Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KAMU DİPLOMASİSİ ARACI OLARAK TÜRK DİZİ SEKTÖRÜNÜN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2020, , 529 - 541, 22.11.2020
https://doi.org/10.30692/sisad.778862

Öz

Türkiye, 2000’li yıllarda kültürel diplomasi faaliyetlerinin kurumsallaşmasını hızlandırarak özel sektörün de katkıları ile yumuşak güç kapasitesini önemli ölçüde arttırmıştır. Türk dizi sektörü hem ekonomik katmadeğer üretmekte hem de kültürler arası bağların gelişmesine önemli katkılar sağlamaktadır. Çalışmada başta ortaya çıkış dönemi itibarı ile kamu diplomasisi amacı taşımayan Türk dizi sektörünün bir kültürel diplomasi aracı olarak Türkiye’nin imajı ve itibarına katkısı kamu diplomasi çerçevesinde incelenmektedir. Türk dizilerinin yumuşak güç etkilerinin değerlendirildiği çalışmada, kültürel diplomasi ve Türk dizi sektörünün oluşturduğu yumuşak güç arasındaki ilişkiler incelenmektedir. Çalışmada dizilerin oluşturduğu yumuşak gücün kültürel diplomasi ile stratejik bir çerçevede ele alınması gerektiği vurgulanmaktadır.

