Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KORKU SİNEMASININ CANAVAR BİTKİLERİ İLE KARŞILAŞMALAR

Yıl 2021, , 85 - 112, 30.03.2021
https://doi.org/10.32001/sinecine.814917

Öz

Bu çalışmada, korku sinemasının sıklıkla katil ya da canavar olarak isimlendirilen bitkilerine, insan-bitki hibridlerine, Michael Marder’ın bitki düşünüşü ve bitkisel ontoloji üzerine ilham verici kitabı Plant-Thinking: A Philosophy of Vegetal Life [Bitki-Düşünüşü: Bir Bitkisel Yaşam Felsefesi] ile beraber açılmak, böylelikle bu bitkilere ev sahipliği eden 1960-1980 arasında çekilmiş bir dizi film aracılığıyla sinemada bitkisel olan ile karşılaşmanın etik ve estetik imkanları üzerine tefekkürde bulunmak amaçlanmaktadır.

Kaynakça

  • Agamben, G. (2012). Şeylerin İşareti: Yöntem Üzerine. İstanbul: Monokl.
  • Aloi. (2019). Why Look At Plants? Botanical Emergence in Contemporary Art. Boston: Brill.
  • Bender, C. (Yapımcı). Smith, C. (Yönetmen). (2008). The Ruins [Sinema Filmi]. ABD: Paramount.
  • Bradwey, T. (2017). Queer Experimental Literature: The Affective Politics of Bad Reading. New York: Palgrave.
  • Cherry, B. (2014). Korku. İstanbul: Kolektif Kitap.
  • Coen, G. (Yapımcı). Saunders, C. (Yönetmen). (1958). Womaneater [Sinema Filmi]. ABD: Fortress Film Productions Cohen, J. J. (1996). Monster Theory. New York: University of Minnesota Press.
  • Corman, R. (Yapımcı). Corman, R. (Yönetmen). (1960). The Little Shop of Horrors [Sinema Filmi]. ABD: Santa Clara Productions.
  • Creed, B. (1993). The Monstrous-Feminine: Film, Feminism, Psychoanalysis. New York: Routledge.
  • De Bello, J. (Yapımcı). De Bello, J. (Yönetmen). (1978). Attack of the Killer Tomatoes [Sinema Filmi]. ABD: Four Suare Productions.
  • Edwards, G. (Yapımcı). Hoey, M. (Yönetmen). (1966). The Navy vs. The Night Monsters [Sinema Filmi]. ABD: Standard Club of California Productions.
  • Ferrer, G. (Yapımcı). Welles, M. (Yönetmen). (1967). Island of the Doomed [Sinema Filmi]. Avusturya: Theumer Filmproduktion.
  • Geffen, D. (Yapımcı). Oz, F. (Yönetmen). (1986). Little Shop of Horrors [Sinema Filmi], ABD: Warner Bros.
  • Getty, R. (Yapımcı). Cardiff, J. (Yönetmen). (1974). The Mutations [Sinema Filmi]. ABD: Cyclone.
  • Halberstam, J. J. (1995). Skin Shows: Gothic Horror and the Technology of Monsters. Londra: Duke University Press.
  • Haraway, D. (2016). Staying with the Trouble: Making Kin in the Chthulucene. Londra: Duke University Press.
  • Hayward, E. (2010). Fingeryeyes: Impressions of Cup Corals. Cultural Anthropology, 577-599.
  • Houle, K. L. (2011). Animal, Vegetable, Mineral: Ethics as Extension or Becoming? The Case of Becoming-Plant. Journal for Critical Animal Studies, 89-116.
  • Keetley, D. (2016). Introduction: Six Theses on Plant Horror; or, Why Are Plants Horrifying? D. Keetley, & A. Tenga içinde, Plant Horror: Approaches to the Monstrous Vegetal in Fiction and Film (s. 1-30). New York: Macmillan.
  • Kelley, T. (2012). Clandestine Marriage: Botany and Romantic Culture. New York: Johns Hopkins University.
