BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2013, Cilt: 4 Sayı: 8, - , 01.12.2013

Öz

Shah Waliullah al-Dihlawi (d. 1762) who was famious face of the 18th century revival (tajded) movements of the Indian sub-continent have been the subject of a large number of different scientific research. This study aims to attempt to develop a bibliography of the litterateur which has been written about him. Also in this study will be focused on the historical course of research and endeavored to determine the basic approach of works in question

Kaynakça

  • Abdülhay el-Hasenî, Nüzhetü’l-havâtır ve behcetü’l-mesâmi ve’n-nevâzır, Beyrut: Dâru İbn Hazm, 1999.
  • Afzal, Mohammad, Shah Wali Allah’s Philosophy of Education, Islamabad: National Ins- titute of Historical and Culturel Research Centre, 2003.
  • Ahmad Khan, “A Unique Ms. of Fath al-Rahman by Shah Wali Allah”, M. Ikram Chaghatai’nin Shah Waliullah (1703-1762): His Religious and Political Thought adlı eseri içerisinde, Lahore: Sang-e-Meel Publications, 2005, s. 639-646.
  • _____“A Select Bibliography of Writings by and About Shah Wali-Allah Dihlawi in Eng- lish and Urdu”, The Muslim World, 7: 1 )1986(, s. 56-65.
  • Alvi, Sajida S., “The Mujaddid And Tajdid Traditions in The Indian Subcontinent: An Historical Overview”, Journal of Turkish Studies, sy. 18, 1994, s. 1-15.
  • Ansari, A. S. Bazmee, “Shah ‘Wali Allah al-Dihlawi,”, EI2, II, 254-255. _____, “Shah Wali Allah al-Dihlawi”, M. Ikram Chaghatai’nin Shah Waliullah (1703- 1762): His Religious and Political Thought adlı eseri içerisinde, Lahore: Sang-e-Meel Publications, 2005, s. 15-18.
  • Aydın, Ahmet, Şah Veliyyullah ed-Dihlevî ve Dihlevîlik, Doktora Tezi, Marmara Üniver- sitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013.
  • Aziz Ahmed, “Şah Veliyyullah Dehlevî’nin Dînî ve Siyâsî Görüşleri”, çev. Kadir Özköse, İslâmî Araştırmalar Dergisi, 14: 3-4 )2001(, s. 536-541.
  • _____, Hindistan ve Pakistan’da Modernizm ve İslam, çev. Ahmed Küskün, İstanbul: Yö- neliş Yayınları, 1990.
  • _____, Hindistan’da İslam Kültürü Çalışmaları, çev. Latif Boyacı, İstanbul: İnsan Yayın- ları, 1995.
  • Azyumardi Azra, “Networks of the Ulama in the Seventeenth Century Haramayn”, The Origins of Islamic Reformism in Southeast Asia içerisinde, Honululu: Allen Unwin and University of Hawai’i Press, 2004, s. 8-31
  • _____, “Reformism in the Networks”, The Origins of Islamic Reformism in Southeast Asia içerisinde, Honululu: Allen Unwin and University of Hawai’i Press, 2004, s. 32-51.
  • Baljon, J. M. S., Modernist Düşüncenin Şekillenişi Şah Veliyyullah Dihlevi, çev. İsmail Çalışkan, Ankara: Ankara Okulu Yayınları, 2002.
  • _____, “Shah Waliullah and Dargah”, M. Ikram Chaghatai’nin Shah Waliullah (1703- 1762): His Religious and Political Thought adlı eseri içerisinde, Lahore: Sang-e-Meel Publications, 2005, s. 517-525.
  • _____, “Social and Economic Ideas of Shah Wali Allah”, Readings in Islamic Economic Thought içerisinde, ed. Abul Hasan M. Sadeq ve Aidit Ghazali, Kuala Lumpur: Longman, 1992, s. 238-245.
  • _____, Kur’an Yorumunda Çağdaş Yönelimler, çev. Şaban Ali Düzgün, Ankara: Fecr Ya- yınları, 1994.
  • Bhat, Abdur Rashid, “Shah Wali Allah’s Political Thought in the Context of His Irtifaqat”, Journal of Objective Studies, 3: 1 )1991(, s. 67–78.
  • Birışık, Abdülhamit, “Urduca Kur’ân Tercümelerinin Tarihî Gelişiminde Batı’nın Etkisi”, İslâmî Araştırmalar Dergisi, 16: 3 )2003(, s. 378-390.
  • _____, Hind Altkıtası Düşünce ve Tefsir Ekolleri, İstanbul: İnsan Yayınları, 2001.
  • _____, Sosyalist Müfessir Ubeydullah es-Sindî’nin Dinî-Siyâsî Düşüncesi ve Tefsiri, Bur- sa: Emin Yayınları, 2012.
  • Brown, Daniel W., Rethinking Tradition in Modern Islamic Thought, Cambridge: Camb- ridge University, 1996.
