Bu makalede ilahiyat fakültelerinde okutulan Tefsir Tarihi ve Usûlü dersini incelemek, bu dersle ilgili ilahiyat öğrencilerinin görüş ve değerlendirmelerini belirlemek ve buradan yola çıkarak birtakım önerilerde bulunmak hedeflenmektedir. Araştırmaya Türkiye’nin farklı bölgelerinde bulunan 5 ilahiyat fakültesinden 114 öğrenci katılmıştır. Bu çalışma ilahiyat fakültesi öğrencilerine Tefsir Tarihi ve Usûlü dersinin Kur’ân’ı anlama nosyonu kazandırıp kazandırmadığını tespit etmeyi, ayrıca -alan araştırmasında geçerli yöntemleri değerlendirmek suretiyle- bu dersin temel sorunlarını belirleyerek ileri çalışmalar için bir basamak oluşturmayı ve elde edilen bulgular doğrultusunda belirlenen sorunlara öneriler getirmeyi amaçlamaktadır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALELERİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2012 |
Gönderilme Tarihi | 2 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 3 Sayı: 5 |
Şırnak Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.