Kaynakça

  • AA. (2017, 03 15). https://www.aa.com.tr. 08 06, 2020 tarihinde https://www.aa.com.tr/tr/kultur-sanat/-arapca-dirilis-ertugrul-200-milyon-kez-izlendi/772006 adresinden alındı
  • Akgün, M., & Gündoğar, S. (2013). TESEV Dış Politika Programı Ortadoğu’da Türkiye Algısı 2013. İstanbul: TESEV.
  • Akit, Y. (2020, 02 10). https://www.yeniakit.com.tr. 08 05, 2020 tarihinde https://www.yeniakit.com.tr/haber/bae-s-arabistan-ve-misirdan-skandal-adim-turk-dizilerine-fetvali-yasak-1056704.html adresinden alındı
  • Akşam. (2018, 08 12). https://www.aksam.com.tr. https://www.aksam.com.tr/roportaj/ortadogudan-avrupaya-100-ulkeye-dizi-dizi-ihracat/haber-763542 adresinden alındı
  • Altun, F. (2019, 03 13). https://www.iletisim.gov.tr. https://www.iletisim.gov.tr/turkce/yerel_basin/detay/kamu-diplomasisi-araci-olarak-turk-dizileri-calistayi-duzenlendi adresinden alındı
  • Aslan, P. (2019). Uluslararası İletişim ve Popüler Kültür Üzerine: Latin Amerika’daki Türk Televizyon Dizileri Üzerinden Bir Araştırma. Connectist: Istanbul University Journal of Communication Sciences, 25-50.
  • Berg, M. (2018, 09 06). https://www.gzt.com. 08 06, 2020 tarihinde https://www.gzt.com/jurnalist/turk-dizileri-on-yargilari-yikiyor-3431893 adresinden alındı
  • Blumenfeld, S. (2019, 07 31). http://arsiv.ntv.com.tr. (Ö. Özyurt, Düzenleyen) 08 05, 2020 tarihinde ntv.com.tr: http://arsiv.ntv.com.tr/news/166819.asp#BODY adresinden alındı
  • Budak, M. (2019). Türkiye’nin Ortadoğu’da Kamu Diplomasisi Tecrübesi. Ortadoğu Etütleri, 142-169.
  • Cull, N. J. (2009). Public Diplomacy: Lessons from the Past. Los Angeles: USC Center on Public Diplomacy at the Annenberg School.
  • Çelenk, S. (2005). Televizyon Temsil Kültür 90'lı Yıllarda Sosyokültürel İklim ve Televizyon İçerikleri. Ankara: Ütopya.
  • Çevik, B. S. (2015). Kültürel Diplomaside Devlet Dışı Aktörler: Türk Sineması ve Dizileri. M. Şahin, & B. Çevik içinde, Türk Dış Politikası ve Kamu Diplomasisi (s. 391-437). Ankara: Nobel.
  • Ekşi, M. (2015). Kültürel Diplomasi ve Yunus Emre Enstitüsü. M. Şahin, & B. Çevik içinde, Türk Dış Politikası ve Kamu Diplomasisi (s. 345-363). Ankara: Nobel.
  • Gilboa, E. (2006). Israel's, Public Diplomacy: The Missing Component in Israel's Foreign Policy. Israel Affairs, 715-747.
  • Gilboa, E. (2008). Searching For a Theory of Public Diplomacy. The Annals of the American Academy of Political and Social Science, 55-77.
  • Habertürk. (2018, 10 15). https://www.haberturk.com. 08 05, 2020 tarihinde https://www.haberturk.com/turk-dizileri-300-milyon-dolarlik-ihracat-yapiyor-2179942-ekonomi adresinden alındı
  • Hall, S. (2017). Temsil Kültürel Temsiller ve Anlamlandırma Uygulamaları (1 b.). (İ. Dündar, Çev.) İstanbul: Pinhan.
  • Hayajneh, E., & İnan, R. (2015). Arap Coğrafyasindaki Soft Power Türk Dizileri ve Bu Dizilerin Etkileri (Ürdün, Harimi-İ Sultan Örneği). Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 114-123.
  • http://www.turkrus.com. (2014, 07 01). http://www.turkrus.com/63897-rusyada-2-calikusu-devri-xh.aspx adresinden alındı Kalın, İ. (2012). Türk Dış Politikası ve Kamu Diplomasisi. A. Özkan, & T. Öztürk içinde, Kamu Diplomasisi (s. 145-160). İstanbul: TASAM.
  • L'Etang, J. (2009). Public Relations and Diplomacy in a Globalized World: An Issue of Public Communication. American Behavioral Scientist, 607-626.
  • Medin, B., & Koyuncu, S. (2017). Bir yumuşak güç aracı olarak sinema: Hollywood örneği. International Journal of Social Sciences and Education Research, 836-844.
  • Melissen, J. (2005). The New Public Diplomacy Soft Power in International Relations. New York: Palgrave Macmillan.
  • Mohydin, R. (2020). The Global Appeal of Turkish Drama Series: A Case Study in Pakistan. İstanbul: TRT World.
  • Mohydin, R. (2020). The Lasting Appeal of Turkish Entertainment. Ankara: TRT World.
  • Nuroğlu, E. (2013). Dizi Turizmi: Orta Doğu Ve Balkanlar’dan Gelen Turistlerin. Uluslararası İstanbul İktisatçılar Zirvesi. Nye, J. S. (2017). Yumuşak Güç. (R. İ. Aydın, Çev.) Ankara: BB101.
  • Ökmen, Y. E., & Göksu, O. (2019). Kültürel Diplomasisi Bağlamında Türk Dizilerinin İhracatı ve Kültür Aktarımına Katkısı: ‘Diriliş Ertuğrul’ Örneği. O. Göksu içinde, Kamu Diplomasisinde Yeni Yönelimler (s. 247-291). Konya: Litertaütk Academia .
  • Özarslan, K. (2020). Ülke Markalaması Bağlamında Uluslararası Basında Türk Dizileri ve Türkiye İmajı. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 215-238.
  • Özdemir, C. (2018, 03 15). https://www.youtube.com. https://www.youtube.com/watch?v=MKs7HnIfhM8 adresinden alındı
  • Saydam, A. (2018, 11 01). http://www.ali-saydam.com. 08 05, 2020 tarihinde http://www.ali-saydam.com/tuumlrk-sinema-ve-dizileri-en-oumlnemli-silah305m305z-olabilir.html adresinden alındı
  • Schneider, C. P. (2005). Culture Communicates: US Diplomacy That Works. J. Melissen içinde, The New Public Diplomacy Soft Power in International Relations (s. 147-167). New York: Palgrave Macmillan.
  • Yağmurlu, A. (2007). Halkla İlişkiler Yöntemi Olarak Kamu Diplomasisi. İletişim Araştırmaları Dergisi. Ankara, , 5(1), 9-38.
  • Yağmurlu, A. (2019). Kültürel Diplomasi: Kuram Ve Pratikteki Çerçevesi. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, , 1210-1238.
  • Yalsızuçanlar, S. (2019, 03 01). https://www.sde.org.tr. 08 06, 2020 tarihinde https://www.sde.org.tr/degerlendirme/sd-degerlendirme-turk-dizileri-dunya-pazarinda-analizi-9670 adresinden alındı
  • Yılmaz, A. N. (2018). Kültür ve sanatın Ulusal Tanınırlığının Pozitifleştirilmesinde Bir Araç Olarak Kullanılması: Türkiye'nin Kültürel Yumuşak Güç Potansiyeli. A. N. Yılmaz, & G. Kılıçoğlu içinde, Yumuşak Güç ve Kamu Diplomasisi Üzerine Akademik Analizler Türkiye ve Dünyadan Örnekler (s. 11-39). Ankara: Nobel.
  • Zaharna, R. (2004). Asymmetry Of Cultural Styles And The Unıntended Consequences Of Crısıs Publıc Dıplomacy. Intercultural Communication and Diplomacy.
  • Zamorano, M. M. (2016). Reframing Cultural Diplomacy: The Instrumentalization of Culture under the Soft Power Theory. Culture Unbound, 166–186.
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm SOSYAL VE BEŞERİ BİLİMLER
Yazarlar

