Bu makale, Bartosz Konopka’nın Berlin Duvarı’nın hikâyesini, alışılmadık bir perspektiften, “tavşan gözünden”, anlatan Królik po berlinsku (Rabbit á la Berlin, 2009) adlı belgeseline odaklanmaktadır. Rabbit á la Berlin tarihi belgesel ve doğa belgeseli kod ve konvansiyonlarıyla ironik bir şekilde oynayarak, arşiv görüntülerini tavşan bakış açısına göre yeniden çerçevelendirerek ve tavşan bakış ve hareketlerini ön plana çıkaracak montaj geçişleri kullanarak belgesel türünün ve sinematik alanın kendisinin insan merkezliliği üzerine benzersiz bir tartışma alanı açmaktadır. Bu bakımdan, bu yazı, perdede insan merkezli kullanımların ve eğilimlerin ötesinde yeni sinematik imkân ve kabiliyetler icat eden Rabbit á la Berlin’in özgün türsel, anlatısal ve biçimsel seçim ve düzenlemelerini mercek altına almaktadır. Böylelikle, hayvanların görünürlük rejimleri ve sinemada hayvanların temsili üzerine bir tartışma ortaya koymayı ve film çalışmalarının daha az türcü dolayısıyla daha mümbit bir alana doğru evrilmesine katkıda bulunmayı amaçlamaktadır.
Hayvan temsili sinema belgesel insan merkezlilik Berlin Duvarı
This article focuses on Bartosz Konopka’s documentary, Królik po berlinsku (Rabbit á la Berlin, 2009), which tells the story of the Berlin Wall in an unconventional way, that is, from a rabbit’s perspective. By playing ironically with the conventions of historical and wildlife documentaries, by reframing and reprocessing archival footage according to a rabbit’s point of view, and by creating transitions that prioritize a rabbit’s gaze and movements, Rabbit á la Berlin opens up a unique opportunity for a discussion of the conventional anthropocentrism of the documentary genre and the cinematic realm itself. In this regard, the article examines the distinctive generic, narrative, and formal arrangements of Rabbit á la Berlin, which develop possibilities and capabilities beyond anthropocentrism. It lays out a discussion of the regimes of visibility that apply to animals and animal representations in cinema and contributes to the evolution of film studies into a vaster field, unconfined to a single species.
Animal representation cinema documentary anthropocentrism Berlin Wall
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 10 Sayı: 1 |
sinecine TR DİZİN ve FIAF tarafından taranmaktadır.