Bu çalışmada, Guy Ernest Debord’un teorisinde ve her biri ayrı bir manifesto olan filmlerinde dile getirdiği gösteri kavramına ve eleştirisine odaklanılmıştır. Debord, tüm gerçekliğin bir yanılsama olarak imajlara indirgendiğini ve gösteriye dönüştüğünü ifade eder. Ona göre kitle iletişim araçları ve özellikle de sinema sahte gerçekliği yeniden üreterek gösteriye hizmet eden araçlardır. Bu çalışmada Guy Ernest Debord’un gösteri teorisinden hareketle, onun yaşamı, eleştirisi ve sineması odağa alınmıştır. Çalışmada Debord’un filmlerine başvurularak gösteriye dair eleştirel bir analiz ortaya konulmakta ve detournement yönteminin eleştirel, politik ve dönüştürücü bir sinema yapmayı mümkün kılıp kılamadığı sorgulanmaktadır.
In this study, the concept of the spectacle and its criticism, which Guy Ernest Debord expresses in his theory and films, each of which is a separate manifesto, is focused on. Debord states that all reality is reduced to images as an illusion and turned into a spectacle. According to him, mass media and especially cinema are tools that serve the show by reproducing false reality. In this study, Guy Ernest Debord’s life, criticism, and cinema are focused on based on the theory of spectacle. In the study, a critical show analysis is put forward by referring to Debord’s films. It is questioned whether the detournement method makes it possible to make a critical, political and transformative cinema.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 27 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 15 |