Bu çalışmada 2000’lerde çekilen “12 Eylül filmleri”nin üniversiteli gençler tarafından nasıl alımlandığı incelenmektedir. 2000’li yıllarda çekilen “12 Eylül filmleri” içerisinden örneklem olarak, Vizontele Tuuba (Yılmaz Erdoğan, 2004), Babam ve Oğlum (Çağan Irmak, 2005) ve Eve Dönüş (Ömer Uğur, 2006) filmleri alınmıştır. Çalışmada teorik ve metodolojik olarak Kültürel Çalışmalar geleneğinin birikimden ve sinemada alımlama çalışmalarının iki temel yaklaşımından (Janet Staiger’ın tarihsel materyalist yaklaşımı ve Jackie Stacey’nin etnografik yaklaşımı) yararlanılmıştır. Verilerin toplanmasında etnografik teknikler kullanılmış; 20 gençle toplam 60 yarı-yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Verilerin analizinde ise okuma bağlamı öne çıkarılmış; filmlerin nasıl alımlandığı “bağlamsal söylemler” aracılığıyla tarihsel bir çerçevede incelenmiştir.
Filmlerin alımlanması izleyici 12 Eylül filmleri üniversiteli gençlik okuma bağlamı
This study examines university students’ reception of Vizontele Tuuba (Vizontele Tuuba, Yılmaz Erdoğan, 2004), Babam ve Oğlum (My Father and My Son, Çağan Irmak, 2005) and Eve Dönüş (Homecoming, Ömer Uğur, 2006), three “September 12th Coup Films” shot during the 2000s. The tradition of Cultural Studies provided the theoretical and methodological premises of the study, which utilizes the two main approaches of reception studies in cinema, namely the historical materialist and the ethnographic approaches of Janet Staiger and Jackie Stacey. The data were collected from twenty young persons in sixty semi-structured interviews. The study highlights the context of reading in the analysis of data; the reception of the films is analyzed through “contextual discourses” in a historical framework.
Film reception audience 12 September Coup Films young undergraduates context of reading
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 4 Sayı: 2 |
sinecine TR DİZİN ve FIAF tarafından taranmaktadır.