  • Buehler, Arthur F., “Karizmatik Otorite Nassî Otoriteye Karşı: İngiliz Hindistanı’nda Ara- cı Tasavvufu Reddedenlere Nakşibendî Yanıt”, çev. Orhan Ş. Koloğlu, Uludağ Üniversite- si İlâhiyat Fakültesi, 13: 2 )2004(, s. 253-278.
  • _____, “Nakşbendiyye-Müceddidiyye ve Hindistan’da Yayılışı”, çev. Halil İbrahim Şim- şek, Çorum İlahiyat Fakültesi Dergisi, II: 3 )2003(, s. 143-164.
  • Bulut, İsmail, “Dehlevi Düşüncesinde Mistik Yapı ve Rüya Kavramının Önemi”, Kelam Araştırmaları, 9: 2 )2011(, s. 77-92.
  • Chaghatai, M. Ikram, “Shah Wali Allah )Select Bibliography(”, Shah Waliullah (1703- 1762): His Religious and Political Thought içerisinde, Lahore: Sang-e-Meel Publications, 2005, s. 695-714.
  • _____, Shah Waliullah (1703-1762): His Religious and Political Thought, Lahore: Sang- e-Meel Publications, 2005.
  • Çantay, Hasan Basri, “Müceddid Büyük Alimlerden Şah Veliyyullah-ı Dehlevi”, Hilal Dergisi, I: 8 )1959(, s. 14-18.
  • Dallal, Ahmad, “The Origins and Objectives of Islamic Revivalist Thought, 1750-1850”,
  • Journal of the American Oriental Society, 113: 3 )1993(, s. 341-359.
  • Dar, Bashir Ahmad, “Wali Allah: His Life And Time”, M. Ikram Chaghatai’nin Shah Wa- liullah (1703-1762): His Religious and Political Thought adlı eseri içerisinde, Lahore:
  • Sang-e-Meel Publications, 2005, s. 18-50.
  • Fazlur Rahman, “The Thinker of Crisis: Shah Wali-Ullah”, Pakistan Quarterly, VI: 2, 1956, s. 44-48.
  • _____, “İslam’da Canlandırma ve Reform Hareketleri”, çev. Adil Çiftçi, İslâmî Yenilenme Makaleler III içerisinde, Ankara: Ankara Okulu Yayınları, 2002, s. 37-62.
  • _____, “Kur’ân’ın Başka Dillere Çevrilmesi”, çev. Adil Çiftçi, İslâmî Yenilenme Makale- ler II içerisinde, Ankara: Ankara Okulu Yayınları, 2000, s. 41-48.
  • _____, İslam, çev. Mehmet Dağ, Mehmet Aydın, 2. bs., Ankara: Selçuk Yayınları, 1992.
  • _____, İslâm’da İhya ve Reform, çev. Fehrullah Terkan, Ankara: Ankara Okulu Yayınları, 200 Gibb, Hamilton Alexander Roskeen, Islam: A Historical Survey, Oxford: Oxford Univer- sity, 1989.
  • _____, İslam’da Modern Eğilimler, çev. M. Kürşad Atalar, Ankara: Çağlar Yayınları, 200 _____, Modern Trends in Islam, Chicago: The University of Chicago, 1947.
  • Halepota, A. J., “Shah Waliyullah And Iqbal The Philosophers of Modern Age”, M. Ikram Chaghatai’nin Shah Waliullah (1703-1762): His Religious and Political Thought adlı eseri içerisinde, Lahore: Sang-e-Meel Publications, 2005, s. 649-656.
  • _____, The Practical Theology and Ethics of Shah Waliullah of Delhi, Doktora Tezi, Uni- versity of Oxford, 1949.
  • Hermansen, Marcia K., “The Current State of Shah Wali Allah Studies”, M. Ikram Chaghatai’nin Shah Waliullah (1703-1762): His Religious and Political Thought adlı eseri içerisinde, Lahore: Sang-e-Meel Publications, 2005, s. 683-693.
  • Hidayat, Husain M., “The Persian Autobiography of Shah Waliullah bin Abd al-Rahim al- Dihlavi”, Journal of the Asiatic Society of Bengal, 4: VIII )1912(, s. 161-175.
  • Ikram, S. M., History of Muslim Civilization in India and Pakistan, Lahor: Institute of Islamic Culture, 1989.
  • Islahi, Abdul Azim, “Shah Wali Allah’s Concept of al-Irtifaqat”, Journal of Objective Stu- dies, 2: 1 )1990(, s. 46-63.
  • Jalbani, G. N., “The Socioeconomic Thought of Shah Wali Allah”, Readings in Islamic Economic Thought içerisinde, ed. Abul Hasan M. Sadeq ve Aidit Ghazali, Kuala Lumpur: Longman, 1992, s. 246-259.
  • _____, Life of Shah Waliyullah, Idarah-i Adabiyat-i Delli, 1980.
  • Kamali, Sabih Ahmad, “Shah Waliy Allah’s Doctrine of Irtifaqat”, Iqbal Review, II. 3 )1963(, s. 1-17.
  • Karaman, Hayreddin, İmâm-ı Rabbânî ve İslâm Tasavvufu, İstanbul: İz Yayıncılık, 2003.
  • _____, İslam Hukuk Tarihi, İstanbul: İz Yayıncılık, 1999.
