Bu araştırmanın
amacı, Üniversite öğrencilerinin internet kullanımına yönelik tutumları ile
sosyal uyum düzeyleri arasındaki ilişkileri incelemektir. Çalışmada ayrıca;
günlük internet kullanım süresi, interneti kullanma amacı, anne ve baba eğitim
düzeyi, ailenin gelir düzeyi gibi değişkenler ile internet kullanımına yönelik
tutumları ve sosyal uyum düzeyleri arasındaki ilişkiler araştırılmıştır.
Araştırmaya 2016-2017 Eğitim Öğretim yılında Gümüşhane Üniversitesinde öğrenim
gören ve çalışmamıza gönüllü olarak katılan 319 üniversite öğrencisi
oluşturmaktadır.
Araştırmada veri
toplama araçları olarak; araştırmacı tarafından hazırlanan “Kişisel bilgi
Formu” ve Tavşancıl & Keser (2002)
tarafından geliştirilen internet Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği (İKYTÖ ve H.
M. Bell ve R. M. Doli tarafından, California Stanford Üniversitesi’nde
geliştirilmiş ve ülkemizde Remzi Öncül tarafından Türkçe’ ye çevrilmiş ve
adapte edilmiş olan (Çağlar, 1981) “Sosyal Uyum Envanteri” uygulanmıştır.
Verilerin değerlendirilmesinde istatistiksel yöntem olarak; betimsel
istatistikler, bağımsız gruplar için t-Testi ve Tek Yönlü varyans Analizinden
yararlanılmış, anlamlılık düzeyi P<0.05 alınmıştır. Araştırma verilerinin analizinde SPSS 21.00 programı kullanılmıştır.
Araştırmanın
sonucunda, Üniversite öğrencilerinin internet kullanımına yönelik tutumları ile
sosyal uyum düzeylerinin cinsiyet, bölüm, sınıf, internette kalma süreleri ve
boş zaman değerlendirme puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklar
bulunmuştur. Bulgular literatür ışığında
tartışılmış ve ortaya çıkan
sonuçlar doğrultusunda öneriler geliştirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | SPOR BİLİMLERİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2017 |
Gönderilme Tarihi | 24 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |