Yazar, Avrupa Sinema ve Medya Çalışmaları Ağı’nın (European Network forCinemaand Media Studies-NECS) “Medya Politikası-Politik Medya” başlığı ile 19-22 Temmuz 2013 tarihinde Prag’da gerçekleştirdiği konferansta sinema çalışmaları ile ilgili yapılan sunuşlardan izlenimlerini aktarıyor. Bu yılki sinema çalışmalarının en büyük özelliğinin kısa adı HOMER olan History of Moviegoing, Exhibition and Reception (Sinemaya Gitme, Gösterim ve Alımlama Tarihi) projesinin hazırladığı özel bir dizi oturumun gerçekleşmesi olduğunu vurguluyor. Homer projesinin ortaya çıkmasındaki en büyük itkinin, film dağıtım ve dolaşımının ticari faaliyetlerini, kamusal yaşamda sinemanın görünümünü biçimlendiren yasal ve siyasi söylemleri inceleyen ve sinema tarihi çalışmalarına egemen olan film merkezli tarih çalışmalarına tepki olarak doğan “Yeni Sinema Tarihi” (YST) olduğunu söylüyor. Homer projesi ve YST hareketinin son yıllarda tekrara düşmüş görünümü veren tarih çalışmaları alanına taze bir soluk getirmesi açısından dikkate alınması gereken bir olgu olduğunun altını çizerken, Türkiye’de yapılan sinema tarihi çalışmalarının YST hareketinden çıkaracağı en önemli dersin, alana inmenin gerekliliği şeklinde ortaya çıktığını belirtiyor.
A conference on cinema studies organized by the European Network for Cinema and Media Studies (NECS) was held on July 19-22, 2013 in Prague under the title “Media Politics-Political Media.” Emrah Özen conveys his impressions of presentations made at the conference. He emphasizes that the most significant feature of film studies this year was a series of sessions prepared by project HOMER (History of Moviegoing, Exhibition and Reception). He states that the HOMER project introduced the “New Cinema History” movement (NCH). This movement analyzes the legal and political discourses that shape the commercial activities of film distribution/circulation and the image of cinema in public life. According to Özen, the HOMER project and the NCH movement have brought a breath of fresh air into the field of history studies, which had seemed to be repeating itself. He also claims that the primary lesson that film history studies in Turkey can learn from NCH is the necessity of field studies.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Değini |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 4 Sayı: 2 |
sinecine TR DİZİN ve FIAF tarafından taranmaktadır.