  • _____, İslam Hukukunda İctihad, 2. bs., İstanbul: Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Vakfı Yayınları, 1996.
  • Kavak, Özgür, “Tecdîd mi, İnşa mı? Şah Veliyyullah Dihlevî’den Muhammed İkbal’e Hind Alt-Kıtasında İctihad ve Taklide Farklı Yaklaşımlar”, İslam Hukuku Araştırmaları Dergisi, sy. 17, 2011, s. 193-206.
  • _____, “Zor Zamanda Âlim Olmak: Şah Veliyyullah Dihlevî’nin Kendi Kaleminden Ha- yatı”, Dîvân Dergisi, 9:17 )2004(, s. 117-145.
  • Kaya, Eyyüp Said, “Batı Gözüyle Modernleşme Arifesinde Tecdid”, İslam Araştırmaları Dergisi, sy. 25, 2011, s. 27-50.
  • Keskioğlu, Osman, “Ahmed Şâh Veliyyullâh Dehlevî”, Diyanet İşleri Başkanlığı Dergisi, 5: 12 )1966(, s. 359-362.
  • Khalid, Detlev, “Ubayd-Allah Sindhî, Modern Interpretation of Muslim Universalism”, Islamic Studies, VIII: 2 )1969(, s. 97-114.
  • Khatoon, Saeeda, “Shah Wali Allah’s Philosophy of Society- An Outline”, Hamdard Isla- micus, VII; 4 )1984(, s. 57-67.
  • M. Mujeeb, The Indian Muslims, New Delhi: Munshiram Manoharlal Publishers, 1985.
  • Meryem Cemile, Garp Materyalizmi Karşısında İslâm, çev. Kemal Kuşçu, İstanbul: Sön- mez Neşriyat, 1967.
  • Meryem Cemile-Mevdûdî, Mektuplaşmalar, çev. Ebubekir Doğan, İstanbul: Akabe Ya- yınları, 1986.
  • Metcalf, Barbara Daly, Islamic Revival in British India: Deoband, 1860-1900, Princeton:
  • Princeton University Press, 1982.
  • Miʻraj Muhammad, Shah Wali Allah’s Attempt to Reconcile The Schools of Fiqh, Master Tezi, McGill University, 1968.
  • Misbâhullah Abdülbâkî, “el-İmâm Veliyyullah ed-Dihlevî ve tercemetühu li’l-Kur’ân ‘Fethu’r-Rahmân bi tercemeti’l-Kur’ân’”, ed-Dirâsâtü’l-İslâmiyye, 44: 1, s. 5-61. M. Nafi, Basheer, “Tasawwuf and Reform in Pre-Modern Islamic Culture: In Search of Ibrahim al-Kurani”, Die Welt des Islams, 42: 3 )2002(, s. 307- 355.
  • Muhammad al Ghazali, “Universal Social Culture: An Empirico-Revelational Paradigm of Shah Wali Allah”, The American Journal of Islamic Social Sciences, 11: 1 )1994(, s. 13
  • Muhammad Athar Ali, “A Critical Evaluation of Shah Wali Allah’s Attitude to Ijtihad Vis- a-Vis The Views of The Other Jurists”, Hamdard Islamicus, XX: 1 )1997(, s. 19-26.
  • Muhammed İkram, Rûd-i Kevser, 3. bs., Lahor: İdâre-i Sekâfet-i İslâmiyye, 1992.
  • Muztar, A. Ditta, Shah Wali Allah A Saint-Scholar of Muslim India, Islamabad: National Commission on Historical and Cultural Research, 1979.
  • Nedvî, Ebû’l-Hasen Ali el-Hüseynî, el-İmâmü’d-Dihlevî, Kuveyt: Dâru’l-Kalem, 1985.
  • Nizami, Khaliq Ahmad, “Shah Wali-Ullah And Indian Politics in the 18th Century”, M. Ikram Chaghatai’nin Shah Waliullah (1703-1762): His Religious and Political Thought adlı eseri içerisinde, Lahore: Sang-e-Meel Publications, 2005, s. 143-157.
  • _____, “Shah Waliullah of Delhi: His Thought and Contribution”, Islamic Culture, LIV: 3 )1980(, s. 141-152.
  • Özcan, Azmi, “Hindistan’da 19. Yüzyıl İslam Modernizmi ve Seyyid Ahmed Han”, İslâmiyât, 7: 4 )2004(, s. 197-204.
  • Peters, Rudolph, “Idjtihad and Taqlid in 18th and 19th Century Islam”, Die Welt Des Islams, XX: 3-4 )1980(, s. 131-145.
  • _____,“18. ve 19. Yüzyıllarda İctihad ve Taklid”, çev. Özgür Kavak, İslam Hukuku Araş- tırmaları Dergisi, sy. 14, 2009, s. 97-110.
  • Radtke, Bernad “Sufism in the 18th Century: An Attempt at a Provisional Appraisal”, Die Welt des Islams, 36: 3 )1996(, s. 326-364.
  • Rizvi, Saiyid Athar Abbas, Shah Wali-Allah and His Times, Canberra: Ma’rifat Publishing House, 1980.