  • Lukas, J. (Yapımcı). Lipsky, O. (Yönetmen). (1978). Adele Hasn’t Had Her Dinner Yet [Sinema Filmi]. Çekya: Ustredni Pujcovna filmu Praha.
  • Marder, M. (2013). Plant-Thinking: A Philosophy of Vegetal Life. New York: Columbia University Press.
  • Marder, M. (2014). The Philosopher’s Plant: An Intellectual Herbarium. New York: Columbia University.
  • Mercer, C. (Yapımcı) Shymalan, N. (Yönetmen). (2008). The Happening [Sinema Filmi]. ABD: 20th Century Fox.
  • Miller, T. (2012). Lives of the Monster Plants: The Revenge of the Vegetable in the Age of Animal Studies. Journal of the Fantastic in the Arts, 460-479.
  • Miller, T. (2014). Monstrous Plants. J. Weinstock içinde, The Ashgate Encyclopedia of Literary and Cinematic Monsters (s. 470-475). New York: Ashgate.
  • Modleski, T. (2009). The Terror of Pleasure: The Contemporary Horror Film and Postmodern Theory. L. Braudy, & M. Cohen içinde, Film Theory & Criticism (s. 617-627). Oxford: Oxford University Press.
  • Norman, T. (Yapımcı). Romero, E. (Yönetmen). (1970). The Revenge of Dr. X [Sinema Filmi].
  • Panse, S. (2013). Ten Skies, 13 Lakes, 15 Pools: Structure, Immanence, and Ecoaesthetics. A. Pick, & G. Naraway içinde, Screening the Nature: Cinema Beyond the Human (s. 37-59). New York: Berghahn.
  • Ranciere, J. (2010). Özgürleşen Seyirci. İstanbul: Metis.
  • Scherer, A. (2016). The Pre-cosmic Squiggle: Tendril Excesses in Early Modern Art and Science Fiction Cinema. D. Keetley içinde, Plant-Horror (s. 31-53). New York: Palgrave MacMillan.
  • Shildrick, M. (2001). Embodying the Monster: Encounters with the Vulnerable Self. New York: Sage Publication.
  • Solo, R. (Yapımcı). Kaufman, P. (Yönetmen). (1978). Invasion of the Body Snatchers [Sinema Filmi]. ABD: United Artists.
  • Solo, R. (Yapımcı). Ferrara, A. (Yönetmen). (1993). Body Snatchers [Sinema Filmi]. ABD: Warner Bros.
  • Stabler, R. (Yapımcı). Warren, C. (Yönetmen). (1957). The Unknown Terror [Sinema Filmi]. ABD: Emirau Productions.
  • Tanaka, T. (Yapımcı). Honda, I. (Yönetmen). (1963). Matango [Sinema Filmi]. Japonya: Toho Company.
  • Uhlin, G. (2019). Plant-Thinking with Film: Reed, Branch, Flower. P. Vieria içinde, Green thread: Dialogues with the vegetal world. Lanham: Lexington.
  • Wanger, W. (Yapımcı). Siegel, D. (Yönetmen). (1956). Invasion of the Body Snatchers [Sinema Filmi]. ABD: Allied Artist Pictures.
  • Williams, L. (1991). Film Bodies: Gender, Genre, and Excess. Film Quarterly, 2-13.
  • Yordan, P. (Yapımcı). Francis, F. & Sekely, S. (Yönetmen). (1962). The Day of The Triffids [Sinema Filmi]. ABD: Allied Artist Pictures.
Toplam 39 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makale
Yazarlar

Çiçek Üşümezgezer 0000-0002-0266-5271

Yayımlanma Tarihi 30 Mart 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Üşümezgezer, Ç. (2021). KORKU SİNEMASININ CANAVAR BİTKİLERİ İLE KARŞILAŞMALAR. Sinecine: Sinema Araştırmaları Dergisi, 12(1), 85-112. https://doi.org/10.32001/sinecine.814917

sinecine TR DİZİN ve FIAF tarafından taranmaktadır.