Patricia Pisters'ın kitabı 21. YY'ın küreselleşmiş sinemasına yeni bir kavram, "nöro-imge" kavramı aracılığıyla bakmaktadır. Nöro-imge Deleuze''ün hareket imge ve zaman imge kavramlarından yola çıkarak üretilmiştir. Kitap nöro-imge'yi felsefi açıdan açıklamakta, nörobilimden çok estetik, ontolojik ve epistemolojik boyutlara odaklanmaktadır. Kitabın sonuç kısmı nöro-imge'nin politik ve etik görünüşlerine; tarihsel belleğin üretimi, nöro-imge'nin politikayı etkileme yolları, savaş bağlamındaki ekranların ve savaş filmlerinin çoğalması gibi konulara ayrılmıştır. Patricia Pisters bu kitapla bize nöro-imge'nin neden günümüzde ortaya çıktığına dair bir anlayış kazandırmaktadır. Kitabın sonuç makalesinde tüm bunları toparlamanın yanı sıra nöro-imge kavramını açıklığa kavuşturmaktadır.
Abstract
Patricia Pisters's book approaches 21st-century globalized cinema through the new concept of the “neuro-image. The concept produced through Deleuze's movement image and time image concepts. The book explores neuro-images from a philosophical point of view, paying less attention to science and more to their ontological, epistemological, and aesthetic dimensions. The final section of the book is dedicated to the political and ethical aspects of the neuro-image, including the production of historical memory, the ways in which the neuro-image can impact politics, and the multiplication of screens in the context of war and war films. Pisters leaves us with an understanding of why it is that the neuro-image has emerged in our present moment. In the Conclusion article of the book, Pisters clarifies neuro-image concept as well as she sums up all.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Felsefe |
Bölüm | Çeviri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 6 |