri Danimarka, 11-12.
  • Marshall, G. (1999). Sosyoloji Sözlüğü. Osman Akınhay, Derya Kömürcü (Çev.), Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları. Neugebauer, O., (1942), “The Origin of the Egyptian Calender”, Journal of Near Eastern Studies, C. 1, No. 4, ss. 396-403.
  • Nikolaevna S. T. (2020). МОДЕЛИ МЕЖКУЛЬТУРНОЙ КОММУНИКАЦИИ, Власть
  • Ocak, Deray, (2006), “XVI. Yüzyıl Osmanlı Şenliklerinin Siyasal Boyutları ve Gündelik Hayata Etkileri”. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Rogers, E. M. (1999). Georg Simmel’s Concept of the Stranger and Intercultural Communication Research, Communication Theory Dergisi, Sayı: 9 (1), Sf, 58-74.
  • Sarı, E. (2004). Kültürlerarası İletişim: Temeller, Gelişimler, Yaklaşımlar. Folklor/Edebiyat Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi Dergisi, Cilt 10, No: 39, Sf, 1-31.
  • Seloğlu, A. (2012). İtalya’daki Türkolojik Bulgular: Moena’da Türk Kültürüne Dair İzler. Gazi Üniversitesi Türkçe Araştırmaları Akademik Öğrenci Dergisi, Yıl: 2, Sayı: 2, Sf, 82-87.
  • Seregina, T. N. (2020). Kültürlerarası iletişim modelleri. Yetki , 28 (1), 119-124. https://doi.org/10.3171/vlast.v28i1.7062
  • Smith, A. D. (1994). Milli Kimlik. B. S. Şener (Çev.), İstanbul: İletişim Yayıncılık, 48-50.
  • Soydaş U. A. (2010). Kültürlerarası İletişim Farklı Kültürel Ortamlarda Çalışma ve İletişim. İstanbul: Parşömen Yayınları.
  • Temizsoylu, G. (2015). İtalya’da Bir Türk Köyü: Moena. Başkent Üniversitesi Kültür Yayını, Bütün Dünya Dergisi, Sayı:3, Sf, 71-74.
  • www.arsiv.sabah.com.tr/2007/01/10/cp/gnc110-20070107-102.html, [Erişim: 09.09.2018 03:00].
  • www.comminit.com/digital-health/content/cultural-indicator-tree-model, [Erişim: 20.08.2018 01:10].
  • www.gezilecekyerler.com/avrupanin-ortasinda-ilginc-bir-koy-herkes-turk-gibi-yasiyor, [Erişim: 01.08.2018 18:50].
  • www.haberler.com/italya-da-yuzlerce-yildir-suren-turk-festivali-9950980-haberi, [Erişim: 02.08.2018 12:00].
  • Derrett, R. (2003). Making sense of how festivals demonstrate a community’s sense of place. Event Management, 8(1), 49-58.
  • Allen John, Harris Robert, Jago Leo K. ve Veal A. J. (2000). Events Beyond 2000: Setting The Agenda (1. Baskı).
  • Sidney: School of Leisure, Sport and Tourism University of Technology Yayınları. www.hanedancity.com/index.php/2018/03/12/italyanin-moena-koyunde-duzenlenen-turk-festivali, [Erişim: 09.09.2018 04:25].
  • www.orsam.org.tr/tr/italya-da-unutulmus-turk-varligi-moena-turkleri, [Erişim: 13.08.2018 13:35].
  • www.sozluk.gov.tr, [Erişim: 22.11.2020 01:07].
  • Yeşilçayır, Celal (2014). Toplum Kültürünün Kurum Kültürüne Yansıması. Mavi Atlas Gümüşhane Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, Bahar Sayı: 2, Sf, 62-72.
Toplam 47 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Kültürel çalışmalar
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Osman Aday 0000-0002-1333-4355

Erken Görünüm Tarihi 28 Haziran 2023
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2023
Gönderilme Tarihi 28 Kasım 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aday, O. (2023). Kültürlerarası İletişimde Festival Etkisi: La Turchia Festivali. Sakarya İletişim, 3(1), 27-54.