  • Sıddıqi, Abdul Hamid, “Shah Wali Allah Dihlawi”, M. Ikram Chaghatai’nin Shah Waliul- lah (1703-1762): His Religious and Political Thought adlı eseri içerisinde, Lahore: Sang- e-Meel Publications, 2005, s. 51-77.
  • Siyalkûtî, Muhammed Beşîr, el-İmâmü’l-Müceddid el-Muhaddis eş-Şâh Veliyyullah ed- Dihlevî Hayâtuhu ve Da‘vetuhu, Beyrut: Dâru İbn Hazm, 1999.
  • Subhani, Hammaad E., “Locating Shah Wali Allah in Islamic Political Thought”, Ham- dard Islamicus, XXX: 1 )2007(, s. 17-28.
  • Şah Veliyyullah ed-Dihlevî, Hüccetullâhi’l-bâliğa İslam Düşüncesinin İlkeleri, çev. Meh- met Erdoğan, İstanbul: İz Yayıncılık, 1994.
  • _____, Hayru’l-kesîr, Beyrut: Dâru’l-Kütübi’l-İlmiyye, 2008.
  • _____, İthâfü’n-nebîh fimâ yehtâcu ileyhi’l-muhaddisu ve’l-fakîh, Lahor: el-Mektebetü’s- Selefiyye, 1969.
  • _____, “el-İnsaf fi Beyani Sebebi’l-İhtilaf Risâlesi”, Mezheplerin Doğuşu ve İçtihat Tar- tışması içerisinde, çev. Şükrü Özen, İstanbul: Pınar Yayınları, 2003, s. 57-144.
  • _____, “Ikdu’l-Cîd”, İctihad, Taklîd ve Telfîk Üzerine Dört Risâle içerisinde, çev. Hayred- din Karaman, İstanbul: İz Yayıncılık, 2004, s. 123-180.
  • _____, et-Tefhimâtü’l-İlâhiyye, Haydarabad: Akademiyyetü’ş-Şah Veliyyullah, ts. _____, “el-Cüz’ü’l-latîf fî tercemeti’l-abdi’z-za‘îf”, Şah Veliyyullah key siyâsî mektubât içerisinde, çev. Hâlik Ahmed Nizâmî, Lahor: İdâre-i İslâmiyât, 1978, s. 191-201.
  • _____, et-Tefsîru’l-Cemâlî ‘ale’t-tenzîli’l-celâlî, çev. Muhammed Hayruddîn el-Hindî, Mısır: Matbaa-i Hidiviyye, 1294/1877.
  • _____, el-Fevzü’l-kebir fi usuli’t-tefsir, çev. Mehmed Sofuoğlu, İstanbul: Çağrı Yayınları, 19 _____, Fıkhi İhtilaflarda Ölçü, çev. Musa Hub, İstanbul: Yeni Akademi Yayınları, 2006.
  • Şimşek, Murat, “İslam Hukuk Felsefesi Açısından Şah Veliyyullah Dihlevî’de İrtifâk )Sosyo-Ekonomik Gelişim Aşamaları( Teorisi”, İslam Hukuku Araştırmaları Dergisi, sy. 15, 2010, s. 385-400.
  • Ubeydullah es-Sindî, et-Temhîd li taʻrifi eimmeti’t-tecdîd, çev. Ebû Saîd Gulâm Mustafa Kâsımî, Haydarâbâd: Lecnetu İhyâi’l-Edebi’s-Sindî, 1972.
  • Umar, Mohammad, Islam in Northern India During The Eighteenth Century, New Delhi: Munshiram Manoharlal Publishers, 1993.
  • Voll, John O., “Abdallah Ibn Salim al-Basri and 18th Century Hadith Scholarship”, Die Welt des Islams, 42: 3 )2002(, s. 356- 372.
  • _____, “Hadith Scholars and Tariqas: An Ulama Group in the Eighteenth Century Hara- mayn and Their Impact in the Islamic World”, Journal of Asian and African Studies, XV, 3-4 )1980(, s. 264-273.
  • _____, “Muhammad Hayya al-Sindi and Muhammad Ibn Abd al-Wahhab: An Analysis of an Intellectual Group in Eighteenth-Century Madina”, BSOAS, 38: 1 )1974(, s. 32-39.
  • _____, “Scholarly Interrelations Between South Asia and the Middle East in the 18th Cen- tury”, The Countries of South Asia içerisinde, Philadelphia: University of Pennsylvania Press, 1988, s. 49-59.
  • Ziyâü’l-Hasen el-Faruki, The Deoband School and The Demand for Pakistan, Lahor: Progressive Books, ts.

