Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’de Belgesel Sinema Literatürü Üzerine: Belge Film’den Belgesele

Yıl 2015, Cilt: 6 Sayı: 2, 107 - 116, 15.10.2015

Öz








Bu çalıma ilk etapta “belgesel sinema” kavramının Türkiye’de tarih içindeki farklı
kullanımlarını inceliyor. Kavram ve tanımlama önemli, çünkü biçime, esteti
e, anlatıya,
tarza ve yaratıma vurgu yapıyor; bizim alana bakı
açımızı sergiliyor. Günümüzde sinema
kitapları yayımcılı
ına paralel olarak belgesel sinema üzerine telif ve çeviri kitapların yayımı
da artmaktadır. Bu çalı
ma Türkiye’de yayımlanan belgesel sinemaya dair kitapları kendi
içinde sınıflayarak incelemektedir. 




Kaynakça

  • Adalı, B. (1986). Belgesel Sinema. İstanbul: Hil.
  • Armes, R. (2011). Sinema ve Gerçeklik (Z. Ö. Barkot, Çev.). İstanbul: Doruk.
  • Avcı, B. (1999). Belgesel Sinemacı Yönüyle Sabahattin Eyüboğlu. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Avcı Çölgeçen, B. (2006). Yaşamı ve Belgeselleriyle Suha Arın. Konya: Tablet.
  • Ayça,E. (1974). Grierson ve İngiliz Belge Sineması Okulu. Yedinci Sanat, 13, 53-55.
  • Balkaya,F. (1993). Türkiye’de Belgesel Film Çalışmaları. Ankara: Basım & Gra k Matbaacılık.
  • Barnwell, J. (2011). Film Yapımının Temelleri (G. Altıntaş, Çev.). İstanbul: Literatür.
  • Başgelen, N. (2002). 1950’lerden 2000’lere Türkiye’de Belgesel Sinema ve Arkeoloji. İstanbul: Kanaat.
  • Brodwell, D. & Thompson, K. (2012). Film Sanatı (E. Yılmaz & E. S. Onat, Çev.) Ankara: De Ki.
  • Buckland, W.(2013). Sinemayı Anlamak (T. Göbekçin, Çev.). İstanbul: Optimist.
  • Cereci, S. (1997). Belgesel Film. İstanbul: Şule.
  • Gündeş, S. (1998). Belgesel Filmin Yapısal Gelişimi. İstanbul: Alfa.
  • Glynne, A. (2011). Belgeseller. İstanbul: Kalkedon.
  • Greogory, S. vd. (Der.). (2007). Değiştirmek İçin Video (D. Dölek, Çev.). İstanbul: Versus.
  • Güvemli, Z. (1960). Sinema Tarihi. İstanbul: Varlık.
  • Hızal, S. (2012). Amatör Kamera Gerçekliği. İstanbul: Agora.
  • İpek, Ö. (Der.). (2015). Tanıklıklar Sineması. İstanbul: Agora.
  • Kutay, U. (2009). Gerçeği Öldüren Kamera. İstanbul: Es.
  • Metin, Z. (1967). Belge Filmi Yönetmenlerimiz. Yeni Sinema, 10/11, 41- 42.
  • Nowell-Smith,G. (Der.). (2003). Dünya Sinema Tarihi (A. Fethi, Çev.). İstanbul: Kabalcı.
  • Onaran, A. Ş. (1994). Türk Sinema Tarihi I. Ankara: Kitle. Onaran, A. Ş. (1995). Türk Sinema Tarihi II. Ankara: Kitle. Özön, N. (1964). Sinema El Kitabı. İstanbul: Elif.
  • Özön, N. (1985). Sinema. İstanbul: Hil.
  • Özön, N. (1981). Sinema ve Televizyon Terimleri Sözlüğü. Ankara: TDK Özön, N. (2000). Sinema Televizyon Video, Bilgisayarlı Sinema Sözlüğü. İstanbul: Kabalcı.
  • Petric, V. (2000) Dziga Vertov: Sinemada Konstrüktivizm (G.Yamaner, Çev.). Ankara: Öteki.
  • Rotha, P. (2000). Belgesel Sinema (İ. Şener, Çev.). İstanbul: İzdüşüm.
  • Saunders, D. (2014). Belgesel (A. N. Kanıyaş, Çev.). İstanbul: Kollektif.
  • Schoots, H. (2008). Tehlikeli Yaşamak (G. Yamaner & E. Eserol, Çev.). İstanbul: Hayalet Kitap.
  • Scognamillo, G. (1967). Türkiye’de Belge Filmciliği. Yeni Sinema, 10/11,38-40.
  • Susar, A. F.(2004). Türkiye’de Belgesel Sinemacılar. İstanbul: Es.
  • Teksoy, R. (2005). Sinema Tarihi. İstanbul: Oğlak.
  • Tobias, M. (Der.). (2007). Belgesel Film Yapım Sanatı. İstanbul: Kolaj.
  • Ulutak, N. (2003). Robert J. Flaherty ve Kuzeyli Nanook. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Vertov, D. (1975). Yazılar ve Film Tasarıları (Y. Barokas, Çev.). Militan Sinema, 12, 7-18.
  • Vertov, D. (2007). Sine-Göz (A. Ergenç, Çev.). İstanbul: Agora.
  • Worthington, C. (2011). Yapım (G. Onaran, Çev.). İstanbul: Literatür.
  • (1968). Türk Dili Sinema Özel Sayısı, 196.
  • (2002). Belgesel Sinema, 1
  • (2003). Belgesel Sinema, 2
  • (2003). Belgesel Sinema, 3
  • (2007). Belgesel Sinema 2007. İstanbul: BSB.
  • (2008). Belgesel Sinema 2008. İstanbul: BSB.
  • (2011). Belgesel Sinema 2009-2010. İstanbul: BSB.

On The Literature of Documentary Film in Turkey: From Film as Document to Documentary Film

Yıl 2015, Cilt: 6 Sayı: 2, 107 - 116, 15.10.2015

Öz








This study first examines the different uses of the “documentary film” concept in Turkey.
Concepts and definitions are important because they emphasize form, aesthetics,
narrative, style and creation, and in doing so, they also present our perspectives on the
subject. Today, in parallel with the publishing of film books in Turkey, the number of
publications of original and translated works on documentary film has also increased.
This study examines the books written on documentary film and published in Turkey
by classifying them in themselves. 




Kaynakça

  • Adalı, B. (1986). Belgesel Sinema. İstanbul: Hil.
  • Armes, R. (2011). Sinema ve Gerçeklik (Z. Ö. Barkot, Çev.). İstanbul: Doruk.
  • Avcı, B. (1999). Belgesel Sinemacı Yönüyle Sabahattin Eyüboğlu. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Avcı Çölgeçen, B. (2006). Yaşamı ve Belgeselleriyle Suha Arın. Konya: Tablet.
  • Ayça,E. (1974). Grierson ve İngiliz Belge Sineması Okulu. Yedinci Sanat, 13, 53-55.
  • Balkaya,F. (1993). Türkiye’de Belgesel Film Çalışmaları. Ankara: Basım & Gra k Matbaacılık.
  • Barnwell, J. (2011). Film Yapımının Temelleri (G. Altıntaş, Çev.). İstanbul: Literatür.
  • Başgelen, N. (2002). 1950’lerden 2000’lere Türkiye’de Belgesel Sinema ve Arkeoloji. İstanbul: Kanaat.
  • Brodwell, D. & Thompson, K. (2012). Film Sanatı (E. Yılmaz & E. S. Onat, Çev.) Ankara: De Ki.
  • Buckland, W.(2013). Sinemayı Anlamak (T. Göbekçin, Çev.). İstanbul: Optimist.
  • Cereci, S. (1997). Belgesel Film. İstanbul: Şule.
  • Gündeş, S. (1998). Belgesel Filmin Yapısal Gelişimi. İstanbul: Alfa.
  • Glynne, A. (2011). Belgeseller. İstanbul: Kalkedon.
  • Greogory, S. vd. (Der.). (2007). Değiştirmek İçin Video (D. Dölek, Çev.). İstanbul: Versus.
  • Güvemli, Z. (1960). Sinema Tarihi. İstanbul: Varlık.
  • Hızal, S. (2012). Amatör Kamera Gerçekliği. İstanbul: Agora.
  • İpek, Ö. (Der.). (2015). Tanıklıklar Sineması. İstanbul: Agora.
  • Kutay, U. (2009). Gerçeği Öldüren Kamera. İstanbul: Es.
