Bu çalışma, bir öğretim programı geliştirmeyi hedeflemektedir. Bunun için de bir-
çok öğretim tekniğini kullanarak okuma ve sonuçlarının, anadili Arapça olmayan öğrencilerin
üzerindeki etkisini ortaya koymaya çalışmaktadır. Bu amaçla, elimizdeki çalışma
aşağıdaki sorulara cevap aramaktadır: 1- Öğretim programı okuma hususunda hangi
gelişmiş tekniklere sahiptir? 2- Gelişmiş bazı tekniklere sahip olan programın, anadili
Arapça olmayan öğrencilerin konuşma becerilerini geliştirmedeki etkisi nedir?
Bu çalışma Ürdün üniversitesi yabancı diller enstitüsünde 3.kurda okuyan yabancı
kız ve erkeklerden oluşan 20 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Programdaki test etkinliği
konuşma ve yazma becerisini geliştirmedeki etkisini ölçmek için kullanılmıştır.
Araştırmacı testin doğruluğunu ve geçerliliğini kanıtlamıştır.
Çalışmada şu sonuçlara ulaşılmıştır: Öğretim programının etkisiyle istatistiki olarak
öğrencilerin konuşma becerilerini geliştirmede 0.05≤ α düzeyinde anlamlı bir fark
oluşturmuştur.
Birincil Dil | Arapça |
---|---|
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALELERİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Mayıs 2015 |
Gönderilme Tarihi | 12 Mayıs 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 5 Sayı: 9 |
Şırnak Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.