Bir Bibliyografya Denemesi: Şah Veliyyullah ed-Dihlevi’yi Konu Alan Çalışmalar

Yıl 2013, Cilt: 4 Sayı: 8, - , 01.12.2013

Öz

18. yüzyıldaki ihyâ hareketlerinin Hint alt kıtasındaki meşhûr siması Şah Veliyyullah ed-Dihlevî (ö. 1762) farklı ilim sahalarında çok sayıda araştırmanın konusu olmuştur. Bu çalışma onun hakkında gelişen literatüre dair bir bibliyografya denemesi yapmayı hedeflemektedir. Ayrıca çalışmada Şah Veliyyullah’a yönelik araştırmaların tarihî seyri üzerinde durulmaya ve bu eserlerdeki temel yaklaşım tarzları tespit edilmeye gayret edilecektir

Kaynakça

  • Abdülhay el-Hasenî, Nüzhetü’l-havâtır ve behcetü’l-mesâmi ve’n-nevâzır, Beyrut: Dâru İbn Hazm, 1999.
  • Afzal, Mohammad, Shah Wali Allah’s Philosophy of Education, Islamabad: National Ins- titute of Historical and Culturel Research Centre, 2003.
  • Ahmad Khan, “A Unique Ms. of Fath al-Rahman by Shah Wali Allah”, M. Ikram Chaghatai’nin Shah Waliullah (1703-1762): His Religious and Political Thought adlı eseri içerisinde, Lahore: Sang-e-Meel Publications, 2005, s. 639-646.
  • _____“A Select Bibliography of Writings by and About Shah Wali-Allah Dihlawi in Eng- lish and Urdu”, The Muslim World, 7: 1 )1986(, s. 56-65.
  • Alvi, Sajida S., “The Mujaddid And Tajdid Traditions in The Indian Subcontinent: An Historical Overview”, Journal of Turkish Studies, sy. 18, 1994, s. 1-15.
  • Ansari, A. S. Bazmee, “Shah ‘Wali Allah al-Dihlawi,”, EI2, II, 254-255. _____, “Shah Wali Allah al-Dihlawi”, M. Ikram Chaghatai’nin Shah Waliullah (1703- 1762): His Religious and Political Thought adlı eseri içerisinde, Lahore: Sang-e-Meel Publications, 2005, s. 15-18.
  • Aydın, Ahmet, Şah Veliyyullah ed-Dihlevî ve Dihlevîlik, Doktora Tezi, Marmara Üniver- sitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013.
  • Aziz Ahmed, “Şah Veliyyullah Dehlevî’nin Dînî ve Siyâsî Görüşleri”, çev. Kadir Özköse, İslâmî Araştırmalar Dergisi, 14: 3-4 )2001(, s. 536-541.
  • _____, Hindistan ve Pakistan’da Modernizm ve İslam, çev. Ahmed Küskün, İstanbul: Yö- neliş Yayınları, 1990.
  • _____, Hindistan’da İslam Kültürü Çalışmaları, çev. Latif Boyacı, İstanbul: İnsan Yayın- ları, 1995.
  • Azyumardi Azra, “Networks of the Ulama in the Seventeenth Century Haramayn”, The Origins of Islamic Reformism in Southeast Asia içerisinde, Honululu: Allen Unwin and University of Hawai’i Press, 2004, s. 8-31
  • _____, “Reformism in the Networks”, The Origins of Islamic Reformism in Southeast Asia içerisinde, Honululu: Allen Unwin and University of Hawai’i Press, 2004, s. 32-51.
  • Baljon, J. M. S., Modernist Düşüncenin Şekillenişi Şah Veliyyullah Dihlevi, çev. İsmail Çalışkan, Ankara: Ankara Okulu Yayınları, 2002.
  • _____, “Shah Waliullah and Dargah”, M. Ikram Chaghatai’nin Shah Waliullah (1703- 1762): His Religious and Political Thought adlı eseri içerisinde, Lahore: Sang-e-Meel Publications, 2005, s. 517-525.
  • _____, “Social and Economic Ideas of Shah Wali Allah”, Readings in Islamic Economic Thought içerisinde, ed. Abul Hasan M. Sadeq ve Aidit Ghazali, Kuala Lumpur: Longman, 1992, s. 238-245.
  • _____, Kur’an Yorumunda Çağdaş Yönelimler, çev. Şaban Ali Düzgün, Ankara: Fecr Ya- yınları, 1994.
  • Bhat, Abdur Rashid, “Shah Wali Allah’s Political Thought in the Context of His Irtifaqat”, Journal of Objective Studies, 3: 1 )1991(, s. 67–78.
  • Birışık, Abdülhamit, “Urduca Kur’ân Tercümelerinin Tarihî Gelişiminde Batı’nın Etkisi”, İslâmî Araştırmalar Dergisi, 16: 3 )2003(, s. 378-390.
  • _____, Hind Altkıtası Düşünce ve Tefsir Ekolleri, İstanbul: İnsan Yayınları, 2001.
  • _____, Sosyalist Müfessir Ubeydullah es-Sindî’nin Dinî-Siyâsî Düşüncesi ve Tefsiri, Bur- sa: Emin Yayınları, 2012.
  • Brown, Daniel W., Rethinking Tradition in Modern Islamic Thought, Cambridge: Camb- ridge University, 1996.
  • Buehler, Arthur F., “Karizmatik Otorite Nassî Otoriteye Karşı: İngiliz Hindistanı’nda Ara- cı Tasavvufu Reddedenlere Nakşibendî Yanıt”, çev. Orhan Ş. Koloğlu, Uludağ Üniversite- si İlâhiyat Fakültesi, 13: 2 )2004(, s. 253-278.