  • Metin, Z. (1967). Belge Filmi Yönetmenlerimiz. Yeni Sinema, 10/11, 41- 42.
  • Nowell-Smith,G. (Der.). (2003). Dünya Sinema Tarihi (A. Fethi, Çev.). İstanbul: Kabalcı.
  • Onaran, A. Ş. (1994). Türk Sinema Tarihi I. Ankara: Kitle. Onaran, A. Ş. (1995). Türk Sinema Tarihi II. Ankara: Kitle. Özön, N. (1964). Sinema El Kitabı. İstanbul: Elif.
  • Özön, N. (1985). Sinema. İstanbul: Hil.
  • Özön, N. (1981). Sinema ve Televizyon Terimleri Sözlüğü. Ankara: TDK Özön, N. (2000). Sinema Televizyon Video, Bilgisayarlı Sinema Sözlüğü. İstanbul: Kabalcı.
  • Petric, V. (2000) Dziga Vertov: Sinemada Konstrüktivizm (G.Yamaner, Çev.). Ankara: Öteki.
  • Rotha, P. (2000). Belgesel Sinema (İ. Şener, Çev.). İstanbul: İzdüşüm.
  • Saunders, D. (2014). Belgesel (A. N. Kanıyaş, Çev.). İstanbul: Kollektif.
  • Schoots, H. (2008). Tehlikeli Yaşamak (G. Yamaner & E. Eserol, Çev.). İstanbul: Hayalet Kitap.
  • Scognamillo, G. (1967). Türkiye’de Belge Filmciliği. Yeni Sinema, 10/11,38-40.
  • Susar, A. F.(2004). Türkiye’de Belgesel Sinemacılar. İstanbul: Es.
  • Teksoy, R. (2005). Sinema Tarihi. İstanbul: Oğlak.
  • Tobias, M. (Der.). (2007). Belgesel Film Yapım Sanatı. İstanbul: Kolaj.
  • Ulutak, N. (2003). Robert J. Flaherty ve Kuzeyli Nanook. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Vertov, D. (1975). Yazılar ve Film Tasarıları (Y. Barokas, Çev.). Militan Sinema, 12, 7-18.
  • Vertov, D. (2007). Sine-Göz (A. Ergenç, Çev.). İstanbul: Agora.
  • Worthington, C. (2011). Yapım (G. Onaran, Çev.). İstanbul: Literatür.
  • (1968). Türk Dili Sinema Özel Sayısı, 196.
  • (2002). Belgesel Sinema, 1
  • (2003). Belgesel Sinema, 2
  • (2003). Belgesel Sinema, 3
  • (2007). Belgesel Sinema 2007. İstanbul: BSB.
  • (2008). Belgesel Sinema 2008. İstanbul: BSB.
  • (2011). Belgesel Sinema 2009-2010. İstanbul: BSB.
Toplam 42 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Sinecine Kitaplığı
Yazarlar

Hakan Erkılıç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Erkılıç, H. (2015). Türkiye’de Belgesel Sinema Literatürü Üzerine: Belge Film’den Belgesele. Sinecine: Sinema Araştırmaları Dergisi, 6(2), 107-116.

sinecine TR DİZİN ve FIAF tarafından taranmaktadır.