Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

FILMING DEATH: END-OF-LIFE DOCUMENTARY CINEMA

Yıl 2025, Cilt: 16 Sayı: 1, 97 - 104, 05.06.2025

Öz

This review employs the 5C framework to analyze Filming Death: End-of-Life Documentary Cinema by Outi Hakola (2024). The framework, illustrated in Figure 1, examines the context of Hakola's work within the intersections of documentary film and cultural discourse on death, delves into the content's exploration of end-of-life representations, critically assesses the book’s strengths and weaknesses, compares it with related scholarly works, and concludes with insights into Hakola’s contribution to the broader discourse on mortality in cinema. Hakola’s interdisciplinary approach, drawing from documentary theory, medical humanities, death studies, and ethics of representation, highlights the significant role of documentary filmmaking in shaping contemporary cultural perceptions of death. By focusing on ethical dilemmas, personal narratives, and the balance between authenticity and exploitation, Hakola presents a comprehensive analysis that expands the boundaries of how death is filmed and interpreted.

Kaynakça

  • Aaron, M. (2014). Death and the Moving Image: Ideology, Iconography, and I. Edinburgh University Press.
  • Butler, J. (2004). Precarious Life: The Powers of Mourning and Violence. Verso Books.
  • Foucault, M. (1978). The History of Sexuality: An Introduction. Pantheon Books.
  • Gawande, A. (2014). Being Mortal. Metropolitan Books.
  • Grierson, J. (1966). Grierson on Documentary. University of California Press.
  • Hagin, B. (2010). Death in Classical Hollywood Cinema. Springer.
  • Hakola, O. (2024). Filming Death: End-of-Life Documentary Cinema. Edinburgh University Press.
  • Nichols, B. (2001). Introduction to Documentary. Indiana University Press.
  • Rose, D. B. (2013). In the Shadow of All This Death. In J. Johnston & F. Probyn-Rapsey (Eds.), Animal Death (pp. 1–20). Sydney University Press.
  • Sobchack, V. (1992). The Address of the Eye: A Phenomenology of Film Experience. Princeton University Press.
  • Ulum, Ö. G. (2024). Violence against Women in and Beyond Conflict: The Coloniality of Violence” by Julia Carolin Sachseder. Asian Women, 40(3), 139-144. https://doi.org/10.14431/aw.2024.9.40.3.139
  • Walter, T. (2017). What Death Means Now. Policy Press.

FILMING DEATH: END-OF-LIFE DOCUMENTARY CINEMA

Yıl 2025, Cilt: 16 Sayı: 1, 97 - 104, 05.06.2025

Öz

Bu inceleme, Outi Hakola'nın Filming Death: End-of-Life Documentary Cinema (2024) adlı eserini analiz etmek için 5C çerçevesini kullanmaktadır. Şekil 1'de gösterilen bu çerçeve, Hakola'nın çalışmasını belgesel sinema ve ölüm üzerine kültürel söylemlerin kesişimindeki bağlamda ele almakta, eserin içerik olarak hayatın sonu temsillerine dair incelemelerine odaklanmakta, kitabın güçlü ve zayıf yönlerini eleştirel bir şekilde değerlendirmekte, ilgili akademik çalışmalarla karşılaştırmalar yapmakta ve Hakola'nın sinemada ölümlülük üzerine daha geniş bir söyleme olan katkılarına dair çıkarımlarla sonlanmaktadır. Hakola’nın belgesel teorisi, tıbbi beşeri bilimler, ölüm çalışmaları ve temsil etiği gibi disiplinlerarası bir yaklaşımla ele aldığı eser, belgesel film yapımının ölümün çağdaş kültürel algılarını şekillendirmedeki önemli rolünü vurgulamaktadır. Etik ikilemlere, kişisel anlatılara ve otantiklik ile sömürü arasındaki dengeye odaklanarak, Hakola ölümün nasıl filme alındığı ve yorumlandığına dair sınırları genişleten kapsamlı bir analiz sunmaktadır.

Kaynakça

  • Aaron, M. (2014). Death and the Moving Image: Ideology, Iconography, and I. Edinburgh University Press.
  • Butler, J. (2004). Precarious Life: The Powers of Mourning and Violence. Verso Books.
  • Foucault, M. (1978). The History of Sexuality: An Introduction. Pantheon Books.
  • Gawande, A. (2014). Being Mortal. Metropolitan Books.
  • Grierson, J. (1966). Grierson on Documentary. University of California Press.
  • Hagin, B. (2010). Death in Classical Hollywood Cinema. Springer.
  • Hakola, O. (2024). Filming Death: End-of-Life Documentary Cinema. Edinburgh University Press.
  • Nichols, B. (2001). Introduction to Documentary. Indiana University Press.
  • Rose, D. B. (2013). In the Shadow of All This Death. In J. Johnston & F. Probyn-Rapsey (Eds.), Animal Death (pp. 1–20). Sydney University Press.
  • Sobchack, V. (1992). The Address of the Eye: A Phenomenology of Film Experience. Princeton University Press.
  • Ulum, Ö. G. (2024). Violence against Women in and Beyond Conflict: The Coloniality of Violence” by Julia Carolin Sachseder. Asian Women, 40(3), 139-144. https://doi.org/10.14431/aw.2024.9.40.3.139
  • Walter, T. (2017). What Death Means Now. Policy Press.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Sinema (Diğer)
Bölüm Sinecine Kitaplığı
Yazarlar

Ömer Gökhan Ulum 0000-0001-7685-6356

Yayımlanma Tarihi 5 Haziran 2025
Gönderilme Tarihi 14 Aralık 2024
Kabul Tarihi 2 Mart 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 16 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ulum, Ö. G. (2025). FILMING DEATH: END-OF-LIFE DOCUMENTARY CINEMA. sinecine: Sinema Araştırmaları Dergisi, 16(1), 97-104.

sinecine TR DİZİN ve FIAF tarafından taranmaktadır.