Faruk Yazar 0000-0002-1663-1371

Yayımlanma Tarihi 22 Kasım 2020
Gönderilme Tarihi 10 Ağustos 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Yazar, F. (2020). KAMU DİPLOMASİSİ ARACI OLARAK TÜRK DİZİ SEKTÖRÜNÜN DEĞERLENDİRİLMESİ. Stratejik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(3), 529-541. https://doi.org/10.30692/sisad.778862
AMA Yazar F. KAMU DİPLOMASİSİ ARACI OLARAK TÜRK DİZİ SEKTÖRÜNÜN DEĞERLENDİRİLMESİ. SSAD. Kasım 2020;4(3):529-541. doi:10.30692/sisad.778862
Chicago Yazar, Faruk. “KAMU DİPLOMASİSİ ARACI OLARAK TÜRK DİZİ SEKTÖRÜNÜN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Stratejik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 4, sy. 3 (Kasım 2020): 529-41. https://doi.org/10.30692/sisad.778862.
EndNote Yazar F (01 Kasım 2020) KAMU DİPLOMASİSİ ARACI OLARAK TÜRK DİZİ SEKTÖRÜNÜN DEĞERLENDİRİLMESİ. Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 4 3 529–541.
IEEE F. Yazar, “KAMU DİPLOMASİSİ ARACI OLARAK TÜRK DİZİ SEKTÖRÜNÜN DEĞERLENDİRİLMESİ”, SSAD, c. 4, sy. 3, ss. 529–541, 2020, doi: 10.30692/sisad.778862.
ISNAD Yazar, Faruk. “KAMU DİPLOMASİSİ ARACI OLARAK TÜRK DİZİ SEKTÖRÜNÜN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 4/3 (Kasım 2020), 529-541. https://doi.org/10.30692/sisad.778862.
JAMA Yazar F. KAMU DİPLOMASİSİ ARACI OLARAK TÜRK DİZİ SEKTÖRÜNÜN DEĞERLENDİRİLMESİ. SSAD. 2020;4:529–541.
MLA Yazar, Faruk. “KAMU DİPLOMASİSİ ARACI OLARAK TÜRK DİZİ SEKTÖRÜNÜN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Stratejik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, c. 4, sy. 3, 2020, ss. 529-41, doi:10.30692/sisad.778862.
Vancouver Yazar F. KAMU DİPLOMASİSİ ARACI OLARAK TÜRK DİZİ SEKTÖRÜNÜN DEĞERLENDİRİLMESİ. SSAD. 2020;4(3):529-41.

22785  15895    15433     15434     15435     17587    18452        18278      18279         18453        19048