Sınıf
ortamı farklı özellikli öğrencilerden oluşur. Bir sınıfta genel olarak
öğrencilerin yüzde sekizi kaynaştırma eğitimi almış, yüzde yirmi beşi
parçalanmış aileye mensuptur (Uşaklı, 2013a). Bu iki genel özellik yanında
öğrenciler farklı özellikleriyle sınıfın sosyal duygusal iklimini olumsuz
etkiler. Bu yazıda sosyal duygusal öğrenme (SDÖ) kavramı incelenmiştir. SDÖ’nin
insan ilişkilerinde neden önemli olduğu açıklanmıştır. Duygusal zeka
araştırmalarının bir sonucu olarak ortaya çıkan SDÖ çalışmaları otuz yıla yakın
bir geçmişe dayanmaktadır. Özellikle Amerika Birleşik Devletlerinde başlayan
SDÖ çalışmaları gelişmiş ülkelerde yaygınlaşarak artmaktadır. SDÖ üzerine
Türkiye’de yapılan çalışmalar ise son on yıldır artarak devam etmektedir. Genel
olarak okul ortamlarında verilen SDÖ eğitiminin diğer kurumlarda da
verilebileceği bu çalışmada tartışılmıştır. SDÖ’nin başladığı ülke olan
ABD’inde Collaboration of Academics for Social Emotional
Learning
(CASEL) tarafından tanımlanan ve SDÖ’ye atfedilen beş duygusal durum bu yazıda
irdelenmiştir. Temel olarak kendi ve başkalarının duygularının farkında olma
olarak tanımlanabilecek SDÖ sadece sınıf ve okul ortamında değil iki kişinin
bir arada olduğu tüm ortamlarda önemlidir.
Sosyal Duygusal Öğrenme Öz-farkındalık Öz-yönetim Sosyal-farkındalık İlişki-becerileri
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 18 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 2 |