Küreselleşmenin
ortaya çıkardığı değişim ve gelişmeler işletmeleri de derinden etkilemiştir.
Dünyadaki tüm faaliyetler kendi sınırlarını aşıp yerel olmaktan çıkmış ve
uluslararası boyut kazanmıştır. Bilgi, iletişim, ulaşım ve lojistik
teknolojilerindeki gelişmeler, ülkeler arasındaki sınırları kaldırmış ve tüm
dünyayı global bir pazar haline getirmiştir. Firmalar kâr edebilmek, hayatta
kalabilmek veya rekabet edebilmek için bu değişime ayak uydurmak zorunda
kalmıştır. İşletmelerin üretim fazlalıklarını satma, daha fazla kâr elde
edebilme, riski azaltma, gelişme ve büyüme istekleri firmaları
uluslararasılaşmaya yönlendirmiştir. Bu çalışmanın amacı firmaların hangi
yöntemlerle veya stratejilerle uluslararası pazarlara gireceği, giriş
stratejilerini belirlerken nelere dikkat edeceği, bu stratejilerin firmanın
başarısı veya başarısızlığı üzerinde doğrudan etkisinin olup olmadığının ortaya
konulmasıdır. Çalışmamızda uluslararasılaşmanın kavramsal değerlendirmesi
yapılmış, işletmeleri uluslararasılaşmaya yönlendiren faktörlerin neler
olduğuna değinilmiş, uluslararasılaşma sürecinin nasıl
gerçekleştirilebileceğini anlatan teoriler üzerinde durulmuş, uluslararası
pazarlara giriş stratejilerinin ve bu stratejilerin seçimini etkileyen
faktörlerin neler olduğu ile ilgili literatür çalışmalarına değinilmiştir
Küreselleşme Uluslararasılaşma Strateji Uluslararası pazar Uluslararasılaşma teorileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 26 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1 |