Currently, corporate advertisements are not as widely used as product advertisements. Despite their significant role in building corporate or brand reputation, there is a notable scarcity of literature on corporate advertisements. It is believed that there is a link between corporate advertisements and reputation quotient, which communicate an institution's financial strength and stance to society, as well as defensive advertisements. For this purpose, to reveal this relationship, the change in the reputation of the subjects before and after the advertisement was measured. This study invesitgates into the effect of corporate advertisements on the reputation quotient (RQ), specifically focusing on advertisements related to the “Celebrations of the 100th Anniversary of the Republic of Türkiye.” A mixed-methods approach which combines qualitative and quantitative techniques was adopted. Primarily, 89 individuals were surveyed to detect memorable commercials, followed by an evaluation of the RQ of these ads using a 20-question scale across six sub-dimensions. Data from 398 participants were analyzed to assess the reputation quotient of selected brands. The reliability of the measurement tool was confirmed with a Cronbach Alpha coefficient of 0.880. To examine differences before and after viewing the corporate ads, a “test-retest” method was employed, and statistical comparisons were conducted based on mean scores. The findings showed significant positive changes in the reputation quotients, suggesting that corporate advertisements enhance brand reputation.
Corporate Advertising Reputation Quotient 100th Anniversary of Republic Advertisements
Günümüzde kurumsal reklamlar, ürün reklamları kadar yaygın kullanılmamaktadır. Oysa kurumsal reklamlar, kurum veya marka itibarının oluşturulmasında önemli bir rol oynamaktadır ve literatürde bu konuya dair sınırlı sayıda makale bulunmaktadır. Kurumun finansal gücünden, savunma amaçlı reklamlarına ve duruşuna kadar, topluma kendini anlatmaya yarayan kurumsal reklamlar ile itibar katsayısı arasında bir ilişki olduğu düşünülmektedir. Bu ilişkiyi ortaya koymak amacıyla, bu araştırmada markaların “Türkiye Cumhuriyeti’nin 100. Yıl Kutlamaları” sebebi ile yapmış olduğu reklamların itibar katsayıları üzerindeki etkileri incelenmiş; reklam öncesi ve sonrası deneklerin itibar değişimi ölçümlenmiştir. Araştırmada hem nitel hem de nicel yöntemler kullanılarak karma desenli bir yaklaşım benimsenmiş ve ölçümlenecek markaları belirlemek amacıyla kolayda örnekleme tekniğiyle 89 kişiye ulaşılmıştır. Daha sonra bu markaların itibar katsayı durumlarının belirlenmesinde “İtibar Katsayı” (RQ) ölçeği kullanılmıştır. Bu markaların itibar katsayısı tespiti, kolayda örneklem yöntemiyle 398 kişiden anket yoluyla toplanmış ve Cronbach Alpha güvenirlik analizi yapılmıştır. Son olarak bağımlı iki grup arasındaki farkın belirlenmesi için μ ve σ skorları “test tekrar test” yöntemi ile hesaplanmış, elde edilen ortalama değerleri üzerinden karşılaştırma yapılmış ve değişimler yüzde (%) cinsinden raporlanmıştır. Raporlama sonucunda; kurumsal reklam filmlerini izlemeden önce ve izlettirildikten sonra bağımlı iki grup arasında anlamlı değişimler saptanmış olup kurumsal reklamların itibar katsayısını pozitif yönde etkilediği tespit edilmiştir.
Kurumsal Reklam İtibar Katsayısı 100. Yıl Cumhuriyet Reklamları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Halkla İlişkiler |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 17 Haziran 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 11 Haziran 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 5 Sayı: 1 |
DİZİNLEME & ÖZETLEME & ARŞİVLEME
Bu dergi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.