  • _____, “Nakşbendiyye-Müceddidiyye ve Hindistan’da Yayılışı”, çev. Halil İbrahim Şim- şek, Çorum İlahiyat Fakültesi Dergisi, II: 3 )2003(, s. 143-164.
  • Bulut, İsmail, “Dehlevi Düşüncesinde Mistik Yapı ve Rüya Kavramının Önemi”, Kelam Araştırmaları, 9: 2 )2011(, s. 77-92.
  • Chaghatai, M. Ikram, “Shah Wali Allah )Select Bibliography(”, Shah Waliullah (1703- 1762): His Religious and Political Thought içerisinde, Lahore: Sang-e-Meel Publications, 2005, s. 695-714.
  • _____, Shah Waliullah (1703-1762): His Religious and Political Thought, Lahore: Sang- e-Meel Publications, 2005.
  • Çantay, Hasan Basri, “Müceddid Büyük Alimlerden Şah Veliyyullah-ı Dehlevi”, Hilal Dergisi, I: 8 )1959(, s. 14-18.
  • Dallal, Ahmad, “The Origins and Objectives of Islamic Revivalist Thought, 1750-1850”,
  • Journal of the American Oriental Society, 113: 3 )1993(, s. 341-359.
  • Dar, Bashir Ahmad, “Wali Allah: His Life And Time”, M. Ikram Chaghatai’nin Shah Wa- liullah (1703-1762): His Religious and Political Thought adlı eseri içerisinde, Lahore:
  • Sang-e-Meel Publications, 2005, s. 18-50.
  • Fazlur Rahman, “The Thinker of Crisis: Shah Wali-Ullah”, Pakistan Quarterly, VI: 2, 1956, s. 44-48.
  • _____, “İslam’da Canlandırma ve Reform Hareketleri”, çev. Adil Çiftçi, İslâmî Yenilenme Makaleler III içerisinde, Ankara: Ankara Okulu Yayınları, 2002, s. 37-62.
  • _____, “Kur’ân’ın Başka Dillere Çevrilmesi”, çev. Adil Çiftçi, İslâmî Yenilenme Makale- ler II içerisinde, Ankara: Ankara Okulu Yayınları, 2000, s. 41-48.
  • _____, İslam, çev. Mehmet Dağ, Mehmet Aydın, 2. bs., Ankara: Selçuk Yayınları, 1992.
  • _____, İslâm’da İhya ve Reform, çev. Fehrullah Terkan, Ankara: Ankara Okulu Yayınları, 200 Gibb, Hamilton Alexander Roskeen, Islam: A Historical Survey, Oxford: Oxford Univer- sity, 1989.
  • _____, İslam’da Modern Eğilimler, çev. M. Kürşad Atalar, Ankara: Çağlar Yayınları, 200 _____, Modern Trends in Islam, Chicago: The University of Chicago, 1947.
  • Halepota, A. J., “Shah Waliyullah And Iqbal The Philosophers of Modern Age”, M. Ikram Chaghatai’nin Shah Waliullah (1703-1762): His Religious and Political Thought adlı eseri içerisinde, Lahore: Sang-e-Meel Publications, 2005, s. 649-656.
  • _____, The Practical Theology and Ethics of Shah Waliullah of Delhi, Doktora Tezi, Uni- versity of Oxford, 1949.
  • Hermansen, Marcia K., “The Current State of Shah Wali Allah Studies”, M. Ikram Chaghatai’nin Shah Waliullah (1703-1762): His Religious and Political Thought adlı eseri içerisinde, Lahore: Sang-e-Meel Publications, 2005, s. 683-693.
  • Hidayat, Husain M., “The Persian Autobiography of Shah Waliullah bin Abd al-Rahim al- Dihlavi”, Journal of the Asiatic Society of Bengal, 4: VIII )1912(, s. 161-175.
  • Ikram, S. M., History of Muslim Civilization in India and Pakistan, Lahor: Institute of Islamic Culture, 1989.
  • Islahi, Abdul Azim, “Shah Wali Allah’s Concept of al-Irtifaqat”, Journal of Objective Stu- dies, 2: 1 )1990(, s. 46-63.
  • Jalbani, G. N., “The Socioeconomic Thought of Shah Wali Allah”, Readings in Islamic Economic Thought içerisinde, ed. Abul Hasan M. Sadeq ve Aidit Ghazali, Kuala Lumpur: Longman, 1992, s. 246-259.
  • _____, Life of Shah Waliyullah, Idarah-i Adabiyat-i Delli, 1980.
  • Kamali, Sabih Ahmad, “Shah Waliy Allah’s Doctrine of Irtifaqat”, Iqbal Review, II. 3 )1963(, s. 1-17.
  • Karaman, Hayreddin, İmâm-ı Rabbânî ve İslâm Tasavvufu, İstanbul: İz Yayıncılık, 2003.
  • _____, İslam Hukuk Tarihi, İstanbul: İz Yayıncılık, 1999.
