Çalışmada, 2022 yapımı Kurak Günler (Emin Alper) adlı film, Ernest Jentsch’in ve psikanalizin kurucusu Sigmund Freud'un 1919 yılında yayınladığı "Tekinsizlik Üzerine" adlı makalesinde ele aldığı teorik bilgiler üzerinden incelenmektedir. Emin Alper tarafından senaryosu yazılarak yönetilen filmde kasabaya yeni atanmış genç bir savcı olan Emre'nin yaşadığı olayları ele alınmaktadır. Bu olaylar arasında su kaynaklarına dair sorunlar, obrukların ortaya çıkması ve yaklaşan seçimlerle birlikte artan siyasi gerilim önemli bir yer tutmaktadır. Filmin temel odak noktası, tekinsizlik kavramını derinlemesine ele almaktır. Filmde, Savcı Emre'nin etrafındaki karakterler, tekinsizlik duygusunun artmasına katkıda bulunacak şekilde konumlandırılmıştır. Özellikle avukat Şahin ve gazeteci Murat, iki zıt karakter olarak, tekinsizliği vurgulamaktadır. Bu karakterler, hikayenin içinde tekinsizliği derinleştiren ve izleyiciye bu hissiyatı yaşatan önemli unsurlardır. Ayrıca, filmde taşra hayatının nasıl kullanıldığı ve bu yaşam tarzının tekinsizlik üzerindeki etkisi de incelenmektedir. Aynı zamanda, ev dışındaki mekanların yarattığı tekinsizlik, doğanın ve bireylerin tekinsizliği nasıl etkilediği, olayların kendileri üzerinden nasıl bir tekinsizlik yarattığı ve kurgusal belirsizlik aracılığıyla tekinsizlik hissinin nasıl oluşturulduğu da filmde ele alınan temalar arasındadır. Çalışmada, Kurak Günler (2022) adlı filmin tekinsizlik kavramı açısından nasıl bir derinlik taşıdığını ve bu kavramın nasıl işlendiğini incelemektedir. Film, tekinsizlik kavramı üzerinden izleyiciye kasabada yaşanan olayların alt metinlerini okuma şansı sunmaktadır.
Sayın Doç. Dr. Özgür Velioğlu Metin'e destekleri için teşekkür ederiz.
In this study, the 2022 film Kurak Günler (Emin Alper) is analyzed through the theoretical knowledge of Ernest Jentsch and Sigmund Freud, the founder of psychoanalysis, in his 1919 article "On Uncanny". The film's narrative centers around the experiences of Emre, a young prosecutor newly assigned to a small town. Among the significant events depicted in the film are issues related to water sources, the sudden emergence of sinkholes, and escalating political tensions as elections draw near. The primary objective of the film is to conduct an in-depth exploration of the concept of the uncanny. Within the film, the characters surrounding Prosecutor Emre are strategically positioned to contribute to the intensification of the uncanny feeling. In particular, characters such as lawyer Şahin and journalist Murat, serving as contrasting figures, are employed to accentuate the uncanny aspects of the narrative. These characters play pivotal roles in deepening the sense of uncanniness within the storyline, providing the audience with an elevated experience of this sensation. Furthermore, the study delves into how rural life is portrayed in the film and its influence on the uncanny elements. It also explores various themes, including the uncanniness induced by external settings, the contribution of nature and individuals to the uncanny, the manner in which events themselves generate a sense of uncanniness, and how the feeling of uncanniness is cultivated through narrative ambiguity. The study examines how the movie Burning Days (2022) carries a depth in terms of the concept of the uncanny and how it processes this concept. Through the concept of the uncanny, the film offers the audience the chance to read the subtext of the events in the town.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sinema (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 1 Mart 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 27 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 27 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 12 Şubat 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 17 |