  • _____, İslam Hukukunda İctihad, 2. bs., İstanbul: Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Vakfı Yayınları, 1996.
  • Kavak, Özgür, “Tecdîd mi, İnşa mı? Şah Veliyyullah Dihlevî’den Muhammed İkbal’e Hind Alt-Kıtasında İctihad ve Taklide Farklı Yaklaşımlar”, İslam Hukuku Araştırmaları Dergisi, sy. 17, 2011, s. 193-206.
  • _____, “Zor Zamanda Âlim Olmak: Şah Veliyyullah Dihlevî’nin Kendi Kaleminden Ha- yatı”, Dîvân Dergisi, 9:17 )2004(, s. 117-145.
  • Kaya, Eyyüp Said, “Batı Gözüyle Modernleşme Arifesinde Tecdid”, İslam Araştırmaları Dergisi, sy. 25, 2011, s. 27-50.
  • Keskioğlu, Osman, “Ahmed Şâh Veliyyullâh Dehlevî”, Diyanet İşleri Başkanlığı Dergisi, 5: 12 )1966(, s. 359-362.
  • Khalid, Detlev, “Ubayd-Allah Sindhî, Modern Interpretation of Muslim Universalism”, Islamic Studies, VIII: 2 )1969(, s. 97-114.
  • Khatoon, Saeeda, “Shah Wali Allah’s Philosophy of Society- An Outline”, Hamdard Isla- micus, VII; 4 )1984(, s. 57-67.
  • M. Mujeeb, The Indian Muslims, New Delhi: Munshiram Manoharlal Publishers, 1985.
  • Meryem Cemile, Garp Materyalizmi Karşısında İslâm, çev. Kemal Kuşçu, İstanbul: Sön- mez Neşriyat, 1967.
  • Meryem Cemile-Mevdûdî, Mektuplaşmalar, çev. Ebubekir Doğan, İstanbul: Akabe Ya- yınları, 1986.
  • Metcalf, Barbara Daly, Islamic Revival in British India: Deoband, 1860-1900, Princeton:
  • Princeton University Press, 1982.
  • Miʻraj Muhammad, Shah Wali Allah’s Attempt to Reconcile The Schools of Fiqh, Master Tezi, McGill University, 1968.
  • Misbâhullah Abdülbâkî, “el-İmâm Veliyyullah ed-Dihlevî ve tercemetühu li’l-Kur’ân ‘Fethu’r-Rahmân bi tercemeti’l-Kur’ân’”, ed-Dirâsâtü’l-İslâmiyye, 44: 1, s. 5-61. M. Nafi, Basheer, “Tasawwuf and Reform in Pre-Modern Islamic Culture: In Search of Ibrahim al-Kurani”, Die Welt des Islams, 42: 3 )2002(, s. 307- 355.
  • Muhammad al Ghazali, “Universal Social Culture: An Empirico-Revelational Paradigm of Shah Wali Allah”, The American Journal of Islamic Social Sciences, 11: 1 )1994(, s. 13
  • Muhammad Athar Ali, “A Critical Evaluation of Shah Wali Allah’s Attitude to Ijtihad Vis- a-Vis The Views of The Other Jurists”, Hamdard Islamicus, XX: 1 )1997(, s. 19-26.
  • Muhammed İkram, Rûd-i Kevser, 3. bs., Lahor: İdâre-i Sekâfet-i İslâmiyye, 1992.
  • Muztar, A. Ditta, Shah Wali Allah A Saint-Scholar of Muslim India, Islamabad: National Commission on Historical and Cultural Research, 1979.
  • Nedvî, Ebû’l-Hasen Ali el-Hüseynî, el-İmâmü’d-Dihlevî, Kuveyt: Dâru’l-Kalem, 1985.
  • Nizami, Khaliq Ahmad, “Shah Wali-Ullah And Indian Politics in the 18th Century”, M. Ikram Chaghatai’nin Shah Waliullah (1703-1762): His Religious and Political Thought adlı eseri içerisinde, Lahore: Sang-e-Meel Publications, 2005, s. 143-157.
  • _____, “Shah Waliullah of Delhi: His Thought and Contribution”, Islamic Culture, LIV: 3 )1980(, s. 141-152.
  • Özcan, Azmi, “Hindistan’da 19. Yüzyıl İslam Modernizmi ve Seyyid Ahmed Han”, İslâmiyât, 7: 4 )2004(, s. 197-204.
  • Peters, Rudolph, “Idjtihad and Taqlid in 18th and 19th Century Islam”, Die Welt Des Islams, XX: 3-4 )1980(, s. 131-145.
  • _____,“18. ve 19. Yüzyıllarda İctihad ve Taklid”, çev. Özgür Kavak, İslam Hukuku Araş- tırmaları Dergisi, sy. 14, 2009, s. 97-110.
  • Radtke, Bernad “Sufism in the 18th Century: An Attempt at a Provisional Appraisal”, Die Welt des Islams, 36: 3 )1996(, s. 326-364.
  • Rizvi, Saiyid Athar Abbas, Shah Wali-Allah and His Times, Canberra: Ma’rifat Publishing House, 1980.
  • Sıddıqi, Abdul Hamid, “Shah Wali Allah Dihlawi”, M. Ikram Chaghatai’nin Shah Waliul- lah (1703-1762): His Religious and Political Thought adlı eseri içerisinde, Lahore: Sang- e-Meel Publications, 2005, s. 51-77.
  • Siyalkûtî, Muhammed Beşîr, el-İmâmü’l-Müceddid el-Muhaddis eş-Şâh Veliyyullah ed- Dihlevî Hayâtuhu ve Da‘vetuhu, Beyrut: Dâru İbn Hazm, 1999.
  • Subhani, Hammaad E., “Locating Shah Wali Allah in Islamic Political Thought”, Ham- dard Islamicus, XXX: 1 )2007(, s. 17-28.
  • Şah Veliyyullah ed-Dihlevî, Hüccetullâhi’l-bâliğa İslam Düşüncesinin İlkeleri, çev. Meh- met Erdoğan, İstanbul: İz Yayıncılık, 1994.
  • _____, Hayru’l-kesîr, Beyrut: Dâru’l-Kütübi’l-İlmiyye, 2008.
  • _____, İthâfü’n-nebîh fimâ yehtâcu ileyhi’l-muhaddisu ve’l-fakîh, Lahor: el-Mektebetü’s- Selefiyye, 1969.
  • _____, “el-İnsaf fi Beyani Sebebi’l-İhtilaf Risâlesi”, Mezheplerin Doğuşu ve İçtihat Tar- tışması içerisinde, çev. Şükrü Özen, İstanbul: Pınar Yayınları, 2003, s. 57-144.
  • _____, “Ikdu’l-Cîd”, İctihad, Taklîd ve Telfîk Üzerine Dört Risâle içerisinde, çev. Hayred- din Karaman, İstanbul: İz Yayıncılık, 2004, s. 123-180.
  • _____, et-Tefhimâtü’l-İlâhiyye, Haydarabad: Akademiyyetü’ş-Şah Veliyyullah, ts. _____, “el-Cüz’ü’l-latîf fî tercemeti’l-abdi’z-za‘îf”, Şah Veliyyullah key siyâsî mektubât içerisinde, çev. Hâlik Ahmed Nizâmî, Lahor: İdâre-i İslâmiyât, 1978, s. 191-201.
  • _____, et-Tefsîru’l-Cemâlî ‘ale’t-tenzîli’l-celâlî, çev. Muhammed Hayruddîn el-Hindî, Mısır: Matbaa-i Hidiviyye, 1294/1877.
  • _____, el-Fevzü’l-kebir fi usuli’t-tefsir, çev. Mehmed Sofuoğlu, İstanbul: Çağrı Yayınları, 19 _____, Fıkhi İhtilaflarda Ölçü, çev. Musa Hub, İstanbul: Yeni Akademi Yayınları, 2006.
  • Şimşek, Murat, “İslam Hukuk Felsefesi Açısından Şah Veliyyullah Dihlevî’de İrtifâk )Sosyo-Ekonomik Gelişim Aşamaları( Teorisi”, İslam Hukuku Araştırmaları Dergisi, sy. 15, 2010, s. 385-400.
  • Ubeydullah es-Sindî, et-Temhîd li taʻrifi eimmeti’t-tecdîd, çev. Ebû Saîd Gulâm Mustafa Kâsımî, Haydarâbâd: Lecnetu İhyâi’l-Edebi’s-Sindî, 1972.
  • Umar, Mohammad, Islam in Northern India During The Eighteenth Century, New Delhi: Munshiram Manoharlal Publishers, 1993.
  • Voll, John O., “Abdallah Ibn Salim al-Basri and 18th Century Hadith Scholarship”, Die Welt des Islams, 42: 3 )2002(, s. 356- 372.
  • _____, “Hadith Scholars and Tariqas: An Ulama Group in the Eighteenth Century Hara- mayn and Their Impact in the Islamic World”, Journal of Asian and African Studies, XV, 3-4 )1980(, s. 264-273.
  • _____, “Muhammad Hayya al-Sindi and Muhammad Ibn Abd al-Wahhab: An Analysis of an Intellectual Group in Eighteenth-Century Madina”, BSOAS, 38: 1 )1974(, s. 32-39.
  • _____, “Scholarly Interrelations Between South Asia and the Middle East in the 18th Cen- tury”, The Countries of South Asia içerisinde, Philadelphia: University of Pennsylvania Press, 1988, s. 49-59.
  • Ziyâü’l-Hasen el-Faruki, The Deoband School and The Demand for Pakistan, Lahor: Progressive Books, ts.
Toplam 93 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm ARAŞTIRMA MAKALELERİ
Yazarlar

Ahmet Aydın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2013
Gönderilme Tarihi 2 Nisan 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 4 Sayı: 8

Kaynak Göster

ISNAD Aydın, Ahmet. “Bir Bibliyografya Denemesi: Şah Veliyyullah Ed-Dihlevi’yi Konu Alan Çalışmalar”. Şırnak Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 4/8 (Aralık 2013).

Şırnak Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.